Routes naar de wintersportgebieden (Reuzengebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Klopt, maar dan heb je goede winterbanden en eventueel ga je ervan uit om de sneeuwkettingen te gebruiken. Ik vind het ook de mooiste weg om tsjechie binnen te komen.maar niet perse de snelste en je moet even opletten in jelenia gora!


Waarom opletten in jelenia gora ?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dat heb ik ook al een keer gevraagd maar ook nog geen antwoord gekregen.
Staat Harrachov of het reuzengebergte daar slecht aangegeven of wat?

Dit schreef loek ooit:

Voorbij de grens na Gorlitz, Jelenia Gora aanhouden (rechtsaf en vervolgens linksaf de wegnr. 30 op). Deze weg volgen tot de rotonde in Jelenia Gora, waar je rechtsaf kunt naar Sklarska Poreba. Deze weg steeds rechtdoor volgen (let op in Sklarska Poreba buigt de weg naar links) tot je net voor Harrachov over de grens gaat.

Neem de kaart er eens bij en bekijk de situatie eens rustig.
 
Wij vertrekken deze nacht vanuit België (Antwerpen), naar Rokytnice nad Jizerou.

Ik heb de route afgeprint via www.mappy.be, en die stuurt ons ook via Polen. (zo'n 100 km ongeveer).
Hopelijk is dit 'n goede route.
(deze namiddag ontdekt dat op m'n nieuwe Tomtom XL met zogezegde dekking in heel Europa, Tsjechië niet te kiezen is :bloos2::slik:)
 

Maria

Geroyeerd Lid
Da's mooi op tijd Fredoo :).
In elk geval een fijne vakantie gewenst! Laat nog wat sneeuw voor mij liggen!
 
wintersport route

Wie kan mij vertellen hoe ik het beste in spindler mlyn kom. Vorig jaar waren we namelijk halverweg een berg en toen was het afgesloten. Ook wil ik graag weten welke grensovergang ik het beste kan nemen.
 
Kom je dan niet over een of anders pas die halverweg afgesloten is? We hebben nl. geen idee meer waar die afsluiting was. We reden namelijk toen via de tom-tom (niet erg handig dus).
 
Klopt Jan, sorry dat ik dat niet meteen meldde maar was even op zoek naar dit onderwerp waarin meer staat over de afgesloten weg..

Wie dus blindelings TomTom volgt loopt het risico dat hij/zij een fout stukje rijdt..


Voor de duidelijkheid bijgaand kaartje, de afsluiting bevindt zich ergens in de weg met nummer 290
kaartje.jpg
 
reis naar Rokytnice nad Jizerou

Wij gaan altijd door Polen en bij Harrachov de grens over.
Dat bevalt prima, anders moet je nog zo'n eind door veel plaatjes in Tsjechie.
 
vervoer

hallo,

Ik moet naar Vrachbli, kan ik dan de route naar Harrachov aanhouden???

Ik kom uit zwaagwesteinde en overnacht in Magdenburg.

Wie weet of er sneeuw ligt wij gaan van 23 feb tot 1maart

Alvast bedankt.
 
Bovenaan