Routes naar de wintersportgebieden (Reuzengebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In Duitsland Oberwiesenthal aanhouden. Grens over voor Klinovec. Op de rotonde na de grensovergang rechts aanhouden richting Bozi Dar.
 
Ik moet naar Vrachbli, kan ik dan de route naar Harrachov aanhouden? Ik kom uit zwaagwesteinde en overnacht in Magdenburg.
Als je naar Vrchlabi wil kun je prima via de route via Harrachov.
Maar waarom overnachten jullie in Magdenburg? Gaan jullie met een vrachtwagen ofzo. De route Groningen - Harrachov is makkelijk in 10 uur te doen. En Harrachov - Vrchlabi is dan nog maar drie kwartier.

Wij zijn vorig jaar pas om half twee 's middags vertrokken en waren om 10 uur 's avonds in Rokytnice.

"Fahren, Fahren, Fahren auf der Autobahn".
 
Ik moet naar Vrachbli, kan ik dan de route naar Harrachov aanhouden? Ik kom uit zwaagwesteinde en overnacht in Magdenburg.
Je moet beslist niet de route via Harrachov aanhouden. Kom je voor een pas te staan die voor 90% zeker is afgesloten. Zelf rijden we altijd de route die Jan Nijdam aangeeft. Grensovergang Zittau. Wij rijden van Heerenveen naar Bozkov, ligt dicht bij Vrchlabi en overnachten nooit. S'ochtends om 4 uur vertrekken we waarna we rond 13 uur in Bozkov aankomen.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Bedoel je met een pas die dicht is de grensovergang vanaf Jelenia Gora? Want zo willen wij het een keer gaan proberen...
 
Als je naar Vrchlabi wil kun je prima via de route via Harrachov.
Maar waarom overnachten jullie in Magdenburg? Gaan jullie met een vrachtwagen ofzo. De route Groningen - Harrachov is makkelijk in 10 uur te doen. En Harrachov - Vrchlabi is dan nog maar drie kwartier.

Wij zijn vorig jaar pas om half twee 's middags vertrokken en waren om 10 uur 's avonds in Rokytnice.

"Fahren, Fahren, Fahren auf der Autobahn".
Wij rijden naar Svoboda n.U. vanaf 's-Heerenberg, da's op de Duitse grens achter Arnhem. Ook wij overnachten, maar in Bautzen. Is ons vorig jaar erg goed bevallen. Lekker op je dooie gemakkie op vakantie, geen haast, geen stress .... 'Vroegah' (als jonge hond)reed ik de lange vakantieritten ook in 1 keer: Venetie, Zuid Frankrijk ... allemaal geen probleem. Nu kies ik bewust voor wat meer rust, maar dat zal wel aan de leeftijd liggen.:lmfao:

Kijk, daar hebben we wat aan, bedankt dickjansen!

We hebben er al zo,n zin in!
Dat dacht ik ... geniet van een fijne vakantie! :zwaai:
 
gesloten pas

Bedoel je met een pas die dicht is de grensovergang vanaf Jelenia Gora? Want zo willen wij het een keer gaan proberen...
Sorry voor mijn ietwat late reactie.

Ik bedoel de pas na Hejnice en Billy Potok vanaf Polen gerekend. Je komt dan uit bij Desna waarna je linksaf naar Harachov rijdt.
Zie in de rubriek mooie verhalen bij mijn topic "Dat doe ik wel even" hoe we daar in december 2006 voor een dichte pas stonden.
 
heeft iemand hier een verklaring voor ??

Ben eens een beetje aan het rondneuzen wat er allemaal in de omgeving van harrachov te doen is en te bekijken.
Als wij naar de wintersport gaan rijden wij altijd vanuit Anjum naar rokytnice nad jizerou,en komen dan door polen.
Zo ook door het plaatsje sklaska proreba,het lijkt hier altijd erg gezellig dus daar willen we ook een kijkje nemen in de zomer.
Als ik dan bij de routeplanner van google kijk dan rijd je volgens mij een heel eind om.
Want je kan ook over de E65 gaan,en dit lijkt mij veel korter.(hier rijden wij altijd langs)
Als ik plaatsje in de omgeving intik geeft hij steeds dezelfde route aan.
Heeft iemand enig idee waarom dit is ??
Bedankt alvast

hier de link van de route
http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=n...15.507889&sspn=0.211588,0.462799&ie=UTF8&z=10
 
Hoe het komt dat hij deze route aangeeft weet ik ook niet maar je hebt wel gelijk, er is 'n veel kortere route die ook nog eens over 'n betere weg gaat.
 
Het kan te maken hebben met 't feit dat ook deze weg 's winters wel eens dicht is, net als de 290 langs Sous.

Google maps vertikt het om langs deze wegen een route plannen. Maar mapy biedt een prima alternatief volgens mij
 
we zijn al heel vaak in de winter langs deze weg gegaan,en nog nooit problemen gehad,dus daarom vondt ik het ook zo vreemd dat de weg niet werd aangegeven.
en het is nogal een verschil 84 kilometer of 14 kilometer
maar voor nu bedankt voor de antwoorden,wie weet komt het verlossende antwoord ook nog
 
Grens bij Cottbus

Wij gingen naar PecPodSnezkou en een keer bij Cottbus de grens over, maar het wegdek in Polen was zo slecht, terwijl de t.o.gestelde richting heel goed was, zodat we de terugweg een prachtige nieuwe weg hadden.
 
klopt de weg vanuit polen(grens tot aan afslag Jelenia Gora) A36 is heel slecht echt slecht. En de tegenovergestelde weg(trugweg ) die is prima(nieuwe weg)
Alleen je moet niet met lege tank gaan,want je komt bijna geen tankstation tegen.
 
Vanuit Duitsland naar de tweede afslag Jelenia Gora (Shell tankstation) 62 km slecht wegdek daarna ongeveer 70 km prima. Inderdaad de terugweg als een biljartlaken. Op de heenweg direct na de grens een tankstation en 4 km verderop ook. De terugweg bij het oprijden van de A36 een tankstation. Vlak voor de Duitse grens weer een.
 
Vanuit Duitsland naar de tweede afslag Jelenia Gora (Shell tankstation) 62 km slecht wegdek daarna ongeveer 70 km prima. Inderdaad de terugweg als een biljartlaken. Op de heenweg direct na de grens een tankstation en 4 km verderop ook. De terugweg bij het oprijden van de A36 een tankstation. Vlak voor de Duitse grens weer een.

In anderhalf week 2 maal heen en weer gereden
Tanken dus in polen, gelukkig kon je daar gewoon pinnen. Want pools geld(slotties) hadden we dus niet. En wisten ook niet of ze ckr aan namen.
En echt die weg is heel "goed"voor de auto->schokbrekers poeheeee
 
Maar wat is voor ons de beste route als ik hier zo leest zijn er verschillende routes via polen,maar ook via zittau en natuurlijk Dresden(en dan Praag)
Het is voor ons de eerste keer Tsjechie en gaan naar Dolni Lanov Jan en Akkelien,Dus wat zou voor ons de beste route kunnen zijn.:)
 
wij rijden het liefst over Zittau. We hebben verschillende routes gereden maar deze bevalt ons toch het beste.( ons huisje staat in dezelde straat als de camping van Jan en Akkleien)
 
Dank je Els ,ook heb ik deze reactie van mij denk ik in het verkeerde onderwerp:bloos2: gezet,maar waar komen jullie vandaan en wat is de route die juliie rijden.
Laat mar even weten als je wil mag ook per PM.

Groetjes Gerard
 
Bovenaan