Routes naar de wintersportgebieden (Reuzengebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechie toe op de wintersport.

We zijn al een beetje aan het kijken hoe we het beste kunnen rijden maar we komen er niet echt uit,ik heb hier al het 1 en ander gelezen maar het blijft toch moeilijk.

We gaan naar Harrachov toe maar zitten te twijfelen welke weg we moeten nemen.Kunnen we het beste via Praag rijden of over Dresden rijden,wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Ik zou sowieso over Dresden rijden, of je wel of niet over Praag gaat. Lekker rustig onderweg (zeker als je op zondag rijdt) en je zit meteen al op het noorderlijke stuk. Praag zou ik niet aanhouden, gewoon noorderlijk blijven. Dit vooral om de drukte iets te omzeilen!

Groetjes en succes,

Nathalie
 
Als je boven de rivieren woont zou ik altijd Harrachov via oldenzaal hannover magdeburg leipzig dresden doen (wel saai maar zeer snel).. Vanaf dresden zijn er meerdere opties ligt aan moment van de dag welke de snelste is...
 
mieke1 schreef:
We gaan naar Harrachov toe ..... Kunnen we het beste via Praag rijden of over Dresden rijden
ik lees het hier wel vaker dat er mensen zijn die dan over praag rijden
Ik begrijp dat niet,want dan rijd je toch vreslijk om.

wij gaan door polen,en komen dan in Harrachov uit,we zijn dit nu 4 keer gereden en het bevalt om prima
 
Ok,stel dat we inderdaad over Polen zouden gaan rijden,welke plaatsen zal ik dan ongeveer moeten aanhouden.

Wij wonen in Spijkenisse vlakbij Rotterdam en het is in ieder geval de bedoeling dat we hier s'middags om 13 uur gaan rijden en dan willen we ook nog een overnachting erbij nemen zodat we de volgende dag lekker fris aan komen en zodat de kinderen ook even lekker kunnen slapen.

gr.mieke1
 
Vanuit Spijkenisse:

De volgende plaatsnamen aanhouden:
- Hengelo
- Osnabruck
- Hannover
- Braunschweig
- Magdeburg
- Halle/Leipzig
- Dresden
- Gorlitz (Duits/Poolse grens)
- Jelenia Gora (Polen)
- Harrachov (Tsjechie)

En hele handige site is www.viamichelin.com
Zeer gedetailleerd. Je kunt zelfs op straatniveau inzoomen.
 
Met alle respect, die michelin kent de helft van de (toch bekende) skiplaatsen niet eens (mala upa, janske lazne, svobada etc)

Doe mij map24.nl maar.
 
Ik weet niet welke site van Michelin jij dan gebruikt, maar Mala Upa en Janske Lazne zijn geen enkel probleem hoor voor www.viamichelin.com. Alleen bij Svobada vraagt hij om welke Svobada het gaat. Hij geeft namelijk 4 opties. Dus je moet de juiste regio/gemeente zelf selecteren. Maar als je dat eenmaal gedaan hebt is er niets mis mee.

Het programma geeft zelfs aan waar wegwerkzaamheden zijn, en je kunt per 'afslag' een gedetailleerd kaartje openen, zodat je precies weet waar je langs moet.

Maar even weer on-topic: De beste route naar de wintersportgebieden gaat via www.michelin.com
 
beste route

Wat is de beste route om vanaf dresden naar Labska[spindleruv mlyn] te rijden en waar is er evt.oponthoud waar we rekening mee moeten houden[bv.grens] we vertrekken op vrijdag 2 febr.
 
Is naar onze ervaringen ook beslist de prettigste route. Rijden vrijwel altijd zo en nog nooit problemen gehad. (hoewel, moet ik dit nu afkloppen??!!)
 
ja misschien moeten we zo langzamer hand de route's maar eens wijzigen,anders worden de wachtijden voor de poolse grens straks wel heel erg lang.
Maar het is een prima route,de laastste keer met de jaarwisseling konden we gelijk doorrijden dus prima,ook lekker doorrijden in Duitsland want je kan steeds op dezelfde weg blijven(oke je moet natuurlijk wel eens een bocht om)
Zijn om 3 uur uit Anjum vertokken en kwamen om 13.30 uur aan in javornik,onderweg wel om de twee uur even stoppen,sigaretje,om de 4 uur langer stoppen,sigaretje en even eten en zo maar door.
Snel gedaan dus(rijden we wel 150 km per uur,dus das wel snel,en gerben wil er ook nog wel eens wat bij doen maar ik niet)
nou weer een lang verhaal,de route is dus prima en kort
groetels
 
route Harrachov

Afgelopen weekend hebben we eventjes alles doorgenomen omdat we toch met 3 gezinnen zijn.

We gaan niet door Polen heen en we rijden via Dresden,en Zittau en Bautzen waar we een hotel hebben gereserveerd,deze zat langs de snelweg.

Dan de volgende dag de grens over en nog een stukje rijden,maar vraag me eventjes niet welke plaatsen we voorbij komen want daar heb ik me niet mee bemoeid,haha.
 
Mieke,
Na Dresden ga je bij Bautzen oost van de snelweg af, dan krijg je de grens bij Zittau - Liberec - Harrachov .
Wij vinden het een fijne route om te rijden.
 
oke,
1 tip,neem een fleecekleed of iets anders mee in de auto vinden de kleintjes en grote kinderen heerlijk om zich in te wikkelen tijdens de reis.
en natuurlijk een paar pakjes drinken en wat broodjes (je kan ook pech krijgen, gaan we niet vanuit).
Wij hadden de laatste keer een thermoskan tomatensoep en koffie meegenomen,en dit is erg lekker voor onderweg.
Zeker voor degene die gaat rijden (als je niet om en om rijd) dan is een lekkere versnapering zeer welkom en kan je er weer tegen.
 
Ik neem sowieso plaids mee voor de kinderen,die hebben we standaard in de auto liggen.

We willen nu alleen nog even een waterkoker op 12 volt kopen zodat we onderweg lekker chocomel of cup a soup kunnen maken voor het geval we vast komen te zitten,je weet het nooit natuurlijk.
 
Ik heb altijd redbull lollies bij me. Helpt me fit te blijven en blijf ik langer van de peuken af (eigenlijk is dat nu bleef want ik rook al een half jaar niet meer). Voor mij altijd een paar (anderhalve liter) flessen spa in de auto, dat heb ik liever dan koffie of zo.
Verder tank vol zonnenbril op en knallen :D
 

Maria

Geroyeerd Lid
ik heb wel eens gelezen dat je met een (1) waxinelichtje je hele auto kunt verwarmen (handig als je onverhoopt uren stil komt te staan zoals nu de situatie in zuid Duitsland is).
vergeet de lucifers ook niet :-)
 
Bovenaan