Routes naar de wintersportgebieden (Reuzengebergte)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

snelste route

We gaan al jaren naar Tsjechië.
Als we naar Rokytnice gaan, gaan we bij Harrachov de grens over
en als we naar Pec Pod Snezkou of Janske Lazne gaan, gaan we bij Mala Upa over de grens.
 
Ja met die vraag zitten wij momenteel ook of't wel verstandig is om die grensovergangen te pakken nu.
Weet iemand dat?

Weet iemand of de grensovergang Mala Upa ook te doen is nu ?
 
Wij gaan al jaren op wintersport met de kerst via jelenia Gora en dan lubabwka de grens over. Nooit problemen gehad. Ook morgen gaan we dus weer via die route.
 
Hallo allemaal,
We zijn gisteren thuis gekomen na 2 weekjes Dolni Lanov en hebben de route gereden die Lina ons heeft verteld op het forum.
Voorbij Bautzen afslag Weissenberg door het dorp gereden en kwamen vanzelf op de nieuwe weg uit richting Zittau wel gemakkelijk rijden. Het is denk ik inderdaad beter om nu de route over Liberec wegnr. 35 te volgen toen wij gisteren wegreden sneeuwde het flink.
 
:stout: Nee Rika, de eerste keer dat we fout reden hadden we klakkeloos de navigatie gevolgd, niet goed dus en de tweede keer hebben we op dubieuze wijze de afslag gemist. :fluit: Gewoon niet goed opgelet dus..
 
Lina,
Eerlijk is eerlijk dankzij de goede uitleg van jou,
Na de afslag Weissenberg zijn we doorgereden toen we Zittau- Reichenbach zagen staan zijn we een stukje terug gereden en door het dorp gegaan en inderdaad toen we het dorp uitreden zagen we Sarka staan en wisten we dat we goed zaten.De rest gaat dan vanzelf.
ook de terugweg wijst zichzelf.
 
Je had niet terug hoeven rijden, daar waar je dat bord zag staan kun je ook rechtsaf. Je rijdt dan onder het dorp langs om vervolgens op dezelfde kruising uit te komen. Uiteindelijk gaat deze nieuwe weg natuurlijk rechtstreeks aansluiten op de 4, maar geen idee hoe lang dit nog gaat duren.
 
Lina,
Weten we dat voor de volgende week dan gaan we onverwachts weer.
Ja dat zal zeker dat de nieuwe weg erkomt, wij zeiden al op de terug weg( ga je automatisch door het dorp) al het verkeer komt nu door het dorpje! dat zal toch ook niet de bedoeling zijn.
 
Beste route Antwerpen-Reuzengebergte?

Eerste keer Tsjechië voor ons , nl Spindleruv Mlyn , nu had ik graag de beste route gekend vanuit Antwerpen .
Routeplanner geeft nl 3 uiteenlopende route's waarvan 2 langs Kassel , Dresden , de Poolse grens en 1 langs Bonn , Koblenz , Frankfurt ,Nurnberg ,Praag .
Laatste lijkt me echter de klassieker voor zij die Oostenrijk aandoen en zodoende ook drukker . Of ben ik hierin mis ?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Van Keulen naar Kassel ???

Gewoon de E 40 volgen via Olpe:

Antwerpen - Keulen - Olpe - Giessen - Eisenach - Dresden - Gorlitz en dan kan je kiezen.
 
Van Keulen naar Kassel ???

Gewoon de E 40 volgen via Olpe:

Antwerpen - Keulen - Olpe - Giessen - Eisenach - Dresden - Gorlitz en dan kan je kiezen.
Je hebt gelijk, Freddy, ik keek niet goed op TomTom's kaartje. Kassel ligt een stuk boven de route. Het moet inderdaad zijn: Eisenach - Dresden - Gorlitz enzovoort...
 
Bovenaan