Goedkope vliegtickets naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Weet iemand waarom tijdens het boeken de wizzair website aangeeft dat baggage per koffer 15 euro is en dan vervolgens 30 euro optelt bij de prijs? Zo gaat die 15 p/p voor een retourtje al heel snel richting de 90 euro.....
 
Ik heb met mijn vrouw twee keer gevlogen met wizzair. Dec 09 naar Katowice (V.a. EHV) en afgelopen jaar heen naar praag en terug Katow-EHV. Beviel de eerste keer niet echt, maar de laatste keer vond ik het een stuk relaxter, minder getrek en geduw in het vliegtuig. Wij waren met ons zoontje en bagage 2 stuks (plus buggy voor de kleine) afgelopen keer in totaal rond de 400 euro geloof ik kwijt.

Op Praag airport kwam de bagage al op de band toen we pas binnenkwamen, echt super. Alleen de buggy moesten we weer 30 minuten op wachten, das minder.

Terug op eindh airport hadden we geluk, bagage en bugghy in 10 minuten erafgehaald.

Vliegen met wizzair is, vermoed ik, net zo veilig als met ieder ander. Voor hen gelden, neem ik aan, ook net zo goed de standaard voorschriften, regels en eisen!
 

Ad Verschoor

Donateur
De Hongaarse luchtvaartmaatschappij Wizz Air gaat vanaf 16 december vliegen tussen Eindhoven en Brno Turany Airport in Tsjechie. Het gaat om 2 vluchten per week, op maandag en vrijdag.
Zie het persbericht van Omroep Brabant
 
ik keek gisteren op de site van wizzair voor vertrek op zondag 10 februari vanuit eindhoven, terug op vrijdag 15 februari. de prijs was ergens tussen de 45 en 50 euro.

wil ik vandaag boeken, blijkt de reis ineens 185,98 te kosten. ik begrijp hier niets van. heb al zo vaak met wizzair gevlogen, zo een hoge prijs heb ik nog nooit moeten betalen.
gebeurt dit soort grapjes vaker?
of zijn er nog anderen die dit ook meegemaakt hebben?
 
dat is standaard bij elke maatschappij.
je moet een beetje plannen en op het juiste moment boeken.
en 185 euro voor een retourtje is een schijntje.
kun je niet voor met de auto
 
ik vlieg erg vaak naar praag, de afgelopen vier jaar een stuk of 20 keer. heb inderdaad altijd met data's een beetje geschoven en heb nooit meer als 50 euro voor een retourtje betaald.

ook al die jaren in februari betaalde ik dit bedrag. het kan natuurlijk zijn dat wizzair heeft besloten niet meer voor zo een lage prijs te vliegen. eergisteren had ik nog wel voor minder als 50 euro kunnen boeken.
dit is wel een erg radicale prijsverandering. niet alleen de data die ik heb gekozen, waren ineens veel duurder, maar ook weken ervoor en er na zijn ineens honderden procenten omhoog gegaan
sinds eergisteren.

ik heb ook op het ryanair forum gekeken. via de proxyserver kunnen ze ons surfgedrag bekijken en de prijzen aanpassen. ik denk dat dit niet het geval is. ik wacht even af, want voor deze prijzen zijn er wel andere alternatieven.
 

Vodnik

† In Memoriam
Hi Rob!,
Als ik vanuit Praag naar die data kijk kom ik ook de hoge prijs die je nu noemt, heeft dus inderdaad niets met surfgedrag te doen. Zou het kunnen dat wizzair vooruit loopt op een gerechterlijke uitspraak dat ze schade moeten betalen bij vertraging? (dit kan voor intra-europa vlucht 600 euro zijn! Moet toch ergens uit betaald worden)
 
ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar op deze manier boekt er straks haast niemand, heb even bij easy jet gekeken die in het verleden altijd duurder was. daar betaal je ergens rond de 80 euro in februari.

de wet is wel een nadeel voor low budget vluchten waar je vaak voor 40 a 50 euro een retourtje kunt kopen. dan is een vergoeding van rond de 400 euro veel te hoog en onredelijk in verhouding met wat je betaald voor de vlucht.

mijn dochter had laatst een vertraging met transavia van 10 uur. zo goed als geen voorlichting waarom vertraging, de vlucht werd constant verplaatst en een bon van 3 euro per persoon voor eten en drinken, nou dan heb ik zo iets dan betaal maar het maximale en heb het bij arag in behandeling gegeven.

wat betreft wizzair denk ik gewoon in de gaten blijven houden, want ervaring uit het verleden blijkt dat ongeveer 6 a 7 weken voor vertrek je de beste prijs hebt, dus afwachten gewoon.
 
ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar op deze manier boekt er straks haast niemand, heb even bij easy jet gekeken die in het verleden altijd duurder was. daar betaal je ergens rond de 80 euro in februari.
je kunt toch geen vliegtuig deze afstand laten afleggen als iedereen 25 euro per trip betaald !!!!!
185 euro ,dat is 92,5 euro voor een enkele reis van 1000 km per vliegtuig.
en dan nog zeuren dat het te duur is ????
 
Bovenaan