Goedkope vliegtickets naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ook ik vlieg vaak naar Praag en begrijp de opmerking over Wizzair niet. Ik kan nog steeds retour in December voor rond de 60 euro.
 
goed dat kan jij vinden, maar low budget vliegen is een soort hobby van mij geworden wat ik al langer dan 15 jaar doe. en inderdaad als je het vergelijkt met een ritje met de auto naar praag, dan is zelfs 185 euro voordelig. maar daar gaat het niet om, dat is apels met peren verglijken.

ik heb veel low budget maatschappijen vergeleken en wizzair is ineens van goedkoopste de duurste geworden op praag en een aantal andere steden. dat verbaast me gewoon, wat dan ook de prijs van een kaartje is.

als je op brno vliegt, dan zijn ze wel weer erg voordelig. vertrek 15 en terug 22 februari betaal je 22,98 voor een retourtje.

kan natuurlijk ook zijn dat de prijzen op bepaalde luchthavens drastisch gestegen zijn, alhoewel ik bij andere maatschappijen geen drastische prijsstijgingen heb gezien. ik ben gewoon benieuwd naar de reden. want ik ga in februari gewoon weer, wat de prijs dan ook is, maar kies wel de maatschappij die het voordeligst is.

van 50 euro naar 185 blijft een enorme prijsstijging, wat ook het artikel of dienst is die je koopt.
 
als dat zo is dat je nog steeds retour kunt voor 60 euro, dan is inderdaad de prijs voor dit jaar niet veranderd. als je kijkt vanaf februari dan zijn de prijzen echt wel veel hoger.

hoop toch niet dat de vluchten op praag gaan stoppen om vervolgens alleen op brno te gaan vliegen. in warschau zijn ze ook al verhuisd naar een luchthaven die veel verder weg ligt.

vertrek luchthaven eindhoven heeft toch wel mijn voorkeur.
 
3 weken geleden nog met Transavia gevlogen vanaf Rotterdam. Goed bevallen. Is wel wat duurder dan Wizzair maar voor mij een heel stuk dichterbij en bespaar daardoor op de openbaar vervoerkosten.
 
ik heb tijd voldoende, daarom maar een enkeltje geboekt eindhoven- brno voor de niet te geloven prijs van 8,99.

dan neem ik de trein naar praag om ongeveer 10.35 die kost ongeveer iets van 7 euro als je die rechtstreeks boekt
bij www.cd.cz.
deze trein doet er ongeveer 2,5 uur over,
de terugvlucht bekijk ik later nog wel.


toch is er wel iets vreemd aan de hand. het is niet meer mogelijk een vlucht te boeken met wizz van eindhoven naar praag en andersom.

heb de gehele maand februari en maart geprobeerd en er was geen enkele boeking meer mogelijk, terwijl andere bestemmingen wel gewoon geboekt kunnen worden.

het lijkt erop dat nadat de vluchten charleroi-praag twee jaar terug zijn gestopt, ook eindhoven-praag geschrapt gaat worden?
 
ik heb contact opgenomen met het callcentre. ze konden me de reden niet vertellen, maar vanaf 29 maart zouden de vluchten vanaf eindhoven weer hervat gaan worden.

alhoewel er momenteel na die datum ook niet geboekt kan worden, moeten we maar even afwachten wat er precies gaat gebeuren.

ik ga in februari de terugvlucht dan maar met easyjet via amsterdam boeken.
 
Als je goed kijkt naar de tarieven als je een maand vroeg boekt, is de prijs laag en als je de week voor vertrek boekt is die hoog. hoe eerder is goedkoop hoe later duurder. wij vliegen nog veel met wizz air. als vaste klant krijg je nog korting. dan moet je minimaal 500.00€ op hun rekening storten en bij 1000.00 krijg je nog meer korting en dan ga je als eerste naar binnen. Grts Daniel22
 
dat was zo ja, als je de moeite neemt om de dienstregelingen te bekijken voor februari, zie je dat dat klopt voor alle bestemmingen behalve praag.

daar zijn de prijzen voor een enkel net zo duur of zelfs duurder als retour met easyjet vanaf amsterdam of transavia vanaf rotterdam.

ondanks die veel duurdere prijzen op de dienstregeling lukt het niet ze te boeken, dat hebben ze geblokkeerd. ik vind het erg vreemd en denk dat eindhoven praag wel eens definitief zou kunnen verdwijnen.
 
Mijn tsjechisch is vrij beperkt. Worden de vluchten van Praag nou volledig geschrapt vanaf maart, of komen er alleen minder vluchten? En vliegen ze nog wel op Brno?
 

kuurgast

Donateur
Wat ik er van(en andere berichten) begrijp is dat ze stoppen met vliegen Praag-Eindhoven.
Voor de rest van volgend jaar staat Brno-Eindhoven wel gewoon gepland op maandag en vrijdag zie hun website.
 
ja dat had ik ook zo begrepen ik vlieg in februarie voor 25 euro retour.

vlieg dan naar brno er is een busverbinding die om het half uur vertrekt naar brno hln
in ongeveer 2,5 uur brengt de trein je dan naar praag.

als ik eerst vanuit het zuiden weert met de trein naar /rotterdam of amsterdam moet ben ik ook ongeveer 2 uur met de t onderweg dan is vliegen op brno toch nog de voordeligste en beste optie voor mij.
 
vanuit duitsland is hetzelfde probleem omdat weeze geen vluchten heeft op praag
moet je vanuit dusseldorf of koeln/bonn

dan ben ik ook 2 uur onderweg met de trein
dus is voor mij eindhoven/brno voorlopig de beste optie

vauit eindhoven is voor mij ideaal omdat ik dan maar 19 minuten met de trein en 15 minuten met de bus moet en dan sta ik al op eindhoven airport.
 
Scheelt ons ook weer tijd, want dat is vanuit het noorden beter bereikbaar dan vliegveld Havel. Vooral de files rond Praag kunnen voor veel vertraging zorgen.
 
Volgens mij op de hoogte van Melnik, maar dan meer naar het westen. Nu nog hopen dat er een goede openbaar vervoerverbinding komt.
 
Bovenaan