Goedkope vliegtickets naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ikzelf heb geboekt voor vertrek charleroi (brussel) op 10 maart. dit is te doen. als je je laat afzetten op station belgie neerpelt en de trein neemt naar charleroi en vandaar met de taxi naar het vliegveld, dan haal je het net.
of via luik naar charleroi met de auto, maar parkeren is er nogal duur.
 
ik ga bine kort verhuizen dus nou heb ik wenig tijd maar ik denk dat ik gewoon wacht tot zomer eidhoven is ideal voor mij woon 25 km ongever van eidhoven maar toh bedankt voor de info en wens je veel plezier in tsjechie ik zelf woon in tsjechie 90 km van praag groetjes marcela
 
voor hoeveel dagen was dat?

heb het even opgezocht, eventueel dat er buiten de luchthaven voordeligere alternatieven zijn, ik ga niet met eigen auto laat me brengen.

parkeren (Airport Long Term) kost € 13,80 per dag en € 82,60 voor 8 dagen. 11 dagen parkeren kost 97,60 € Elke extra dag kost 2 euro 50.
 
ikzelf heb geboekt voor vertrek charleroi (brussel) op 10 maart. dit is te doen. als je je laat afzetten op station belgie neerpelt en de trein neemt naar charleroi en vandaar met de taxi naar het vliegveld, dan haal je het net.
of via luik naar charleroi met de auto, maar parkeren is er nogal duur.
hallo zal je me kennen helpen ben op da site gewest wiiz air en krig wel een reservering op de vlucht maar moet je binnen drie dagen betalen en wet niet hie ik het met doen groetjes
 
Nog een alternatief

Voor mensen die in de buurt van Olomouc / Bruntal moeten zijn is Wizzair ook nog een goed alternatief. Zij vliegen van Eindhoven naar Katowice (Polen). Wij reden van Katowice in 2 1/2 uur naar Bruntal.
 
Als Wizzair ook gaat vliegen vanaf Schiphol, zoals hier vermeld, dan kan het wel eens snel afgelopen zijn met SkyEurope vluchten naar Amsterdam.. Wizzair staat er financieel veel beter voor. Maar op de website staat nog niks over Amsterdam.
Hopelijk bedoelt Stepanski niet Eindhoven en dan met de expressbus naar Amsterdam :-)

Als er maar een concurent overblijft voor CSA/KLM..
 
Wizzair

Wizzair vliegt inderdaad naar Eindhoven. Je bent met de stadsbus in 20 minuten bij het station, waar je alle kanten op kunt met de trein. Lekker klein vliegveldje, dus in no-time ben je bij de bagageband en heb je je bagage. (wij (mijn 3 kindertjes en ik)waren in 2 1/2 uur in Callantsoog)

Ik lijk wel zo promotiedame... hahaha, maar het is ons gewoon goed bevallen.

Wij wachten nu eigenlijk nog op goedkope vluchten vanaf Brno...
 
je kan direct betalen met credit card maar kost je extra. Overschrijven gaat ook en rekenen ze je niets voor aan. Noteer IBAN en BIC die ze je geven en overschrijven maar (moet idd binnen 3 dagen ander vervalt je reservering)
 
Onze dochter heeft ook al geboekt voor in juli en hoefde geen gebruik te maken van de IBAN en BIC want ze kon gewoon op een nederlandse bankrekening betalen.

Ze is trouwens voor een retourtje:vliegen: voor twee personen Eindhoven-Praag €82 kwijt, dit is inclusief een toeslag van €4 per persoon om naast elkaar te kunnen zitten want normaal heb je geen vaste plek.


Groetjes Gerard en Erna
 
Ja, het klopt helemaal wat mn vader vertelde! :wow:
Ik heb gister geboekt, 82 euro, voor 2 personen... retour...
De tickets waren officeel 60 euro, voor 2 personen...
Maar wij hebben er pre-boarding bij geboekt, want we willen toch wel graag naast elkaar zitten (mijn zusje en ik)

Ook hebben wij inderdaad gewoon betaald naar een nederlandse bankrekening. Ik had gebeld met Wizzair om te vragen hoe dit precies moest, aangezien er 2 verschillende staan. Die mevrouw vertelde mij dat ik gewoon moest kiezen voor het bankrekeningnummer voor 'domestic' zoiets :lmfao:
Dus dat heb ik dan maar gedaan. En vanmiddag heb ik al een e-mail gehad met bevestiging, het is betaald en dus geregeld.

Dit word de eerste keer vliegen voor mijn zusje en mij, dus dat is ook weer extra spannend!!!

Groetjes,
Ilona:zwaai:
 
Wizzair vliegt inderdaad naar Eindhoven. Je bent met de stadsbus in 20 minuten bij het station, waar je alle kanten op kunt met de trein. Lekker klein vliegveldje, dus in no-time ben je bij de bagageband en heb je je bagage. (wij (mijn 3 kindertjes en ik)waren in 2 1/2 uur in Callantsoog)

Ik lijk wel zo promotiedame... hahaha, maar het is ons gewoon goed bevallen.

Wij wachten nu eigenlijk nog op goedkope vluchten vanaf Brno...

Afhankelijk waar je woont, maar ik vlieg met Ryanair naar Bratislava vanaf Charleroi (woon in het zuiden van NL) en vandaar is het 1,5 uur met de auto naar Brno. Volgens mij vliegt Ryanair nu ook vanaf Weeze naar BA.
 
koffers bij wizzair

had ff even vraagje, wilde wat vluchten boeken bij wizzair, maar nu snap ik niet helemaal wat ze met de handbagage bedoelen. Je moet dus nu per koffer betalen, maar moet je ook betalen voor de handbagage.m.a.w. dan kun je het beste de handbagage kun je dan het beste in het gewone koffer doen, om 1 koffer te ebsparen.mijn dank is groot voor het antwoord.
 
Ryanair heeft ook het gewicht van de koffers verlaagd: is nu 15 kg. Erg rot (en duur) wanneer je er op de luchthaven achterkomt en moet bij betalen.:nee:
 
..... wilde wat vluchten boeken bij wizzair, maar nu snap ik niet helemaal wat ze met de handbagage bedoelen. Je moet dus nu per koffer betalen, maar moet je ook betalen voor de handbagage .....
Je hoeft niet te betalen voor handbagage. Dus gewoon niet al te veel inpakken en alles als handbagage meenemen. Denk er wel aan dat je in je handbagage geen flessen met vloeistof groter dan 100 ml mag meenemen!!
 
Bovenaan