Goedkope vliegtickets naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Wizz Air breidt uit in Praag na bankroet SkyEurope

Nadat SkyEurope Airlines faillissement heeft aangevraagd, heeft concurrent Wizz Air aangekondigd te gaan uitbreiden op de luchthaven van Praag. De vluchtfrequenties op bestaande routes worden deze en volgende maand verhoogd, terwijl in juni 2010 een derde vliegtuig in de Tsjechische hoofdstad wordt gestationeerd. Praag is de enige luchthaven waar SkyEurope èn Wizz Air een basis hebben.

Het aantal vluchten op vijf bestemmingen, waaronder Charleroi en Eindhoven, wordt de komende twee maanden geleidelijk verhoogd. Charleroi ziet het aantal wekelijkse Wizz Air-vluchten naar Praag stijgen van vier nu naar zeven vanaf het nieuwe winterseizoen. Eindhoven, dat nu nog vier keer per week met Praag wordt verbonden, krijgt met ingang van 25 oktober zes wekelijkse vluchten naar de hoofdstad van Tsjechië.

Net als andere luchtvaartmaatschappijen, waaronder easyJet en Ryanair, heeft Wizz Air een speciaal ‘reddingstarief’ voor gedupeerde SkyEurope-passagiers in het leven geroepen. Passagiers met een geldig SkyEurope-ticket voor vluchten tussen 1 september en 26 maart kunnen voor dertig euro per enkele reis all-in een vervangende vlucht bij Wizz Air boeken. Het reddingstarief is geldig tot 15 september.

Vaak gaat het wel om afwijkende routes omdat beide maatschappijen in veel gevallen van andere luchthavens gebruik maken. Zo biedt Wizz Air Eindhoven-Praag als alternatief voor de SkyEurope-route Amsterdam-Praag en Charleroi-Praag als alternatief voor Brussel-Praag. Minder voor de hand liggend is Boedapest-Eindhoven/Charleroi als alternatief voor Wenen-Amsterdam/Brussel.

luchtvaartnieuws.nl
 
Weet iemand of er ook een nederlandstalige site is van Wizzair?
Ik wil gaan boeken voor januari, ik zie hele goedkope aanbiedingen maar ik wil zeker weten of het goed gaat!!
 
Hallo Ineke,

Er is geen Nederlandse site van Wizzair. Wel kun je bovenin rechts, onder 'About us' op het landvlaggetje klikken en een ander taal kiezen. Nederlands staat daar helaas niet bij.

Succes met het boeken.

Esther
 
Bedankt voor je antwoord Esther.
Ik had inderdaad het vlaggetje gezien en veel talen maar geen Nederlands.
Dan ga ik het maar stap voor stap doen, zal best wel lukken!!

Groeten, Ineke.
 
Mijn moeder is inmiddels twee keer met ze gevlogen en ze zijn vergelijkbaar met Skyeurope (maar dan nog niet failliet). Prima vliegmaatschappij!
 
ze zijn vergelijkbaar met Skyeurope (maar dan nog niet failliet). Prima vliegmaatschappij!

Ja 't is maar wat je vergelijkt. Ze vliegen inderdaad maar op (voor mij) veel ongunstigere tijden dan good-old Sky, niet 5 dagen per week en niet op Schiphol en Eindhoven airport is net een kippenhok...;)

Ook krappere stoelen en oudere kisten trouwens...

Zo... misschien ben ik met deze mail af van mijn heimwee naar Sky... Ik hoop het maar! Lang leve Wizz Air.
 
Ik heb altijd via Schiphol gevlogen.Is wel sneller voor mij normaal ben ik op schiphol in 45 min .Maar het prijs verschil is me die extra tijd wel waard dat ik naar Eindhoven moet rijden .
Nu kan ik gewoon lekker elk weekend in praag zijn :)

Hopelijk gaan ze niet snel naar de 'k..ten want elke keer naar Praag met de auto voor een paar dagen word je snel zat.

Ik ben erg blij met Wizz top vliegtuig en Eindhoven is lekker klein en rapido .Ik word al die grote vliegvelden al een beetje zat dit is weer eens verfrissend zo.
Dus ik kan het iedereen aanraden .En ik zou zeggen vooral lang doorblijven vliegen Wizz Air.

Toppie:cheers::cheers::cheers: je to dobri :)
 
Het nadeel van Wizz is voor mij dat het vliegveld Eindhoven niet makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken is. Dat doe ik dus per auto. Een paar dagen parkeren kost ook al weer gauw 40 euro. Ik heb nu geboekt via click4sky.com en kan weer via AMS (met de trein er naar toe) vliegen voor 98 euro all-in.
 
ik ben dit jaar regelmatig vanuit eindhoven gevlogen en vind eindhoven airport goed bereikbaar. vanaf het treinstation gaat bus 401 om de 10 minuten richting het vliegveld. ik kom uit het zuiden en voor mij duurt de reis vanaf mijn woonplaats maar een uur.

kan me voorstellen dat als je uit het noorden komt, eindhoven een stuk minder aantrekkelijk is, want dan kost een enkeltje met de trein ook al vlug rond de 20 euro.

als je met de auto gaat, kun je je auto ook op het industriegebied plaatsen. wel iets verder lopen, maar wel gratis.
 
Ja, ik heb ook heimwee naar good old Sky. Eindhoven is vanaf Amsterdam best wel te doen, je kan op het vliegveld wat foto's uitprinten vor je Tsjechische vrienden, een wijntje nemen of voor de grap wat visitekaartjes laten printen voor je Tsjechische vrienden waarop ze allemaal directeur zijn (doet het altijd goed). Maar de vluchttijden waren bij Sky gewoon veel lekkerder.Verder vind ik het gelijkwaardig te noemen.
 
Mee eens, de vluchttijden kunnen beter vooral al je zondag terug vliegt naar praag 14:10 is veel te vroeg zouden ze 19:10 van moeten maken. Lijkt me een stuk beter
 
Het is gelukt om voor mijn vriendin Cora en mij een vlucht te boeken naar Praag!!!
Na een paar keer "droog" oefenen, om te kijken, of er niet al te veel extra kosten bij kwamen, vliegen we 8 januari naar Praag.
En dat voor, per persoon, 55 euro en dan mogen we 13 januari weer terug vliegen ook!!
Daarbij zit dan ook de transfer naar het treinstation in Praag, wel extra bijgeboekt. Vandaag kreeg ik per mail en per sms ( sms kost 1 euro extra) de definitieve reservering binnen.
Ja, de vertrektijden zijn anders dan bij Sky en we moeten wel een stukje verder reizen naar het vliegveld, maar dat maakt ons niet uit.
En dat word heel plezierig opgelost, mijn schoonzoon zei vandaag, ons te brengen naar Eindhoven!! Helemaal goed.

Ik was een beetje huiverig om te boeken omdat alles in het engels moest. Sommige begrippen moest ik echt opzoeken in het woordenboek. En vanwege de prijs van de tickets.
Wij zijn dus heel blij met Wizzair, zo goedkoop zijn we nog nooit naar Praag gevlogen.
 
Ik weet niet of het helpt, maar nooit geschoten is altijd mis. Ik heb net een email geschreven naar Wizzair of ze niet vanaf Amsterdam kunnen gaan vliegen.

Als dit nu door meer mensen gedaan wordt....
 
Lijkt mij ook toppie ,maar als ze dat gaan doen kan je er op rekenen dat deprijzen van de tickets zeker me 50 euro per vluct omhoog gaan . Schiphol is gewoon erg duur als je geen goede afspraken maakt .
Maar het lijkt me wel toppie.scheelt ,mij zeker een uur.

Good luck
 
Voor ons is het 2,5 uur rijden naar Eindhoven en maar 20 minuten naar Schiphol. Dus graag Wizz Air op schiphol vliegen!
 
Voor ons is het vanuit Callantsoog met het openbaar vervoer 3,5 uur naar Eindhoven, dus daarom een e-mail geschreven!!
 
Zodra Schiphol haar tarieven zal halveren dan zal een maatschappij als WizzAir overwegen om naar Amsterdam te vliegen. Dit zal dus gebeuren zodra pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen...

Ben erg tevreden over Eindhoven. Je landt om 15.30 en om 16.00 ben je in het centrum / centraal station.
 
Bovenaan