Goedkope vliegtickets naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zojuist las ik dat Wizz Air gaat vliegen van Praag naar Eindhoven (vanaf 25 juli) en Charleroi (19 februari).
Ik heb even op de site van Wizz Air gekeken en je kunt inderdaad boeken! Wat Eindhoven betreft helaas maar drie dagen per week, dagelijks zou beter zijn.

Voor de volledigheid het volledige bericht:

Prijsvechter Wizz Air vanaf Praag naar Eindhoven en Charleroi

Bron: www.luchtvaartnieuws.nl - 10 januari 2009

BOEDAPEST - De Hongaarse low cost carrier Wizz Air opent een nieuwe basis op de luchthaven van Praag en opent routes naar zes bestemmingen, waaronder Eindhoven en Charleroi. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij zaterdag (10 januari) laten weten. Wizz Air wil met de vestiging van een basis in de Tsjechische hoofdstad zijn positie op de Centraal-Europese markt versterken.

Vanaf 19 februari vliegt Wizz Air vanaf Praag naar vier bestemmingen: Charleroi, Londen Luton, Milaan Bergamo en Rome Ciampino. Alle bestemmingen worden vier keer per week aangevlogen. Vanaf 25 juli wordt vanaf Praag ook drie keer per week naar Eindhoven en Parijs Beauvais gevlogen.

Voor Eindhoven Airport is Praag een nieuwe bestemming. Wizz Air vliegt al vanaf de Noord-Brabantse luchthaven naar Katowice en Boedapest. Voor de luchthaven Brussel Zuid Charleroi is Praag na Warschau, Katowice, Boedapest, Boekarest en Sofia al de zesde Wizz Air-bestemming.

Tickets voor de nieuwe routes zijn inmiddels te boeken en verkrijgbaar vanaf 9,99 euro all-in voor een enkeltje. Een retourtje Praag kost bij vertrek eind september zodoende nog geen twintig euro.

Met het vestigen van een basis in Praag gaat Wizz Air rechtstreeks de concurrentie aan met het in financieel zwaar weer verkerende SkyEurope Airlines. Deze maatschappij vliegt dagelijks vanaf Schiphol en Zaventem naar Praag.
 
Bedankt voor de info.
Wat Charleroi (of Brussel Zuid) betreft, daar is het probleem dat deze luchthaven minder practisch is voor sommige mensen. Voor wie erheen gebracht of afgehaald wordt is het prima maar niet voor degenen die aangewezen zijn op het openbaar vervoer....Jammer. Hopelijk doen ze er wat aan !
 
Bedankt voor de tip! Hebben voor 15-20 aug. voor 4 mensen geboekt!

Nog wel even vermelden: Er worden geen extra kosten voor verzekeringen e.d. "opgedrongen". Wel komt er per persoon bijna 11 euro bij (boekingskosten) en vragen ze 25 euro voor een enkeltje per stuk bagage. Wij hebben dus geen bagage bijgeboekt. Je mag wel gratis 10 kilo handbagage meenemen. In augustus komt het met 4 personen op 152 euro. Parkeren op airport Eindhoven valt qua kosten ook mee, dus ben benieuwd!
 

Vodnik

† In Memoriam
Hongarije is ook EU hoor, is dat dan niet goed geregeld?
Moet je hun site is zien, hebben wel wat meer bestemmingen staan als Sky!
 

Tabe

† In Memoriam
Tja, het ziet er wel betrouwbaar uit. Maar ergens moet het geld toch vandaan komen. Alleen bezuinigen op de "extraatjes" tijdens de vlucht lijkt me niet genoeg.

Maar zo het er nu naar uitziet is dit een redelijk alternatief voor autorijden.
 
Ik ga er maar vanuit dat het veilig is, alhoewel die prijzen natuurlijk krankzinnig zijn. Nog even en we worden voor een euro de lucht ingeschoten!:lmfao:
 
We hebben vandaag voor 8 personen een reis van 19-2 tot 21-2 geboekt naar Praag. Volgens de gegevens gaan we met de eerste vlucht vanuit Brussel en ook met de eerste retourvlucht weer naar huis.
In totaal betalen we voor de groep 210 euro.
We houden jullie op de hoogte.
 
Wel stoer, twee keer met de eerste vlucht! Daar hoort Bohemia Sekt bij zou ik zeggen, zou leuk zijn als ze dat serveren. Let er met de reistijd wel op dat het vertrek vanaf Charleroi is en niet Brussel, veel plezier!
 
iemand ondertussen al gevlogen met wizz air ? Ben zo een beetje aan het vergelijken voor het voordeligst naar liberec te gaan, eventueel met het vliegtuig te gaan ipv met de trein of bus
 
Sowieso is het heel goed te doen met het vliegtuig naar Praag en vandaaruit met de bus (bij Cerny Most) naar Liberec. Ik zag trouwens wel op de site van Wizzair dat ze nu al vanaf eind juni vliegen ipv eind juli.
 
bedankt voor de informatie, wij moeten maar in juli gaan, :fool:

we hebben nog niet defenitief beslist hoe we het gaan regelen
 
wizz air is het best te vergelijken met ryanair, maar dan wel met een betere service. vliegen voornamelijk met nieuwe vliegtuigen van airbus.

voor mensen die bij elkaar willen zitten, is wizz wat minder omdat ze net zoals ryanair geen stoelnummers hebben. aan de andere kant zullen mensen die daar moeite mee hebben en bij elkaar willen zitten, met de prijs die er nu gehanteerd wordt die eis om bij elkaar te zitten wel laten varen. en anders is er nog priority boarding.

tenminste ik heb direct geboekt. vertrek vanaf charleroi op 10 maart en terug 14 maart, kosten ongeveer 28 euro. laat me er afzetten door familie die in brussel werkt momenteel.

maar omdat ik op een afstand van 25 km van eindhoven woon, zal ik vanaf juni praag nog eenvoudiger kunnen bereiken.
 
We zijn vandaag weer teruggekomen uit Praag.
Donderdagmorgen om 8.30 vertrokken uit Brussel-C, de eerste vlucht. Ter ere daarvan kregen we een doosje chocolade, geen Bohemia sect. :snotter:
De vlucht is prima verlopen. Er vlogen ongeveer 80 man mee, dus plaats genoeg. Bijna iedereen kon bij een raampje zitten.
Om 10.00 uur waren we in Praag, de hele dag nog de tijd om te winkelen. :dank2: Vrijdag naar alle bezienswaardigheden geweest, was lekker rustig in de stad.
Zaterdag weer terug. Prima vlucht gehad zonder poespas. We waren voor 25 euro op en neer, zeker voor herhaling vatbaar. :top:
Hoop dat ze snel vanuit Eindhoven vertrekken, scheelt nog meer tijd!
 
hallo ik zal wilen wragen waar je je de vlugt eidhoven praag boeken was bij de reibuero gewest en daar weten ze niet waar ik over had vast bedankt
 
Bovenaan