Goedkope vliegtickets naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor ons haalt vliegen niets uit, we doen er bijna net zo lang over als met de auto. Eerst met de trein van Zoetermeer naar Eindhoven (overstappen), dan stukje vliegen en met drie verschillende bussen of twee treinen van Praag naar filipov/Jirikov. Vermoeiender dan met de auto!
 
ik ga geen wizzair overwegen in de toekomst

hoewel ik he uitgerekend dat van deur tot deur mij ong 9 uur gaat duren dus ik weet niet of ik er voordeel uit haal

een treinkaartje ams-ein kost je ook al 40 euro retour alles met elkaar geteld kom ik alsnog zeker aan de 100 euro

wellicht dan maar die 100 meer een een hoo tijdsesaring ik aal dat click4sky ermee is gestot na Sky :(

sorry maar o mn toetsenord doen een aantal letters het niet ;)
 
Ik heb gistermiddag 17:00 6 tickets geboekt vanaf Eindhoven naar Praag met WIZZ-air. Heb betaald met een bankoverschrijving, alles goed ingevuld etc. Heb tot op heden geen bevestiging gehad, terwijl ik die wel zou moeten hebben gehad.

Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?

Alvast dank.
 
Je krijgt bevestiging wanneer WizzAir de betaling binnen heeft. Een internationale betaling duurt rustig een dag of drie. Is het op een lokale bankrkening van WizzAir, dan heeft dit ook ter plekke bij WizzAir verwerkingstijd nodig. Hun bank staat niet in direct contact met een e-mail server om jou een bevestiging te sturen. Je kunt je eigen bank wel vragen om een bevestiging van de overmaking.
 
ik heb voor februari een vlucht geboekt naar gdansk en voor maart naar praag.

heb ditmaal ook voor bankoverschrijving gekozen. de bevestiging kreeg ik de eerste keer vier dagen later, en de tweede keer drie dagen later.

in hun voorwaarden staat dat je als je binnen vijf dagen geen bevestiging hebt ontvangen contact moet opnemen met het callcenter. doe je dit niet dan word het bedrag teruggeboekt, na aftrek van de administratiekosten.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Voor mensen die in de buurt van Olomouc / Bruntal moeten zijn is Wizzair ook nog een goed alternatief...

Low cost carrier Wizz Air voegt een tweede bestemming toe aan het aanbod vanaf Airport Weeze. Met ingang van 13 juni vlieg de Centraal-Europese luchtvaartmaatschappij vier keer per week met een Airbus A320 naar de Poolse stad Katowice.

luchtvaartnieuws.nl
 
Het is lang geleden dat ik nog es op dit forum was.
Doordat een collega van mijn vader wat info wilde over Praag ging het kriebelen....en jawel: we gaan weer!!!:wow:

We gaan dit keer vliegen van Eindhoven, dus ben benieuwd.
Ben al 2 keer gevlogen vanuit Keulen met German Wings. Maar aangezien ik 10 KM van Eindhoven woon gaan we nu Wizz eens proberen.
 
Ahoy, ik wilde vragen of iemand al eens via de computer geboekt heeft. Ik heb het vandaag geprobeerd, maar op een bepaald moment kom ik niet verder. Als ik alles heb ingevuld, krijg ik een telefoonnummer onderaan en er wordt gezegd dat ik via dat nummer een sms krijg. Alleen is dat niet mijn nummer en moet je geloof ik hierop geabonneerd zijn. Of kan je er alleen telefonisch boeken?

Ik lees nu dat het diverse mensen is gelukt. Wat doe ik dan fout?
 
Wij doen niet anders (tickets boeken en betalen via internet). Eerder betaalden wij via visa, maar vandaag voor de eerste keer via de bank. Nog geen bevestiging gekregen, maar dat kan wat langer duren.

Ik denk dat je moet kijken naar de manier van betalen...:top:
 
..... op een bepaald moment kom ik niet verder. Als ik alles heb ingevuld, krijg ik een telefoonnummer onderaan en er wordt gezegd dat ik via dat nummer een sms krijg. Alleen is dat niet mijn nummer en moet je geloof ik hierop geabonneerd zijn. .....
Deze melding heb ik ook wel vaker gehad. Vul het nr in met 00316jenummer

Maar als je dit invult bij vakje 1 staat er ook onder:
SMS confirmation will be sent to this number if you select the service

Mijn ervaring is dat dit niet nodig is. Je krijgt per mail je confirmation nummer en hiermee kun je reizen. De laatste 3x reizen via eindhoven heb ik dit nummer niet eens te hoeven laten zien. Paspoort was voldoende, daarna was ik ingecheckt.
 
Je moet dit inderdaad extra aanklikken en betalen (E1,= geloof ik), maar is niet nodig.

Je krijgt je bevesting en je code per email en deze code hebben wij ook niet eerder nodig gehad alleen je paspoort.

Succes!
 
Deze melding heb ik ook wel vaker gehad. Vul het nr in met 00316jenummer

Maar als je dit invult bij vakje 1 staat er ook onder:
SMS confirmation will be sent to this number if you select the service

Mijn ervaring is dat dit niet nodig is. Je krijgt per mail je confirmation nummer en hiermee kun je reizen. De laatste 3x reizen via eindhoven heb ik dit nummer niet eens te hoeven laten zien. Paspoort was voldoende, daarna was ik ingecheckt.
Dat is een hele goed tip :top::top:dank je wel :dank2: het is mij nu ook gelukt .Je mobielen nummers weghalen en dan dat 00316 nummer voor je telefoon nummer wat je gebruikt.Dus nu Yes yes yes ga ik naar mijn kinderen en klein kinderen.
 
Ryan air land soms op minder populaire/grote vlieghavens (dacht ik).
Is dit ook zo het geval voor Wizz?
Of land Wizz gewoon op dezelfde vlieghavens zoals bvb., SN Brussels Airline?
 

Vodnik

† In Memoriam
ik neem aan dat je wilt weten waar Wizz air in CZ land? DAt is op het normale vliegveld van Praag, Ruzine Airport, Alle vliegtuigen landen daar.
Vandaar met bus 119 naar eindpunt (groene) metrolijn (device).
 
Ik neem altijd de airport express, die rijdt in 1 ruk naar het centrum van Praag, kost 50 kronen dacht ik. Misschien iets duurder maar nog steeds heel goedkoop toch.
 
We hebben in het weekend geboekt en het ging heel vlot.
De persoon van wie we het kamertje huren, komt ons afhalen met ... de tram. Het is in zijn service inbegrepen :D:top:
 
Bovenaan