Goedkope vliegtickets naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Was net aan het kijken voor mogelijk een vlucht in de zomer van Eindhoven naar Praag voor onze twee kids en zag toen dat de enige twee vluchten die nu (nog) aangeboden worden zijn zo 13 jan en ma 14 jan. naar Praag.

Voor de rest staat er geen enkele vlucht meer aangegeven.

Iemand die hier iets meer van weet?
 
Hallo, Tsjechische vrienden,
Wij hebben vrienden wonen in Praag, en vliegen er vrij regelmatig naar toe, altijd met Wizzair, scheelt enorm in prijs
Jaren terug vertrokken vanuit Brussel - Wizzair gestopt
Vanuit Charleroi - Wizzair gestopt
Enkele malen met Brussels airlines
Enkele malen met Csa
Eindhoven - Praag met Wizzair , enkele malen , willen nu een vlucht boeken voor mei 2013 , blijkbaar zijn ze daar ook gestopt,weet iemand hier iets meer van, al meerdere malen e-mails verstuurd naar hen, doch zonder feedback
 
Vanaf 12 januari 2013 vliegt Wizzair niet meer naar Praag.
Ze vliegen wel van Eindhoven naar Brno, maar dat is voor jullie niet handig als je in Praag moet zijn.
 
Ook ik vlieg vaak naar Praag en begrijp de opmerking over Wizzair niet. Ik kan nog steeds retour in December voor rond de 60 euro.
Raar, dan moet U mij eens zeggen hoe U dat klaar krijgt, ik heb alles al geprobeerd......en ik ben geen leek met de laptop, graag feedback ' wimd '
 
Dit geciteerde bericht is van 18 november vorig jaar en dus natuurlijk achterhaald (betreft december 2012).
Vlieg volgende maand inmiddels voor de 3e keer met Transavia vanaf Rotterdam naar Praag. Met een beetje uitmikken doe ik dat maximaal voor 80 euro retour.
 
Dan heb je echt een kleine tas (spreek uit ervaring). Ik vind het persoonlijk een beetje belachelijk om voor handbagage ook onderscheid te maken.
 
Ja Riannah, maar als je moest zien hoe groot bij sommige mensen hun ' handbagage ' is, het zijn koffers, zo dienen ze niet te betalen voor de bagage en proberen ze mee te nemen als handbagage
 
Wij zijn net terug van een kort verrassingsbezoek in Nederland.
Zijn met Wizzair gegaan, niet vanuit Praag maar vanuit Wroclaw (Polen). Dit is vanuit Bernartice ongeveer anderhalf uur rijden.
De auto geparkeerd op een plek voor lang parkeren, wat we via internet geboekt en betaald hadden.
Voor ons alleen maar voordelen: een heel voordelig ticket, Wroclaw is dichterbij dan Praag, parkeren koste voor 6 dagen omgerekend 15 euro.
Dit gaan we in de toekomst zeker vaker doen!

SDC10812.JPG
 
Dinie, goede tip

Wij hebben mijn nichtje afgelopen winter naar Rotterdam gebracht omdat ervan uit Eindhoven (voor ons 30 min.) geen vlucht was naar Praag, helemaal niet aan gedacht om naar Polen te vliegen.
 
Ik denk dat jullie bijna net zo snel in Wroclaw zijn als in Praag.
Voor ons is het naar Praag 195 km.
Naar Wroclaw is het voor ons 115 km.
De weg naar het vliegveld in Wroclaw is prima, en je kan zo naast de terminal parkeren.
 
Daarom is een ticket ook zo voordelig, maar in een kleine handbagage kun je net genoeg meenemen als je van vrijdag tot maandag gaat.
En neem je toch een koffer mee kun je nog voor 50 euro heen en weer.
 

kuurgast

Donateur
Vliegtickets naar Praag vanaf € 29,-.

Tijdens onze zoektocht naar goedkope vliegtickets naar Praag kwamen we tot de volgende ontdekkingen.

Voor een vliegticket vanaf Amsterdam naar Praag in mei betaalt u bij de KLM als u op 19 mei 2014 naar Praag en op 24 mei 2014 weer terug naar Amsterdam vliegt € 94,-.
Bij easyJet boekt u een retour vliegticket van Amsterdam naar Praag van 20 tot en met 27 mei 2014 voor € 88,-

Voor extra voordelige vluchten raden wij u aan om met Transavia vanaf Rotterdam te vliegen.
Er is sale bij Transavia en als u voor 8 april 2014 uw vliegticket boekt, kunt u tussen 7 april en 30 juni 2014 met Transavia naar Praag vliegen vanaf € 29,-.
Zo kunt u een retourtje boeken van 14 tot en met 21 mei 2014 voor € 63,- (inclusief boekingskosten).
Bron: laatstenieuws.nl.
 
Wij hebben voor mei 2014 geboekt. Retour Praag € 120 p.p. (KLM). Daar kan ik goed mee leven. Schiphol is 44 minuten met de trein. Daarnaast zijn de vertrektijden telkens rond 16:30 uur wat ons zeer goed uitkomt. In Praag huren we een nerveus autotootje.
 
Bovenaan