Char vertelt...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Roofvogels

Ik vond er nog eentje terug!!..Een verhaaltje...Het hoort eigenlijk hier thuis:


Het jaar weet ik niet meer,... het is nog geen tien jaar geleden...
Moet je even je ogen dichtdoen, en je helemaal in mijn positie verplaatsen.
Het is stralend weer, om een uurtje of 8.... En we staan op DE camping!!..Ik kom helemaal uitgezakt uit de vouwwagen.. Plasje doen.. En dan op mijn rug in het gras...Midden op het campingveld... even bijkomen.
Komt mijn vriendin voorbij,.. die moest ook even plassen,.. Zegt ze op haar terugweg:.. Char!!.. je ligt midden op het veld, hoor!!..
Ik doe mijn ogen open,... en wat denk je wat ik zie??.. allemaal roofvogels!!..
Wel een stuk of 7,.. heel hoog in de lucht!!..Geweldig!!..Zoals die roofvogels door de lucht kunnen zweven..
Dus ik zeg tegen haar: ..kom even naast mij liggen,.. en kijk!.. wat is dat mooi!!..
Daar lagen wij, op onze rug,.. naast elkaar,.. midden op dat veld.
En toen kwamen er twee buurmannen voorbij.. Die gingen broodjes halen,..
Wat zijn jullie aan het doen?...was de vraag.. Kom er maar naast liggen, en kijk omhoog!!... En verdomd!!.. Ze deden het nog ook!!..
Geweldig!!.. Die roofvogels, zo hoog in de lucht!!..
Na een kwartier lagen er wel 10 campinggasten om ons heen,.. allemaal naar boven te staren....
En toen kwam er een of andere trut de hele boel verstoren...Waar kijken jullie naar??.. Eeuh, gewoon naar die roofvogels,..was mijn antwoord..
Dat zijn geen roofvogels,..Dat zijn ooievaars!!..
Ik stond gelijk op,.. onze hele droom in duigen!!..
We hadden in ieder geval een goede reden om rond 9 uur een biertje te nemen, met z'n allen.

Char.

Dit verhaal komt uit " Vroege vogels "...Maar ook daar blijft nog genoeg te lezen over!!..

Sorry voor de "herplaatsing"...maar dit is gewoon een betere plek!!..

Char.
 

char

† In Memoriam
Ilona..billen kussen!!..

Ik ga nu het verhaal afmaken!!.. Maar het is best wel een onthullend en ingewikkeld verhaal,...daarom zat ik er zo lang tegen aan te hikken om het af te maken....

Char.

Zo'n 9 jaar geleden is er een behoorlijk ongeluk gebeurt in Cervena Hora.. Op zondagmorgen, vroeg... Om een uurtje of 7.
Er kwam een grote vrachtwagen langs ons huis, in die flauwe bocht... En die vrachtwagen moest uitwijken voor een dronken Tsjech, die dus op de linker weghelft reed....En.. Huppakee!!.. Die vrachtwagen zat in één keer in de zijkant van het restaurant van Honsa!!...Verder geen doden of gewonden, hoor!!...Ik heb de foto' s nog ergens liggen.
________________________________________

ILONA!!!.. dus!!..
Kent U karin Bloemen?... Zo'n soort vrouw!!.. maar dan anders..Meer Tsjechisch..Geweldig!!..
We zitten op het terras van Honsa.. Met z'n viertjes,..Pes met zijn vrouw en mijn vriendin en ik...
Het is behoorlijk warm,.. om 7 uur is het nog dik 28 graden!!..PIVO!!!..
Nou is dat terras, een terras van niks!!.. (dat is vóór de zaak,..achter heeft hij wel een mooi terras)....één tafel, met teveel stoelen en een bankje, en een parasol..vlak langs de weg.
En daar kwam ze!!... Ilona!!...
Of ze aan mocht schuiven aan de tafel?..was de vraag...En er komt zometeen ook nog een huisvriend van mij,.. is dat een probleem?
Ze sprak heel goed Duits, want ze was vroeger met een Duitser getrouwd geweest.
NEE!!.. geen enkel probleem!!.. zeiden Pes en ik, in koor.
Wat een Wereldvrouw!!...
En toen kwam haar "huisvriend" ... Een zeer gedistingeerde magere man. Advocaat,... In,..Ik weet niet meer welke plaats..
Wat een watje!!...met zijn bibberende hondje, terwijl de mussen van het dak vielen!!---Het is trouwens "mossen" ---!!
Ik stak maar weer eens een sigaar op,.. en vroeg of Ilona er ook een wilde,.. Nou graag!!..
Dat verwacht je niet!!.. En als een echte Ma Flodder stak ze de brand erin..
Morgen verder!!..

Het werd een onwijs gezellige avond... Honsa heeft de volgende dag nieuwe zolen onder zijn schoenen moeten laten maken, want die waren versleten!!..
Ilona is/was beeldend kunstenares,...en al was ze dat niet geweest, dan was ze in ieder geval wel beeldvullend en beeldbepalend aan onze tafel!!..

Maar nu eerst even wat anders!!..(en dat maakt het verhaal zo ingewikkeld!!)... Pes (Walter) en zijn Ina waren op de heenweg een Tsjechische vrachtwagenchauffeur tegengekomen....In Duitsland, op een parkeerplaats bij een tankstation...Die arme man had pech met zijn vrachtwagen en stond al 2 dagen op hulp uit Tsjechie te wachten..En zijn Euro's waren op!!.. Pes, ook niet dom, gaf hem twee bakken koffie en een paar broodjes. En vertelde waar zij naar toe zouden gaan... En ook Cervena Hora werd genoemd!!..Die plaats kende hij wel!!.. Hij had daar familie vlakbij wonen.. Én hij had wel eens een ongeluk gehad in Cervena Hora!!.. Hij was een Hospoda binnengereden met zijn truck!!...
Pes vertelde dit verhaal die avond aan onze tafel,...gewoon zomaar!!..Terwijl wij op de plek zaten waar die vrachtwagen het halve terras en de hele muur aan gort reed!!..

Zegt Ilona:..Dat is mijn broer!!..

Hoe klein is de wereld??..

Maar goed,...Of wij de volgende dag bij haar wat wilden komen drinken?..
Pes en ik hadden geen enkel bezwaar, natuurlijk!!..En de dames zagen het ook wel zitten..
Ze noemde het adres,....en dat ga ik dus echt niet vertellen, want anders staan zometeen bijna alle mannelijke Forumleden daar in de rij,..:lmfao:

De volgende dag:...

PES!!!!....MAAK JIJ DIT VERHAAL EVEN AF?!!...

Ik heb opeens een acuut geval van geheugenverlies!!...

Ik heb in ieder geval wel haar billen gekust!!..Dat weet ik zeker!!...Denk ik...

Char.
 

char

† In Memoriam
Pozor Pes!!... Het ging mij alleen maar om het verhaal van de volgende dag!!..

Het leek mij beter dat je zelf zou vertellen dat ze inmiddels een tweeling van jou heeft!!...

Ze speelden onlangs nog mee in een TV-reclamespotje van AH.!!... Iets met hamsteren,..of zoiets...

En volgens mij ....ach!!..Laat ook maar!!...:D

Char.
 

char

† In Memoriam
En volgens mij ....

Laat ik die zin nou maar afmaken!!...Anders begrijpen de mensen het weer niet!!...En dan krijg ik weer een hoop gezeur en ellende!!..

En volgens mij ....lijken ze sprekend op jou!!..

Ja,...het valt niet altijd mee om voor je eigen mening uit te komen!!..

Ben blij dat ik het gedaan heb!!....

Je vriend,

Char.
 
En volgens mij ....lijken ze sprekend op jou!!..

Ja,...het valt niet altijd mee om voor je eigen mening uit te komen!!..


Je vriend,






?????????????????????????????
 

Bijlagen

  • Shar_Pei_Puppies_r.jpg
    Shar_Pei_Puppies_r.jpg
    52 KB · Bekeken: 3
Helemaal geweldig

Beste Char, je verhalen heb ik achter elkaar gelezen en ze hebben mij een geweldige middag bezorgt. Heb pijn in de kaken van het lachen.

Het heeft er een poos naar uitgezien dat we niet konden verkassen naar Tsjechie, maar er is een lichtpuntje gekomen en er zit een kans in dat we toch naar ons geliefde land kunnen gaan.

Onze vrienden daar hebben ons attent gemaakt op een uitermate geschikt huis voor ons en ze willen ons met alles wel voorthelpen, geweldige mensen.

Hopenlijk verkopen we ons huis in Holland snel, dan kunnen we onze droom om in Tsjechie te gaan wonen toch waar maken.

Als het gaat lukken, zal ik nog eens een keer echt ouderwets zat worden van pure lol, je bent alvast van harte uitgenodigd.
 

char

† In Memoriam
Hopenlijk verkopen we ons huis in Holland snel, dan kunnen we onze droom om in Tsjechie te gaan wonen toch waar maken.

Dank je wel voor het compliment!!..Maar daar gaat het nu even niet over!!..

Zorg dat je een "thuisadres" in NL blijft houden!!.. Al is het maar een tuinhuisje of een stacaravan op een of ander park/camping in Nederland!!.. Dan kun je altijd nog terug!!..

(en ik heb dit al zo vaak geschreven!!..)

Char.
 
Thuisadres

Dat was ook het probleem Char, maar daar zit nu een oplossing voor aan te komen, we moesten een postadres in Nederland hebben.

Als alles geregeld is, is het plaatsje waar we dan heen gaan, Tample, dicht bij Svojek.
 
Waarom moet je dat hebben? Heeft ook veel voordelen je uit te schrijven uit de GBA en volledig in CZ te wonen!
Dat is heel eenvoudig, voor elk jaar dat je niet in nederland woont, wordt er 2% op je AOW gekort.
Dat zou dus betekenen dat er voor mij 21 % gekort wordt en voor mijn vrouw 24 %, dat kunnen we ons niet permitteren.
We moeten dus een adres in Nederland hebben totdat we 65 zijn. Daarna laten we ons inderdaad inschrijven in Tsjechie.
 
Je moet niet vergeten dat de belastingtarieven in Tsjechië anders zijn dan in Nederland. Misschien dat het netto nog wel voordeliger is om die korting op de koop toe te nemen, maar dat zal in elke situatie anders zijn. Je weet ook niet wat er met de AOW gaat gebeuren.
 
Bovenaan