Char vertelt...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Ik vond nog een waar gebeurd verhaal!!....Het zat ergens goed verstopt in de Hospoda..

En dat vind ik zonde!!...En ik denk dat jullie er ook zo over denken!!...


Nou, vooruit dan maar!!..

Ik moet de hele vakantie, geestelijk, nog een beetje verwerken!!...
Er komen minder schokkende verhalen,... maar deze wil ik alvast even kwijt!!...

En ik zal het nu een beetje kort houden,.. want anders snapt niemand er nog wat van..

Ceska Skalice,... Een enorme camping!!.. Disco,.. Kermis,..(en niet van die kleine atracties!).. Eettentjes,..Markt,...een heel groot meer,..Vertier, dus!!...

Helemaal TOP voor onze dochter en haar vriendin!!...Hun dag-nachtritme is na twee dagen/nachten totaal omgedraaid..Alleen er zijn een beetje te weinig Nederlandse jongens in de Disco,.... ja, wel een hoop oude Tsjechische mannen...

Wij slapen in het hotel, aan de rand van dit pretparadijs.. De pubers hebben een soort hondenhok op de camping... Maar dat mag de pret niet drukken!!..

En wij hebben onwijs geluk!!...Barend (Forumlid) en Gerda staan op de camping!!.. Wat een lieve mensen!!..Dus we zitten af en toe bij hun caravan even een biertje te doen,... En gewoon even kletsen...Geweldig toch??..

Na twee dagen zegt onze dochter:...Mam,.. ik ga niet meer naast jou zitten aan het meer.. Je moet echt eerst even iets aan jouw bikinilijn doen!!..

Volgende dag.

Char??... Mag ik de autosleutels?... Tuurlijk, meid!!.. Wat ga je doen?...
Er volgde een beetje gemurmel,.. en toen reed ze weg.

Twee uur later was ze terug. Ik zat bij Barend en Gerda voor de caravan, lekker in de schaduw met een biertje.

Dus ik vraag:.. waar ben je nou geweest?.. wat heb je gedaan?..

Char,.. ik ben naar een kapsalon gegaan, en ik heb mij laten knippen. En het rare is, dat ik 200 kronen toe kreeg!!..Ik begreep er helemaal niks van!... En die kapper was een partij blij!!.. Hij bleef maar steeds iets herhalen in het Tsjechisch.. Ik verstond er geen woord van, dus ik haalde ons vertaalboekje erbij en uiteindelijk bleek het over twee pruiken te gaan.

Je hebt je toch geen twee pruiken aan laten smeren?..

Nee joh, Char!!.. Hij vroeg of ik volgend jaar weer wil terugkomen...Dan kan hij weer wat extra's verdienen.

Ik kijk nog eens goed naar mijn vriendin, en zeg:.. Niet om het één of ander... maar ik zie geen verschil in de lengte van jouw haar!!.. Wat heeft die goede man geknipt bij jou?...

Eeeuh... Gewoon!!... Mijn bikinilijn...

Char.

_________________________________________________
Char. ...opeens vrijgezel...


Augustus 2009!!...Dat waren nog eens tijden!!...:lmfao:

Char.
 
Ze ziet er zeker een stuk beter uit.

434-bikinilijn.gif
 

char

† In Memoriam
Oh!!.. Sorry!!!.. Maar ik zou toch zweren dat ik enige gelijkenis zag...

Maar ik kan het helemaal fout hebben, hoor!!..

Op die wilde feesten bij jou thuis kom je de gekste mensen tegen!!..


En.....toch zou ik zweren...dat...Ach, laat ook maar!!..

Char.
 

char

† In Memoriam
Hospsakee, de hospoda maar weer in. Neem nog een fernetje mannen!.

Ergens heb je wel gelijk, Tabe!!.. Maar uit ervaring weet ik dat dit topic om de 5 jaar helemaal opgeruimd wordt... Dan verdwijnt alle onzin,... en blijven alleen jullie reacties nog staan!!..:D

Mooi, toch??..

Char.
------------------------------------------------------------


Sorry,... ik heb eigenlijk ook liever een schoon topic met alleen maar de verhalen... maar soms ben ik net als de meeste lezers en huppel vrolijk met ze mee!!..Fout!!...Helemaal fout, natuurlijk!!..

Het is bijna lente,..tijd voor de grote schoonmaak!!..

Char.
 

char

† In Memoriam
Tabe?..Mag ik je één wijze les geven?...

Plaats nooit een mooi verhaal, over iets wat je na aan het hart ligt, in de Hospoda!!....

Het wordt na 2-4 weken nooit meer gelezen,..en wanneer je het nodig hebt zoek je je helemaal rot!!..(en blijkt dus vaak onvindbaar!!..)

Char.
 

char

† In Memoriam
Carla, ik zag deze oude kasten in een museum en dacht die moet ik even vastleggen voor jou. Volgens het opschrift dateert de ene kastschildering uit 1836 en de andere uit 1852:

Bekijk bijlage 17335 Bekijk bijlage 17334

Bekijk bijlage 17336 Bekijk bijlage 17337

Dit is ons dus echt overkomen!!..

Er is een museum in Upice,..midden op het marktplein..volgens mij in het nu pas verbouwde oude gemeentehuis.
Het oude centrum van Upice is, net als de rest van die plaats, dus drie keer niks!!.. Althans, zo denk IK er over..

Maandag!!.. Ja,..ja..ik weet het wel!!.. dan zijn de meeste musea dicht..

Toch even proberen,..Aanbellen!!.. en daarna nog vier keer, totdat de deur openging..En daar stond ze!!.. Onze reisleidster door dit oude gebouw.
Of we maar even twee toegangskaartjes wilden kopen?..Wat kost dat?..vroeg ik.
30 kronen, en dan krijgt u een persoonlijke rondleiding van mij..

Geweldig!!... Wat een k*tmuseum!!... Maar als je van chocolade houdt,..of bonbons en dat soort versnaperingen dan moet je daar even gaan kijken!!.. Bleek dat in Upice, in het verleden, een enorme rijkdom vergaard werd met het maken van chocoladefantasieen (of hoe schrijf je dat?).

Drie verdiepingen vol met heel nuttige gegevens over Upice en de wijde omgeving,..trap op, trap af.. kamer in, kamer uit...
En ze bleef ons maar heel vriendelijk informatie geven,..in het Tsjechisch!!..

En toen gebeurde het!!!... We kwamen, helemaal op de zolder, in een ruimte waar beschilderde kasten stonden... Echt heel mooie huisvlijt uit vervlogen jaren!!..

We kregen weer een uitvoerige uitleg, in het Tsjechisch,...en ik keek vol bewondering naar die kasten...En toen heb ik waarschijnlijk een foutje gemaakt!!..

Of we het pand maar even wilden verlaten!!...

Ik zei alleen maar:.. volgens mij zijn die beschilderingen ouder dan die kasten...

Ach,..de Tsjechische taal...Ik zal het nooit echt leren!!..

Char.
 

char

† In Memoriam
Ja!!..Dat is het!!.... En er woonden vroeger al enorme sukkels in die plaats!!...

Hebben ze jaren over de bouw van de kerk gedaan,..naar ik aanneem volgens een goede bouwtekening.... Staat dat gebouw met z'n achterkant richting het plein!!... :lmfao:

Of zou dat Tsjechische Humor zijn??... Maar dan had die vrouw in het museum mij toch ook moeten begrijpen??..

Char.
 

char

† In Memoriam
Ik moet je teleur stellen!!... Het was camping " Sport " met 3 zwembaden die volgens mij gevuld werden met rivierwater...

Een typische " stadscamping " even voorbij het centrum...

Ik denk dat die camping in 1990 voor het eerst verpacht werd...

Ik ga het allemaal niet meer opzoeken of ik daar ooit over geschreven heb, (ik denk van wel, weet alleen niet meer WAAR), maar die lui die het pachtten leerden heeeel snel hoe het niet moest!!!....
We kwamen daar met wat andere Nl-ers in de toko om wat te drinken en te eten,...en dat begon dus al vroeg in de middag!!.. Met een man/vrouw of 10-12!!...

Om een uur of 9 in de avond was de helft al behoorlijk lam!!.. ( Ik ook, hoor!!..) Dus ik vroeg de rekening....

Vraagt die Lampenkap aan mij wat ik allemaal genuttigd had!!...Eten en drinken, terwijl ik de kaart niet eens kon lezen!! :lmfao: Plus dat van de rest van het gezelschap!!...

(Zo ging dat vroeger in restaurants,..pure beleefdheid!!..)

We zijn er met z'n allen wel uitgekomen hoor!!... Volgens mij had hij een maandsalaris fooi extra gekregen...

Maar je zal de verkeerde mensen (Nederlandse!!) treffen die moeilijk gaan doen over een halve liter bier van, toen nog, pak 'm beet,..een oud Hollands kwartje!!...

En dat soort eikels liepen er toen ook al rond in Tsjechie!!

Char.
 

char

† In Memoriam
Joost!!.. ik heb er lang over na moeten denken!!.. Niet over WAT ik nu ga schrijven.... Maar meer OF ik het ga schrijven!!..

Ik schrijf het nu eventjes, in alle gemoedsrust,....

Ik ben in Tsjechie een Domme Nederlander met verstand... Dat is het mooiste beeld, hoe tegenstrijdig ook, wat men kan overkomen c.q. afdwingen, wat Tsjechen van jou hebben...

Ja,.. die laatste zin klopt niet helemaal,...maar ik heb nu even geen zin om 'm te veranderen!!...

Maar waar het mij eigenlijk om gaat is dat jij mij niet hoeft te testen..

Niemand niet!!..

En natuurlijk weet ik wel dat je het niet zo bedoelde!!.. Dus...verder even goede vrienden, hoor!!..

Je vriend,

Char.
 
Bovenaan