Char vertelt...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Nee.....dat is toch:
images
:confused:
 

char

† In Memoriam
Sorry, voor de overlast!!.. Maar dit verhaal hoort eigenlijk hier thuis..Het staat ook bij -- Vroege Vogels --

Omdat het een niet onbelangrijk deel van onze laatste vakantie betreft, plaats ik het ook hier..

Oh,... en de naaste buren wonen op nr. 9, en de overburen op 10 en ons huis heeft dus geheel logisch nr. 8...:lmfao:...


Dit is eigenlijk het tweede verhaal dat ik wilde schrijven, over onze vakantie...

Maar het wordt toch het eerste.

We zijn toch wel wat gewend in Voorschoten, qua geluidsoverlast.
En onze naaste Tsjechische buren maken bijna nooit herrie.....

Soms wordt er, om 04.45 uur, een traktor gestart... en dan zie je die man de hele dag niet meer...

En zij heeft een wormen/pierenkwekerij.. Gouden handel!!..Die gaan allemaal, niet geheel vrijwillig, naar Scandinavie!!.. Voor de visvangst..En daarnaast hebben ze nog veel meer dieren... Kippen, konijnen, een tam zwijntje, en een houthakkertje..En verder heeft ze ook nog de opvang van Tsjechische poezen en katten op zich genomen..

Zij heet Lyda en ze spreekt zo goed Engels, dat zelfs mijn vriendin de helft verstaat!!.. Wat een lieve vrouw..En ze is ook nog eens lerares op de plaatselijk basisschool, net als mijn vriendin.

Het is de eerste dinsdag van onze vakantie.

De traktor wordt gestart,... En dan begint de teringherrie!!...Met veel misbaar vluchten de hanen het hok uit!!..Het zijn er maar twee.. maar ze maken herrie voor tien!!..

En daar kappen ze pas mee zodra ze zeker weten dat je wakker bent, en geen oog meer dichtdoet!!..

Klagen helpt!!..Als je het vriendelijk doet..

Dus, dezelfde avond nog, worden wij uitgenodigt voor een maaltijd.( En dat is bijzonder, want bij de meeste Tsjechen kom je niet veel verder dan de voordeurdrempel )

We hebben heerlijk gegeten!!... Zelf gebakken aardapeltjes, sla, tomaatjes, gekookte eitjes,.. en dat alles gegarneerd met kruiden uit haar eigen tuin!!..Net als de rest..

En dan natuurlijk die heerlijk malse kip!!..Twee stuks!!..

We hebben de hanen niet meer gehoord, tijdens de rest van de vakantie...

Char.


Char.
 

char

† In Memoriam
Dank je wel, Tabe!!.. Maar ik vraag mij vaak af waarom andere mensen dit soort dingen niet meemaken....

Of er over schrijven..

Je doet gewoon je ogen dicht,... en schrijven maar!!...:lmfao:...

Sorry!!...(ik vond 'm zelf wel leuk!!)

Char.
 
Ach Char, het meemaken doen we misschien wel, maar het herkennen en vooral het zo meesterlijk verwoorden, dat kunnen wij, gewone stervelingen, niet. Daar is er maar één van, en dat ben jij. :top:
 

char

† In Memoriam
Ondeugend

We gaan naar Trutnov!!.. zei ze. En jij mag rijden,.. want ik weet niet waar dat ligt.
Mijn vriendin weet nooit waar iets ligt,.. en daarom is ze ook altijd haar sleutels kwijt.
Dat geeft verder ook niet,.. want ik maak wel ergere fouten.
Wat gaan we in Trutnov doen??.. Naar de Hypernova,.. zei ze..
Ja, hallo, daar zijn we gisteren langs gereden en die bestaat niet meer.. Die zaak heet nu Albert,..
Wat wil je daar gaan kopen dan??..
Gewoon van die plastic zoutbusjes, met zout en knoflookpoeder door elkaar...En verder kijken we wel wat we daar tegen komen..
Ik heb daar zo'n hekel aan!!.. 25 kilometer rijden voor een beetje zout. en dan maar afwachten wat er verder in het winkelwagentje belandt..
Wij die Albert in!!.. En daar verkopen ze van alles!!..Je kunt het zo gek niet verzinnen, of ze hebben het!!..
We hadden het zout gauw gevonden,... huppakee,.. 12 busjes in het wagentje!!.. En lekkere vers gebakken broodjes met kaas en spek,.. en een paar flessen wijn,..en wasknijpers,.. en fruit,.. en binnen de kortste keren was onze winkelwagen vol!!
En toen kwam ik op MIJN afdeling!!..
Char!!... Je doet het niet, hoor!!!...
Ach,...één keertje maar!!.. En ik keek haar smekend aan...
Nou vooruit dan maar.. je hebt een kwartier de tijd!!
Ze verkopen daar ook eierwekkers....Geweldig!!.. Dat zijn van die klokjes die je met de hand moet opwinden,.. en dan kan je ze bijvoorbeeld op 3 minuten zetten!!...
Er stonden er wel een stuk of 15!!..
Ik heb ze allemaal opgewonden,.. en ze allemaal op een verschillende tijd af laten gaan.. De laatste pas na 55 minuten!!..
Ongeveer na 3 minuten schrok de eerst voorbij lopende klant zich een ongeluk!!... En de tweede ook.. een paar minuten later!!...Geweldig!!..
Na 15 minuten moest ik verplicht naar de kassa!!.. Ik had er uren kunnen staan!!..
Oh,... En de rekening viel reuze mee!!..
Wat een Wereldvakantie!!..
 
Ze verkopen daar ook eierwekkers....Geweldig!!.. Dat zijn van die klokjes die je met de hand moet opwinden,.. en dan kan je ze bijvoorbeeld op 3 minuten zetten!!...
Er stonden er wel een stuk of 15!!..
Ik heb ze allemaal opgewonden,.. en ze allemaal op een verschillende tijd af laten gaan.. De laatste pas na 55 minuten!!..

Char.

Eitje he .........:D
 

char

† In Memoriam
Kijk!!.. dat zijn Wereldreacties!!...Mijn weekend kan niet meer stuk!!..:top:
Tijd voor een nieuw verhaal!!...Ik moet er alleen nog even over nadenken...
 

kuurgast

Donateur
Hé CHAR.......niet zo hard denken.........ik hoor die kop van jou hier kraken!!!
En ik heb geen medelijden want als ze hem zat is dan laat ze hem toch achter in de eierwekkerwinkel. :stout:
 

char

† In Memoriam
En toen stond er opeens een blauwe bestelbus in de tuin!!...Zomaar!!.. Uit het niets!!..
We wilden net naar vrienden gaan,...Vraag mij niet op welke dag dat was,.. want na drie dagen vakantie weet ik dat allemaal niet meer..Bewust geheugenverlies,.. zullen we maar zeggen.
Er wordt aangebeld!!.. En wie staan daar?.. Pozor Pes met zijn vrouw...
Volgens mij, zijn ze een week gebleven..
De rest volgt,.. want ik moet zometeen vroeg op!!..:stout:...
 

char

† In Memoriam
Ilona..billen kussen!!..

Zo'n 9 jaar geleden is er een behoorlijk ongeluk gebeurt in Cervena Hora.. Op zondagmorgen, vroeg... Om een uurtje of 7.
Er kwam een grote vrachtwagen langs ons huis, in die flauwe bocht... En die vrachtwagen moest uitwijken voor een dronken Tsjech, die dus op de linker weghelft reed....En.. Huppakee!!.. Die vrachtwagen zat in één keer in de zijkant van het restaurant van Honsa!!...Verder geen doden of gewonden, hoor!!...Ik heb de foto' s nog ergens liggen.
________________________________________

ILONA!!!.. dus!!..
Kent U karin Bloemen?... Zo'n soort vrouw!!.. maar dan anders..Meer Tsjechisch..Geweldig!!..
We zitten op het terras van Honsa.. Met z'n viertjes,..Pes met zijn vrouw en mijn vriendin en ik...
Het is behoorlijk warm,.. om 7 uur is het nog dik 28 graden!!..PIVO!!!..
Nou is dat terras, een terras van niks!!.. (dat is vóór de zaak,..achter heeft hij wel een mooi terras)....één tafel, met teveel stoelen en een bankje, en een parasol..vlak langs de weg.
En daar kwam ze!!... Ilona!!...
Of ze aan mocht schuiven aan de tafel?..was de vraag...En er komt zometeen ook nog een huisvriend van mij,.. is dat een probleem?
Ze sprak heel goed Duits, want ze was vroeger met een Duitser getrouwd geweest.
NEE!!.. geen enkel probleem!!.. zeiden Pes en ik, in koor.
Wat een Wereldvrouw!!...
En toen kwam haar "huisvriend" ... Een zeer gedistingeerde magere man. Advocaat,... In,..Ik weet niet meer welke plaats..
Wat een watje!!...met zijn bibberende hondje, terwijl de mussen van het dak vielen!!---Het is trouwens "mossen" ---!!
Ik stak maar weer eens een sigaar op,.. en vroeg of Ilona er ook een wilde,.. Nou graag!!..
Dat verwacht je niet!!.. En als een echte Ma Flodder stak ze de brand erin..
Morgen verder!!..
 
Char schreef:
Ik stak maar weer eens een sigaar op,.. en vroeg of Ilona er ook een wilde,.. Nou graag!!..
Dat verwacht je niet!!.. En als een echte Ma Flodder stak ze de brand erin..

:bloos2:
Ik zie het al voor me .
 
Char schreef:
Ik stak maar weer eens een sigaar op,.. en vroeg of Ilona er ook een wilde,.. Nou graag!!..
Dat verwacht je niet!!.. En als een echte Ma Flodder stak ze de brand erin..

:bloos2:
Ik zie het al voor me .

Baan, geloof het of niet, het was een bijzonder mens, en ze nodigde ons uit om de volgende dag op de koffie te komen..
zonder al teveel te willen verklappen, kan ik wel zeggen dat Char en ik haar billen hebben gekust..
Maar daar zal Char nog wel over schrijven..:lmfao:
 
Bovenaan