Char vertelt...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Badeenden

Wat een raar woord: Badeenden...

Klopt!!.. Het is ook een raar woord,..net als Loopeenden..

Ik kreeg vandaag een zeer triest telefoontje van iemand waarvan ik dat totaal niet verwacht had.

Ik moet eerst even de situatie in Tsjechie uitleggen..

Bij ons in het dorp,..nee,.. ergens aan de rand van het dorp, diep verscholen in de bossen staat een huis. En niet zomaar een huis!!..

Het is een prachtig groot en wit huis,..En met WIT bedoel ik dus ook echt WIT!.. Alles is wit,..zelfs de dakpannen!!..

Hij woont er niet,.. hij verblijft er soms, want hij heeft nog wel tien van dat soort huizen op deze wereld. Ze zijn allemaal precies het zelfde gebouwd en allemaal een paar maten kleiner dan zijn "thuis" in India van 12.000 vierkante meter..

Alles wat maar wit kan zijn is dus ook wit..Hij heeft zelfs een flink stel loopeenden in de tuin..Ook helemaal wit.. Loopeenden zijn een stuk groter dan normale eenden en hebben een veel langere hals. En ze waggelen niet, maar ze lopen gewoon.

Hij is heel groot en rijk geworden met zijn internationale kledingbedrijf..(ik zal de naam niet noemen)..en hij heeft ruim 3.500 mensen in dienst.. Hij is goed voor zijn personeel,..en hij wordt op handen gedragen!!

Hij is een aparte verschijning in het dorp, als hij daar al komt.. Hij draagt een soort witte tulband en loopt verder altijd in witte gewaden.. Hij is een Sikh.

_____________________________________

Geweldige vent!!.. Ik ken hem al jaren!!..

Char?.. Wat wil je drinken?.. Water?..

Ja!!..Hallo!!.. Ik zit hier niet om het waterleidingbedrijf te sponseren!!..Dat is de vaste grap wanneer wij elkaar bij Honza ontmoeten.. En met pijn in zijn hart geeft hij een biertje weg..

Char,..Je kent mijn huis en nou wil ik in het voorjaar van 2011 een buitenzwembad aan laten leggen,..Wat vind jij daar van?
Een beetje overbodig met zo'n groot binnenzwembad in de kelder,.. zei ik.
Maar wel een zegen voor de plaatselijke melkboer!!.. Die begreep hij even niet!!..

Jij wilt toch alles in het wit?.. Dan moet er toch melk in dat zwembad??..
Hij moest er wel om lachen..

Dat was vorig jaar..

En nu dat telefoontje:.. Char!!.. Ze zijn allemaal verzopen!!.. Ik kan wel janken!!..
Wie zijn er allemaal verdronken??..vroeg ik.

Al mijn witte loopeenden!!..Een stuk of tien,...Het zwembad was eergisteren klaar en we hebben het meteen met water vol laten lopen..En vanochtend lagen al mijn eenden dood in het water!!..

Tsja!!.. zei ik,.. Dat is ook voor een Sikh een wijze les.. Je kunt nog zo goed zijn voor alles en iedereen,..maar zolang jij je niet echt verdiept in de echte problemen van anderen kan het fout gaan...

Jij dacht dat die eenden alleen maar konden lopen,..terwijl ze al jaren snakten naar wat water om in te zwemmen..Ze hebben dus in die tijd geen verenvet kunnen maken,.. En dan verdrinken ze..

Zo gaat het soms ook met mensen..

Je hebt gelijk, Char!!..


Misschien ontmoet ik hem deze zomer nog...

En dan neem ik een watertje van hem!!..

Char.
 

char

† In Memoriam
Nee, hoor!!.. Dat vind ik niet erg.. Net zoals de Sikh's ben ik voor de volledige vrijheid van mensen om te geloven wat ze maar willen..

Of om niet(s) te geloven, dus.

Char.
 

char

† In Memoriam
Sorry!!.. Ik zet het verhaal gelijk ook hier maar even neer..

Anders verdwijnt het in de mist van andere topics..


Ja, hoor!!...

Wat ik nu ga schrijven zou eigenlijk bij Mooie Verhalen>>Char vertelt moeten staan..

Je moet mij alleen niet ophangen aan de exacte plekken langs de route op de [262]..

We rijden vanuit Decin richting Ceska Lipa.

Het is 2001.. Mooie weg... voldoende te zien..

We zijn met 3 auto's en met 8 man/vrouw/kind/hondje...In Horni Police, een verder niksaandehand plaatsje, gaan we de stenen brug over zodat het riviertje links van de weg komt te liggen. Vlak voorbij de brug is rechts een soort plein met huizen EN een Hospoda!!.. Tijd voor een pitstop!!..
Wij die Hospoda in... Of we wat kunnen eten?..was de vraag. Die uitbater was een partij blij met zoveel gasten!!..Er werden twee tafels aaneen geschoven en iedereen ging zitten...
Nou, ja..niet iedereen, want mijn broer liet nog even het hondje uit..Hij was dus nog niet binnen geweest.
We kregen de Tsjechische menukaart.. Dus ik zei:..Allemaal je ogen dichtdoen en allemaal wat anders aanwijzen!!.. Dat vond de kroegbaas helemaal niet leuk want dat kon hij natuurlijk nooit allemaal tegelijk klaarmaken!!.. Het zweet stond op zijn voorhoofd!!..Of we eerst wat wilden drinken?.. Goed Idee!!.. Behalve de chauffeurs namen we allemaal een halve liter gambrinus..

En toen gebeurde het!!.. Mijn broer kwam binnen..met het hondje..

En de kroegbaas, ook niet gek, zei dat hij geen honden in zijn zaak wilde hebben.. (hij had natuurlijk geen zin om al die verschillende gerechten te maken)..Of we maar even de drankrekening wilden betalen!!..

Hebben we gewoon gedaan...

Een paar weken later reden wij op de terugweg langs dat pleintje....En daar liep hij..

Met een hond aan de lijn!!..

Char.
 

kuurgast

Donateur
Char schrikt zich het apelazarus als hij het forum opzoekt. :sterretjes:

Psssttt....Charretje........WIJ zijn niet verandert hoor........alleen verveelde Pasqual en kornuiten zich een beetje. :fluit:
 
En toch maak ik me wel zorgen om mijn vriend.
Waarom is hij nu na maanden niet eens online?
Hij moet wel veel tegenslag hebben gehad , na de brand .
Of ??? wie het weet mag het zeggen.
 
Bovenaan