Werk meenemen, vinden, wonen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Weer een tegenslag.....gisteren avond laat mail gekregen dat de woning nu nog als zakelijk pand staat ingeschreven en dus niet als vaste verblijfsplaats ingenomen kan worden. De makelaar zou (volgens zeggen) nog gaan proberen dit om te laten zetten en/of zorgen voor een andere woning. Wij zijn er echt niet goed van! Maandag concept contract alles in orde en nu dit?? Radka heeft natuurlijk direct gebeld en overleg gehad met de makelaar in kwestie.

Handen in het haar want het is niet gemakkelijk iets te vinden :'( Gisteren echt het gevoel de moed op te moeten geven. Motivatie om te knokken is zo goed als ver te zoeken. Gisteren tot 01.00 uur met mijn vader en man rond de tafel gezeten en dit keer waren het hun die mij moesten overhalen om door te zetten voor de droom.
Weet nu niet goed wat te doen, weer opnieuw makelaars/eigenaars afgaan/sturen in de hoop iets te vinden of afwachten of de makelaar woord houdt en dit recht kan trekken?
 
We zoeken een woning waar ons gezin (2 volwassenen en 5 kids) en onze papa kunnen wonen om zo aan de zes maanden regel te komen om een Tsjechische hypotheek te komen en dus te gaan kopen.
Liefst een plek waar onze pony ook welkom is of in de buurt mogelijkheid is haar te stallen/weide te bieden.
We hebben ook allebei een kleine zindelijke en vooral brave hond.

Beetje beknopt dus ;) Het is niet erg als er kinderen samen moeten slapen. Tenslotte hebben wij hier vijf slaapkamers waarvan er 2 9/10 dagen leeg staan (ze willen altijd samen slapen)

Voor de duidelijkheid: Ik behoud mijn werk, mijn papa zijn uitkering en mijn man heeft nog recht op ruim 1 jaar ouderschapsverlof wat wij opgespaard hebben. Voor 1 jaar dus zeker "veel" inkomsten daarna gaat mijn man hetzelfde werk als ik part-time doen dus zakken wij iets. Momenteel dus nog ruim 1 jaar 3 voltijdse inkomsten.

Huurprijs max 25000 czk met grond voor pony, zonder grond liever lager dus rond de 20.000CZK dit ivm het willen sparen voor een grote aanbetaling bij koop later (aangeraden door bank trouwens, veel makkelijker hypotheek te krijgen)
Mag ook prima wat licht opknapwerk aan zijn in de huurwoning.
 
Tsja het is afwachten, ze heeft gebeld en de makelaar zei dat hij er alles aan zou doen om het toch als gezinswoning te kunnen zetten. Ze raadde ons wel aan om verder zelf ook nog rond te kijken. Dat zijn wij dus al een halve nacht en dag aan het doen vandaag. Stress alom nu want er was nog een pand eventueel maar die is ondertussen afgezegd en na navraag ook al verhuurd....
 
Na wat gesprekjes en hier forumleden die ons een hart onder de riem steken vandaag een beetje bizarre dag gehad. Bank contact gehad en papieren gekregen voor de werkgever, deze worden morgen getekend dankzij hulp via hier de vraag gesteld of hypotheek mogelijk was en ze zeggen dus van wel......
Daarna een makelaar in de arm genomen om onze woning te verkopen. Werd een beetje gek van de telefoontjes en het 1001 dingen regelen en werken en vijf kids. Ben maar 1 mens ;)

Dan kwam mijn vader langs met de mededeling dat mijn man en ik maandag in CZ zitten....wij eh...ok....om de papieren maar direct aan de bank te geven en meteen face to face een gesprek te hebben en daarnaast nog eens rond te kijken voor andere mogelijkheden. Dus.....wij gaan er weer voor.
 
Doel is al 2 jaar geleden vastgesteld (en als we verder kijken al 20 jaar geleden) maar we zijn er bijna ;) Koopcontract getekend, bank heeft al ja gezegd en momenteel worden de papieren in orde gemaakt voor overdracht. Meer nieuws als ik de sleutel heb :D

Het kostte een hele uitleg, bank kent onze doelen al langer dan vandaag, en wat telefoontjes naar Praag en een week heen en weer gemail voor extra papieren ect. maar het was het helemaal waard.
 
Bovenaan