Werk meenemen, vinden, wonen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Update, we zijn in serieus overleg over 1 huis. Of eigenlijk wordt nu het contract nagekeken en als alles in orde is. hebben we eind deze maand de sleutel. Zenuwen voor een kleine maand dus nog, zucht, maar goed, duimen maar.

Nu heb ik toch wat praktische vragen want ze hebben ons een beetje in de war gebracht. Hoe zit het in CZ met elektriciteit en waar kan je jouzelf makkelijk en niet te duur aansluiten? Eveneens voor aardgas? Want de eigenaar zei dat hij een 20 uur per dag contract had.... snap hem niet.
Dan internet, waar is dit het slimste/beste om aan te sluiten? (eventuele websites enz ook welkom)

Super thx vast!!
 
Hmm ja. De eigenaar had het erover dat hij een contract had waarbij er 4 uur per dag geen stroom was, omdat dit een goedkopere oplossing was dan 24 uur per dag stroom. Maar als ik ben Eon kijk kan het wel, gewoon 24 uur per dag en dat vind ik toch wel prettiger.

Mijn man werkt in de zonnepanelen dus dat zijn we ook nog even aan het bekijken, of dat eventueel een optie zou kunnen zijn.
 
Maar goed dat wij het contract hebben laten nakijken.....we gaan nu voor optie 2 want ze hadden gedacht met een "gek" te maken te hebben :'( Zo balen! Maar ben wel blij dat ik met de mogelijkheid rekening had gehouden....
Ze wilden niet enkel die huur als inkoopprijs, maar daarbovenop 10.000 euro voorschot wat in gesprek en in mail de jaar huur was en een boeteclausule die eigenlijk niet besproken is. Woorden zijn dus mooi geweest, de praktijk helaas iets minder mooi....

Geven niet op, maar is wel even een domper....en misschien direct een waarschuwing voor anderen die eventueel willen huren/kopen in CZ ;) (uit al het negatieve iets positiefs halen...)
 
ja prachtig, ik zie het hier iedere week want ,je bent buitenlander ,rijk,naief en spreekt de taal niet.
dus de arme czech heeft gewoon het recht de contracten een beetje aan te passen.........
 
Bovenaan