Werk meenemen, vinden, wonen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Curious,
je hebt volkomen gelijk (kan er een boek over schrijven)
Jij brengt mij nog op een idee ;) :p
Nee, ik ben wat mijn doelen betreft een echte doorzetter, tot ergernis van mijn omgeving soms (al vinden ze dit wel weer leuk lol).

Naja hoop in ieder geval vandaag of morgen meer duidelijkheid te hebben over optie 2. Het is geen optie 1, maar kom, alle begin is moeilijk en vanuit optie 2 kan je weer verder naar optie doel he. ;)

Huis staat overigens sinds gisteren officieel te koop, dus ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik de eerste kijkers mag verwachten. Ook wel weer spannend..... (ben momenteel een extreme stresskip, maja, je zou voor minder).
 
Vandaag DE duidelijkheid. En van onze contactpersoon (die jullie allemaal wel zullen kennen haha) een goed antwoord in het Nederlands, maar ook nog eens een Engelse echt lieve mail van de makelaar in Tsjechie. Het huis is gereserveerd voor ons. :) Nog even wat dingen door moeten geven wat betreft onze wensen en voorkeuren, zodat hij maandag het voorlopig contract kon afleveren.
Ikke blij! Ok, geen droomhuis en nee, niet helemaal precies waar wij wilden, maar hey, we zijn toch al met 1 voet in onze droom he en ik maak dus ook echt wel een vreugdedansje hier. Als dat niet lekker het weekend ingaan is. :)
 
We wachten nog even, er moet schijnbaar een verandering komen van "gemeenschappelijk huis" naar "familiehuis".
De verhuurder gebruikte het namelijk als opslagplaats en moet dit nu even veranderen voor de inschrijving van ons op dat adres. Toch wel nerveus en hoop dat alles goed komt. Volgens de makelaar moeten wij ons zeker geen zorgen maken.
Ook gaat de verhuurder akkoord met onze "eisen", dus dat is alweer positief. Het blijft spannend ;)

Ook ons huis in BE heeft al wat bekijks gehad en dat terwijl het pas een week op internet staat. Wel erg irritant al die telefoontjes ect. Zijn nu serieus aan het overwegen om toch een makelaar in te huren om het te verkopen. Kost wel 3%, maar dan gebeurt alles ook gewoon terwijl wij "normaal" kunnen leven met de kids tot wij de sleutel in CZ hebben. Twijfel wel nog, maar aan de andere kant maken wij onszelf gek met op 2 plaatsen en dus met 2 landen bezig te zijn....
 
Echt spannend wat jullie doen. Je huis in België verkopen en nog niet 100% zeker weten of het echt gaat lukken met de woning in Tsjechie. Mááár zoals we jullie hebben leren kennen komt het allemaal wel goed. De echte doorzetters :D
We zijn benieuwd naar je nieuwe berichten !

Groetjes uit Stríbro
Fred & Edita
 
Thx :) We gaan er gewoon voor ;) Zolang wij niet dakloos worden zie ik nog steeds het licht aan het eind van de tunnel. En stiekem is het ook wel leuk hoor. Al die verbaasde gezichten van de mensen die dachten: Dat doen ze toch niet....

Heb vertrouwen en na een dagje goed nadenken toch nu besloten het de eerste maand zelf te proberen (verkopen eigen huis dan he) scheelt toch wat extra zakcentjes voor in CZ en misschien helpt juist dat extraatje straks in de toekomst juist voor een hypotheek
 
Bovenaan