Vuurwerk

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik denk dat curious het hier figuurlijk bedoeld. Als Nederlanders hun vuurwerk over de grens kopen dan kan dat wel eens gevaarlijk zijn en risceer je een minimale boete van €160,00. Daar hebben de Belgen (of Tsjechen) geen last van. Tenzij ze over de grens het feestje gaan vieren natuurlijk. :lmfao:
 
Dit antwoord begrijp ik niet, is er over gevaarlijk gesproken????
het was eigenlijk anders bedoelt als een Nederlander buitenlands vuurwerk koopt is het illegaal en volgens een woordvoerder van justitie op het Nederlandse journaal, veel en veel gevaarlijker.

als de belg hetzelfde koopt en afsteekt is er geen vuiltje aan de lucht.....
vreemd heel vreemd
 

Ron

Geroyeerd Lid
Bij de Tesco geweest op Narodni, maar dat kan je toch niet echt groot vuurwerk noemen.. Cakes van 200gr (een doos met vuurwerk erin) en pijlen van 75-100 gr.. daarnaast heb ik niet echt vlinders e.d. gezien..

Pennymarkt zie ik vaak terug komen in het topic, even zoeken waar dat zit!
 
Wij gaan dit jaar ook met oud en nieuw met wat vrienden naar tsjechie en een van me vrienden zij dat je daar vuurwerk gewoon op de markt kan kopen. Er zouden daar kraampjes staan gewoon met vuurwerk voor een spot prijs. Is dat waar??
 
Ja dat is waar, je kan het gewoon bij chineze mensen op de markt kopen maar je moet wel opassen want soms is dat nagemaakt vuurwerk!!
Ook is er wel een groter risico!

Beste is het gewoon in de winkel kopen, bijv: een klein zaakje waar ze sigaren en sigaretten verkopen. daar hebben ze meestal wel vuurwerk;)

veel plezier;):cheers:

Groetjes, Sven
 
Sven,

kan jij mij vertellen waar in tsjechie ze het hele jaar door vuurwerk verkopen (het liefst net over de duitse grens)? En dan doel ik meer op de 100 shots cakes, de 4 inch mortieren en de vuurpijlen boven de 100 gram. Ik hoop dat jij me kan verder helpen.

Groeten skeffie
 
Afgelopen dinsdag hebben wij de milieupolitie
smiley_police.gif
over de vloer gehad. Ze waren getipt dat mijn zoon zwaar illegaal vuurwerk zou hebben uit Tsjechië.

BRON: Meld misdaad anoniem!
smiley_gsm.gif


Dus wees gewaarschuwd.
smiley_shithappens.gif


Ze hebben bij ons niks gevonden, want we hadden ook niks, vorig jaar wel.
 
La Bomba's (nitraten) gewone en met een kleurtje!

Wij kochten dit in Hrensko, dit jaar hadden ze het ook. Een vriendje van mijn zoon was mee, die heeft wel gekocht. We moesten er om vragen, het lag niet op de kraam en ze deden heel geheimzinnig, maar ze hadden ook net een inval gehad, en de Tsjechische razzia politie liep er nog, vandaar!
 

Fredsr

Ex Lid
Alhoewel je in iedere supermarket in Tsjechië al ruim een maand voor Silvester vuurwerk kan kopen, is het in heel veel steden, vooral steden met historische gebouwen in het centrum, vanaf 00.00 uur op 1 januari 2009 ten strengste verboden om vuurwerk af te steken. De boetes kunnen oplopen tot 5000 kronen. Er wordt door de politie zeer streng opgetreden. Nu zullen er wel een paar zijn die voor 24.00 uur iets afsteken, maar daar wordt niet bekerend tegen opgetreden. Ze worden wel verwijderd.
bron. Denik.cz
 

Vodnik

† In Memoriam
deze berichtgeving begrijp ik niet helemaal / helemaal niet.
Dus: na 00.00H op 1-1-2009 mag geen vuurwerk afgestoken worden, wie het doet voor 24.00 (neem aan 31-12) wordt verwijderd.????

Dat wordt een drukke nacht dan! Voor middernacht iedereeen met vuurwerk verwijderen en na middernacht op de bon!

Ik hoop dat de horloges goed staan.


Onhoudbaar als ik me de afgelopen jaren herinner.



Even goed, ierdereen een goed uiteinde en goed begin!

Pieter
 

char

† In Memoriam
Die vraag had ik dus ook al gesteld, een paar dagen geleden.


Ik kan het helemaal fout hebben...Maar voorgaande jaren zag ik op de webcam van Trutnov, dat het vuurwerk ruim een kwartier vóór 24.00 uur afgestoken werd. En het was ongeveer om 00.01 uur afgelopen.
Is dat overal zo, met door de Gemeente afgestoken vuurwerk? En doen de Tsjechen dat thuis ook?

Char.

Een goed uiteinde, allemaal!! (en denk aan het rund!!)

Char.
 
Ik ga nu naar buiten, het een en ander afsteken, anders kom ik er niet doorheen vannacht. Heb alle restanten van de plaatselijke Lidl opgekocht..... :stout: Voor een spotprijsje.
Probleem is nu dus wel dat ik 4 uur nodig heb om het de lucht in te krijgen, hahaha!!

Iedereen hier op het forum de beste wensen voor 2009!!!!!
 
Bovenaan