Vuurwerk

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ron

Geroyeerd Lid
Hm.. nu blijf ik met mijn vraag zitten.. Immers bedankt voor alle reacties, maar waar kan je nu in Praag de echt grote knallers kopen? Dan te denken aan Zink901 pijlen, chinese vlinders, 100.000 klappers e.d.? Is dit te krijgen, of nauwverwante producten, of hoe dit anders te regelen?

In afwachting van jullie reactie(s)!
 

Ron

Geroyeerd Lid
De mensen die engels dan wel duits spreken wonen hier net zo lang dan wel korter dan ik. Daarnaast zitten deze mensen hier alleen voor het werk. Bijv. het aantal Duitsers & Oostenrijkers dat hier werkt is aardig groot, echter rijden deze allemaal op vrijdag avond altijd naar huis voor het weekend.. kortom die hebben niets met Praag behalve werk.

Daarnaast heb ik het een aantal collega's gevraagd die uit Tsjechie komen, echter woont denk ik 5% daarvan maar in Praag. De rest komt allemaal uit kleinere dorpen in de omgeving. Sommigen moeten 2 uur per dag (enkele reis) rijden om op het werk te kunnen komen, kortom die kunnen me niet echt verder helpen hiermee.

Vandaar mijn vraag aan de fervente Tsjechie fan, of iemand die misschien al meerdere keren met oudjaar in Praag is geweest en stiekem de adresjes weet..

Vandaar mijn vraag..:fluit:
 
Dit jaar ga ik dus niet naar CZ op vakantie vanwege wat probleempjes.

Wat ik nu buiten geheel CZ ga missen is ook dat mooie vuurwerk. Elk jaar kocht ik onder andere zo'n doos met kogels en zo'n buis. Prachtig mooi vuurwerk voor een mooi bedrag.

Had ik vorig jaar maar zo'n doos meegenomen :fool:.

Ze hebben in CZ gewoon mooi vuurwerk te koop. Het blijft echter wel oppassen met dat vuurwerk. Goed opletten ermee!
 
Vanavond bij de Penny market een aardig voorraadje vuurwerk gekocht...grote luxe pakketten vuurpijlen en weer lag het midden tussen de dagelijkse boodschappen :deuk:,is trouwens voor onze vrienden in Nederland die met de kerst weer naar hun vakantiehuis komen...ook bij de Tesco lag er al aardig wat in een apart hok te wachten op een goede baas.
 
We gaan al jaren met de kerst naar Tsjechie en vieren Oud en Nieuw in Nederland......met tsjechische vuurwerk of beter ... in Tsjechie gekocht vuurwerk. In kleine vietnamese winkeltjes hebben ze de mooiste en goedkoopste vuurwerk maar die hebben ze pas rond 29 december.;) Voor die tijd is vuurwerk volop te koop in supermarkten. Vorig jaar zijn we geslaagd bij Kaufland en daarna op het nippertje bij een vietnamees. Ik vind het dood eng met kofferbak vol met vuurwerk terug naar Nederland.:lala: Gelukkig nooi grenscontrole gehad.
Ik weet niet eens of het mag. (Denk het niet).

Groetjes Elf
 
Elfje denk er nog eens goed over na. Rond de jaarwisseling is er verscherpte controle bij de Nederlandse grens op illegaal vuurwerk. Dit jaar is er al heel veel vuurwerk inbeslag genomen en de boetes zijn niet mis daar kun je in Nederland behoorlijk wat legaal vuurwerk van kopen. Het is maar dat je het weet. Google eens op "illegaal vuurwerk".

Barend
 
Dit ter aanvulling op het vorige bercht. Bron dagblad van het noorden:
ESSEN - Vuurwerk kopen in België is zeer verleidelijk en dichtbij. Ook dit jaar heeft de politie de oorlog verklaard aan Nederlanders die vlak over de grens hun vuurwerk kopen. Wie wordt betrapt, kan rekenen op een boete van minimaal 160 euro. We probeerden zonder betrapt te worden, vuurwerk over de grens te smokkelen. Met succes??
 
Bovenaan