Vuurwerk

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Iedereen al zijn vingers nog?
Wij hebben gisteren schitterend vuurwerk gezien van zowel de Lidl als de Vietnamese winkels. Vuurpijlen, bollen, knallen, echt heel mooi, het leek af en toe wel een professionele show. De meeste lol hebben de kleinkiddo's gehad die al dat moois de lucht in mochten schieten. Samen met onze gastheer/dame Mila en Pieter keken wij al blauwbekkend toe. Toch mooi dat "Tsjechische" vuurwerk.
 
Van Freds bericht begrijp ik weinig. In feite mag je dus geen vuurwerk afsteken, dus waarom dan van die onduidelijke berichtgeving. Als je 1 + 1 optelt mag je dus simpelweg helemaal geen vuurwerk afsteken.
 

Vodnik

† In Memoriam
die conclusie hadden Char en ik ook al getrokken (bericht komt overigens uit Denik, wat Fredsr betreft, don't shoot him, he's only the piano player!!)

En zijn de regels braaf nageleefd? Hier in Jirikov in ieder geval niet!

Pieter
 
3 jaar geleden heb ik met mijn vriend oud en nieuw gevierd in Brno! Dat was geweldig!!!! Ik heb nog nooit zoveel vuurwerk de lucht in zien gaan om middernacht. Misschien was toen die regeling nog niet van kracht waar het net over ging? Jeroen en ik willen volgend jaar weer naar CZ met oud en nieuw. Nu al 3 jaar niet gedaan om verschillende redenen, maar volgend jaar moet het echt weer! Maar dan moet er natuurlijk wel wat moois te zien zijn...
 
vuurwerk kopen,,, lipno lake resort

hoi allemaal

ik heb een vraag
ik gaa nu voor het eerst naar tsjechie (lipnomeer)
kan iemand me vertelle hoe het daar is
en voor het vuuwerk en het kwaliteit ervan?!!
en meschien nog bijzonderheden

alvast bedankt :top:
 
Heb je alle 19 pagina`s al bestudeerd bjorntjer?

Dan zul je niet veel vragen meer hebben, die wij weten.


Maar stel ze gerust hoor, als we antwoord weten zullen we het vertellen.

Veilig vuurwerk is wel belangrijk, dat moet je onthouden.
 

kuurgast

Donateur
images


Want het is lastig om 10 pivo's te bestellen als er iets fout gaat met vuurwerk.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Duitse en Oostenrijkse politie waarschuwen voor vuurwerk uit de CR en Polen

Duitse en Oostenrijkse politie waarschuwen voor vuurwerk uit de CR en Polen.

De veiligheidsautoriteiten van Oostenrijk en Duitsland geven een krachtige waarschuwing tegen de invoer van vuurwerk uit Tsjechië of Polen. Ook op de Duitse MDR is gewaarschuwd voor illegaal ingevoerd en onveilig vuurwerk.
In de grensregio-gebieden, met de Tsjechische Republiek en Polen worden daarom strenge controles ingevoerd op de invoer van vuurwerk.

151668-top_foto1-cme6r.jpg


novinky.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Illegaal vuurwerk inbeslaggenomen in Wormer

De politie heeft op een adres aan de Zaandammerstraat in Wormer illegaal vuurwerk gevonden. Dankzij een anonieme melding (via M 0800-7000) kon de politie het afsteken ervan voorkomen. In de woning werden 117 nitraatbommen, een tiental vuurpijlen, 4 mortierbommen en nog wat kleinere varianten gevonden. De 14-jarige verdachte vertelde dat hij het vuurwerk tijdens de wintersport in Tsjechië had gekocht. Zijn ouders waren hiervan op de hoogte. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

politie.nl
 
tsjechie vuurwerk duane

hallo allemaal mijn ouders willen in de zomer naar tsjechie op vakantie ik gaf de tip om dan gelijk vuurwer te kopen inplaats van in belgie want volgens mij is dat veel zachter.
mijn ouders wezen mij daarop af omdat ze bang waren voor de politie of douane aan de grens.
weet iemand mischien hoe streng ze daar zijn en hoe ze daar controlere :D
mvg.danny
 
Tsjechisch/Pools vuurwerk is in die landen zelf overal te koop, maar wel oppassen want je mag ze dus NIET de grens overnemen.
Duitsland heeft veel vliegende brigades die wilekeurig auto's helemaal ondersteboven zetten.

Voor de prijs hoef je niet naar CZ, in belgie is het goedkoper, en veiliger.
 
Afgelopen dinsdag hebben wij de milieupolitie
smiley_police.gif
over de vloer gehad. Ze waren getipt dat mijn zoon zwaar illegaal vuurwerk zou hebben uit Tsjechië.

BRON: Meld misdaad anoniem!
smiley_gsm.gif


Dus wees gewaarschuwd.
smiley_shithappens.gif


Ze hebben bij ons niks gevonden, want we hadden ook niks, vorig jaar wel.


De bron staat verkeerd gemeld, dat moet NSB's-kliklijn zijn

Maargoed ondanks dat ik het een laffe streek vindt om op deze manier medling te maken ben ik het wel eens dat de politie hier tegen optreed.

Het makkelijkste is gewoon; wat je in een land koopt mag je daar afsteken.
Wat je in Tsjechie koopt moet je daar laten.
Geen domme vragen stellen over la-Bomba's, flowebeds, 100+ grams pijlen en 4 inch mortieren, als zo'n ding op de grond uit elkaar klapt ben niet alleen jij, maar een hoop omstanders voor het leven verminkt.
Die dingen kunnen niet in nederland, veel te druk!
Je moet hier op het forum ook geen info geven aan die snotapen die naar cz gaan met hun ouders, ze hebben maar een paar berichten en gebruiken jullie om info te komen om dit spul te gaan importerenb.
Het zal me ook niets verbazen dat de politie hier ook meekijkt, of wanneer er een gepakt wordt hij zijn bron blootgeeft= tsjechie.net

Echt snugger.
 
hee hadstikke bedankt voor je reactie me ouders hebben gisteravond net besloten om niet te gaan.
we hebben nu een vakantiehusisje in duitsland geboekt maar ik ga daar geen vuurwerk halen zoals u al zei duitse vliegende brigade(dat zegt al genoeg:) ).
Ik neem aan dat je geen vuurwerk in duitsland mag afsteken??
 
Voor de prijs hoef je niet naar CZ, in belgie is het goedkoper, en veiliger.

Het is misverstand te denken dat vuurwerk in Belgie goedkoper en veiliger is. Je kunt bijv zowel in Belgie als CZ Colour Salutes en La Bomba's kopen. Dat is in CZ echt wel goedkoper dan bij Mr Zhang in Kapelle (B). Ook in CZ zijn Spaanse vlinders te koop. Je moet wel weten waar je moet zijn. Spaanse vlinders (knallers) hebben over het algemeen een lange en trage lont.

Veiligheid. Hoe ga je er mee om?
Het valt me bij youtube-filmpjes op dat iedereen steevast een aansteker gebruikt bij zwaar spul. Echte pyrofreaks zullen aanlonten waardoor je heel wat minder risico loopt. (aanlonten houdt in dat je met los gekocht lont de eigenlijke lont verlengt met bijv 20 cm.)
 
Bovenaan