Vuurwerk

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

J

johnny

Guest
Vuurwerk kopen in Tsjechie ?

mijn zoon is gek van vuurwerk...
is dat makkelijk te koop in Tsjechie?
we zijn er met de kerst en oud en nieuw!
Liever neem ik dat niet mee vanuit Nl...
Weet iemand daar iets van?
 
Re: Vuurwerk kopen in Tsjechie ?

Wij nemen geen vuurwerk mee vanuit Nederland maar kopen het gewoon daar bij de supermarkt. Harstikke goedkoop, alleen is mijn Tsjechisch niet al te veel, dus ik heb eigenlijk geen idee wat voor een vuurwerk ik koop.
Maar het plaatje zegt ook al wat. Dus advies koop vuurwerk daar.
 
Re: Vuurwerk kopen in Tsjechie ?

Wij hebben het vorig jaar ook in Tsjechie gekocht. Er niet eens over nagedacht om het vanuit NL mee te nemen. Stel dat ze je kofferbak eventjes na gaan kijken en het vuurwerk tegen komen. Ik weet niet wat ze dan doen.

Het vuurwerk stond gewoon in een schap waar wij zeg maar onze tijdschriften of kranten in hebben staan. En inderdaad begreep ik ook niets van de teksten die er op stonden maar de plaatjes en aan het vuurwerk zelf kan je meestal wel zien wat het is.

Nou veel plezier ermee maar wel voorzicht doen.
 
Re: Vuurwerk kopen in Tsjechie ?

veiligste lijkt me om het in tsjechie zelf te kopen.... . en traditioneel om middernacht gaan men vrienden naar buiten ,steken ze hun aangekochte bengaals vuurwerk aan en zingen ze liedjes over pardubice
cheer.gif
. en eindelijk kan ik nu zelf eens oud-nieuw meemaken in tsjechie.... .
 
Re: Vuurwerk kopen in Tsjechie ?

Ik moet zeggen dat de vuurwerk verkoop in Tsjechie mijn wel amuseerd!

Zo vind je dit bijvoorbeeld gewoon in de Tesco (dit is een soort Hema), maar ik heb ook vuurwerk verkocht zien worden achter de kassa van een benzine pomp!
smile.gif
 
J

johnny

Guest
Re: Vuurwerk kopen in Tsjechie ?

bedankt voor de leuke reactie's

ik koop het dan wel in de supermarkt.
Ik zit in de buurt van Vrchlabi... daar zal wel een groter supermarkt te vinden zijn!

mijn zoon zal blij zijn, en ik ook wel !!!
 
Re: Vuurwerk kopen in Tsjechie ?

Absoluut in Tsjechie kopen... Vorig jaar waren wij met oud & nieuw in Tsjechie en ik moet eerlijk toegeven dat ik in Nederland legaal nog nooit zo'n goed vuurwerk heb kunnen kopen...
grin.gif
 
hallo mensen,

ik ben een jongen van 15 en ga deze vakantie naar tjeschie:D en uiteraad is het allemaal wat makkelijker en goedkoper qua vuurwerk.
Dus....Is daar nog wat te halen en zo ja wat ?

groeten maarten
 
Hou er rekening mee, dat er veel inferieure kwaliteit onder de toonbank verkocht wordt (deze voldoen niet aan de minimale veiligheids-eisen). Er wordt namelijk veel gesjoemeld met verpakkingen en etiketten, door de distribiteurs.
 
vuurwerk in tsjechie

hallo best mensen van tsjechie.net.

Ik kom nou al bijna 10 jaar in Tsjechie en neem elk jaar wat vuurwerk mee..
Maar ik heb nog nooit echt een goede winkel gevonden waar je het grote vuurwerk kan kopen.

Weet iemand mischien in de buurt van uhersky hradiste een goede vuurwerk winkel/fabriek waar je het grote vuurwerk kan kopen ?.

Mvg Mike
 
De keren dat ik met nieuwjaar vuurwerk zag worden afgestoken werd dit door professionals gedaan. Dat amateuristisch ooguitblazen en handverliezen zoals de Nederlanders doen werd daar gelukkig nagelaten.
En zouden ze het doen de Tsjechen zouden ze achteraf wel hun troep opruimen en niet een zee aan rood papier en andere troep achter laten.

Je bent in een ander land te gast, hou je dan ook aan de plaatselijke normen en laat die typisch Nederlandse Chinese gewoonte voor wat het is.
 
jael schreef:
is verkrijgbaar mooie vuurpijlen enz soms gewoon in de winkels te koop dus pas op met vuur
ja want het blijft idd illegaal vuurwerk

Je kan in veel winkeltjes vuurwerk kopen hoor goed kijken ;)
alleen ik weet niet of ze daar moeilijk overdoen bij de douane eigenlijk ???
 
Bovenaan