Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Twee Tsjechen op proef bij NEC

Na het contracteren van de Hongaar Adam Hrepka heeft NEC nog twee versterkingen op het oog. De Tsjechen Michal Pospisil en Filip Chlup zijn op proef bij de Nijmeegse formatie.

De 28-jarige aanvaller Pospisil staat nog een jaar onder contract bij het Schotse Heart of Midlothian. Middenvelder Filip Chlup (22) speelde de afgelopen twee seizoenen een marginale rol bij het Tsjechische FC Brno.

fcupdate.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Slavia Praag klaar voor Ajax

Slavia Praag heeft de laatste wedstrijd voor de ontmoeting met Ajax in de voorronde van de Champions League winnend afgesloten. De Tsjechische club dankte de thuiszege op Kladno (2-0) aan doelpunten van Volesak en Smicer. Beide spelers troffen na rust doel. Slavia Praag speelt woensdag in de ArenA voor het eerst tegen Ajax. De return volgt twee weken later in Praag.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jan Koller alternatief Koevermans

Voor Feyenoord is Jan Koller een interessant alternatief voor het geval dat de gewenste transfer van AZ-spits Danny Koevermans niet door gaat. De 2.02 meter lange Tsjech wil vertrekken bij zijn huidige club AS Monaco.

Feyenoord-trainer Bert van Marwijk werkte in het verleden samen met Koller bij Borussia Dortmund. Eerste keuze voor de spitspositie blijft echter Koevermans. De Schiedammer heeft zijn zinnen gezet op een transfer naar De Kuip, maar AZ houdt vooralsnog de boot af.

telesport.nl
 
Koller in NL.. lijkt me leuk! Zou goed bij AZ passen ook!

Ajax - Praha altijd goed ben weer van de partij in praag :)

Hoop dat dat van Rosicky en gerucht is en een gerucht blijft!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Simunek naar Vfl Wolfsburg

In de Tsjechische jeugdinternational Jan Simunek heeft VfL Wolfsburg een vervanger gevonden voor de zwaar geblesseerde Ricardo Costa.

De twintigjarige Simunek, die bij Wolfsburg voor vier jaar tekende, is overgenomen van Sparta Praag. Over de hoogte van de afkoopsom doen beide clubs geen mededelingen.

'Hij staat bekend als een van de beste spelers van Tsjechië van dit moment', aldus trainer Felix Magath. 'We zijn blij dat we zo beloftevolle speler hebben kunnen vastleggen.'

Simunek moet waarschijnlijk direct aan de bak, omdat Wolfsburg Ricardo Costa voorlopig niet kan opstellen. De Portugese verdediger is een half jaar uitgeschakeld door een kruisbandblessure.

soccerplaza.be
 
Koller in NL.. lijkt me leuk! Zou goed bij AZ passen ook!

Ajax - Praha altijd goed ben weer van de partij in praag :)

Hoop dat dat van Rosicky en gerucht is en een gerucht blijft!
Ben je ook in Praag de 29e? Misschien even meeten? Ik ben de 27-30e in Praag. M'n eerste wedstrijd @ Strahov. :D.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rosicky verwacht emotionele terugkeer in Praag

Tomas Rosicky verwacht dat het een vreemde en emotionele ervaring zal zijn als hij het woensdagavond met Arsenal tegen Sparta Praag opneemt. De middenvelder groeide op in de Tsjechische hoofdstad, en volgde de stappen van zijn vader en broer door voor Sparta Praag te gaan spelen.

'Het zal de eerste keer zijn dat ik tegen ze speel', zegt Rosicky op de website van Arsenal. 'Ik ben daar opgegroeid. Dit is mijn club. Ik speelde er sinds ik zeven of acht was, tot ik ongeveer twintig was. De club heeft me op alle stappen in mijn loopbaan voorbereid. Mijn vader speelde er, mijn broer speelde er dus het zal emotioneel worden omdat ik gevoelens voor die club heb.'

Overigens zal Arsenal het in Praag zonder twee aanvallende krachten moeten doen. De afgelopen zomer van Dinamo Zagreb overgekomen Eduardo da Silva en Emmanuel Adebayor zijn beide uitgeschakeld. Ook middenvelders Abou Diaby en Denilson hebben een lichte blessure, maar Wenger verwacht dat ze alleen de wedstrijd om de voorronde van de Champions League missen.

voetbalcentraal.nl
 

Marcel

Moderator
Ajax klaar voor Slavia Praag

Ajax klaar voor Slavia Praag

Uitgegeven: 15 augustus 2007 06:23
Laatst gewijzigd: 15 augustus 2007 06:25

AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax heeft goede hoop dat zijn ploeg ook zonder Wesley Sneijder van Slavia Praag kan winnen.
798374+s(120!x120!)

De ploegen ontmoeten elkaar woensdagavond in het kader van de laatste voorronde van de Champions League voor het eerst in de Amsterdam Arena.
"Ik kan me niet voorstellen dat we net als vorig jaar tegen FC Kopenhagen nog een keer in de fout gaan. Ik heb alle vertrouwen dat we deze klus gaan klaren", verklaarde de oefenmeester.
Ten Cate gunt Luis Suarez een basisplaats. De van FC Groningen overgekomen aanvaller heeft slechts drie keer met zijn nieuwe ploeggenoten getraind. Hij dankt zijn uitverkiezing aan het vertrek van Ryan Babel naar Liverpool en blessures van Leonardo, Edgar Davids, Nicolae Mitea en Edgar Manucharyan.
Jurgen Colin vervangt George Ogararu als rechtsback. De Roemeen is als gevolg van een hamstringblessure vier weken uitgeschakeld.
 
sparta praha = arsenal londýn

vanavond is de wedstrijd sparta praag arsenal , ik was gister heel vroeg op gestaan om een van de laatste 400 kaartjes te bemachtigen , en dat is ook gelukt ik ga me best doen om even wat leuke foto.s te maken
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ajax in Amsterdam onderuit tegen Slavia Praag

Het hoofdtoernooi van de Champions League is ver weg voor Ajax. De Amsterdammers verloren woensdagavond in de Amsterdam ArenA met 0-1 van Slavia Praag. Beide teams kregen in de derde voorronde van het kampioenenbal een strafschop. Waar Ajax via Klaas Jan Huntelaar miste, schoot David Kalivoda voor de Tsjechen vanaf de stip wél raak, 0-1.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zeven gewonden bij rellen tussen voetbalsupporters in Amsterdam

Voor de voetbalwedstrijd tussen Ajax en Slavia Praag zijn vanavond in Amsterdam groepen supporters van de beide teams met elkaar op de vuist gegaan. Daarbij vielen zeven gewonden. De politie hield zes Tsjechische supporters aan.

De onlusten begonnen in de metro, waarmee de aanhangers van beide voetbalploegen op weg waren naar de Amsterdam ArenA. De Mobiele Eenheid moest daar optreden. De gewonden moesten naar het ziekenhuis. Onder hen zijn Spaanse toeristen die niets met de ruzie te maken hadden. Zij belandden in de metro tussen de vechtende partijen. De onlusten deden zich voor rond 20.00 uur. (belga/hln)

hln.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Arsenal laat langs Sparta Praag

Arsenal kan de return tegen Sparta Praag in de derde voorronde van de Champions League met een gerust hart tegemoet zien. De Londenaren wonnen het eerste duel in Tsjechië woensdag met 0-2. Cesc Fabregas en Aleksandr Hleb bezorgden het elftal van trainer Arsene Wenger een goede uitgangpositie met twee doelpunten in de laatste achttien minuten van de wedstrijd.

De Nederlandse aanvaller Robin van Persie deed de hele wedstrijd mee bij Arsenal, dat de Engelse competitie zondag begon met een moeizame overwinning (2-1) op Fulham.
Fenerbahçe versloeg woensdagavond het Belgische Anderlecht met 1-0. Alex scoorde na 32 minuten. Het Duitse Werder Bremen kende veel moeite met Dinamo Zagreb: 2-1. Daniel Jensen, ex-Heerenveen, besliste het eerste duel met een doelpunt in de 85e minuut.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Polak: "Eerste helft snel vergeten, tweede geeft hoop"

Jan Polak speelde een cruciale rol bij de twee gezichten die Anderlecht vanavond toonde op Fenerbahçe. In de eerste helft moest de Tsjechische international vooral Biglia bijstaan in het verdedigende middenveld, een rol die hem niet zo goed ligt. Na de pauze mocht Polak zich offensief uitleven en hij kon twee kansen afdwingen. Eerst redde Serdar de pegel van de middenvelder en even later mikte hij na een corner van Boussoufa nipt naast. Als Polak de box-to-box player is die Anderlecht al zo lang zoekt, dan is toch vooral gevaarlijk voor de vijandelijke box en daar kan hij zeker een meerwaarde leveren, hopelijk over twee weken al in Brussel.

"Die eerste helft moeten we zo snel mogelijk vergeten en ons optrekken aan de tweede helft", zegt Jan Polak. "In de eerste helft speelde ik zelf ook zwak tegen een sterk Fenerbahçe, maar na de pauze ging ik net als de rest van de ploeg beter spelen. We kwamen er voetballend uit en de Turken konden nauwelijks counteren. Op eigen veld moeten we dit dan ook nog kunnen rechtzetten." (KH)

hln.be
 
was een verdiende overwinnig voor slavia praag!!!!

Buiten gelaten dat het echt een bagger wedstrijd was en 2 onterrechte penalty's werden gegeven vraag ik me toch echt af waarom het in gods naam een verdiende overwinning voor Slavia was?

Juan: Vlieg volgende week naar Praag ga ook naar de wedstrijd ja. Zit je aan ajax of praag kant?
 

Henricus

Geroyeerd Lid
een vervelende bagger wedstrijd om naar te kijken, mijn jaarkaart levert me dit jaar weinig plezier op bij Ajax vrees ik, wij zien wel hoe het in Praag afloopt, een echte spelverdeler erbij voor Ajax is een must :(
 

Freddy2005

† In Memoriam
'Pavel Nedved wees transfer Internazionale af'

Juventus-speler Pavel Nedved beweert dat hij een transfer naar Internazionale afwees afgelopen zomer. De blonde middenvelder twijfelde lang over het voortzetten van zijn loopbaan, maar koos uiteindelijk toch om langer door te gaan als profvoetballer.

Juventus wilde zijn contract verlengen, maar beide partijen kwamen er niet uit, waarna Internazionale zich meldde voor de Tsjech. 'Ik heb meerdere aanbiedingen gehad, inclusief een van Inter', verklaarde de 34-jarige Nedved. 'Maar ik heb het hier nog altijd naar mijn zin en mijn het is altijd mijn intentie geweest om hier te blijven.'

'Ik wil Juventus helpen met een terugkeer in de Champions League. Het zou fantastisch zijn om dit team te helpen met een terugkeer naar dat geweldige toernooi. Ik heb serieus nagedacht over stoppen met voetbal, maar ik heb goede redenen om langer door te gaan.

voetbalcentraal.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jan Koller vindt Feyenoord een goede optie

Feyenoord trainer Bert van Marwijk liet de afgelopen weken aan de media weten nog op zoek te zijn naar een aanvaller om zijn selectie te kunnen versterken.

In het geruchtencircuit worden nu de namen genoemd van El Hamdaoui van Willem II en de Tsjechische aanvaller Jan Koller. De laatstgenoemde werkte al eerder onder trainer Bert van Marwijk bij Borussia Dortmund en staat nu onder contract bij Monaco waar hij zou willen vertrekken. In de media heeft de lange aanvaller laten weten Feyenoord zeker een interessante optie te vinden.

Koller is bij Feyenoord in beeld gekomen nu de transfer van AZ-spits Danny Koevermans maar niet van de grond komt.


soccerplaza.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Koller bewijst zijn waarde voor AS Monaco

AS Monaco heeft zijn tweede overwinning in een week tijd binnen. FC Sochaux was niet opgewassen tegen de productiviteit van Jan Koller.

Koller, die in verband wordt gebracht met Feyenoord, opende na twee minuten de score. De Tsjechische spits tekende met een rake kopbal ook voor het slotakkoord; 3-0.

vi.nl
 
Bovenaan