Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lukas15

Geroyeerd Lid
Bayern wil naast Toni ook Ujfalusi

De transfer van Luca Toni mag dan beklonken zijn, maar Fiorentina is nog niet van Bayern München af. De Duitse club heeft nu namelijk ook zijn zinnen gezet op Tomas Ujfalusi.
Volgens Kicker is Bayern echter niet de enige gegadigde voor de oud-speler van Hamburger SV. Ook het Spaanse Sevilla zou namelijk een oogje hebben op de 29-jarige multifunctionele verdediger.

Hoeveel Fiorentina voor Ujfalusi wil hebben is niet bekend. Naar verwachting zal de vraagprijs van Viola rond de twaalf miljoen euro liggen.

Voetbal Primeur
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Engeland speelt op het EK in de groepsfase tegen Italië, Servië en Tsjechië. De bovenste twee plaatsen zich voor de halve finale. Deploeg van Pearce begint op 11 juni tegen Jong Tsjechië.
e.gif


De Engelse selectie voor het EK onder -21 in Nederland
e.gif
e.gif


Doel: Alnwick (Tottenham Hotspur), Carson (Liverpool), Hart (Manchester City)

Verdediging: Baines (Wigan Athletic), Cahill (Aston Villa), Ferdinand (West Ham United), Hoyte (Arsenal), Onuoha (Manchester City), Rosenior (Fulham), Taylor (Newcastle United), Whittingham (Cardiff)

Middenveld: Bentley (Blackburn Rovers), Huddlestone (Tottenham Hotspur), Milner (Newcastle United), Noble (West Ham United), Reo-Coker (West Ham United), Richardson (Manchester United), Routledge (Tottenham Hotspur)

Aanval: Derbyshire (Blackburn Rovers), Lita (Reading), Nugent (Preston North End), Vaughan (Everton), Young (Aston Villa)

Voetbal International
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjech Stepan Kucera tot 2011 bij Club Brugge

Club Brugge heeft zijn derde aanwinst voor de komende campagne beet. Het betreft de weldra 23-jarige linksvoetige verdediger Stepan Kucera van Sparta Praag. De Tsjech tekende vandaag een contract voor vier seizoenen bij blauw-zwart.

Stepan Kucera, geboren op 11 juni 1984 in Praag, speelde zich tijdens de afgelopen competitie in de kijker bij Sparta Praag, dat hem na een uitleenperiode tijdens de winterstop terughaalde van FK Jablonec. De 1m91 grote Kucera won met Sparta zowel de titel als de beker in Tsjechië en stond na nieuwjaar in alle wedstrijden in de basis. Stepan begon destijds te voetballen bij FK Chmel Blsany, waar hij als junior door Sparta Praag werd ontdekt.

Bron: clubbrugge.be
donderdag 31 mei 2007 om 14:23
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Galásek mogelijk langer bij Nürnberg

Tomás Galásek zet zijn voetbalcarrière mogelijk nog een jaar voort. De middenvelder had het plan om deze zomer te stoppen, maar overweegt nu om zijn aflopende contract bij FC Nürnberg te verlengen.

Galásek liet tegenover Kicker wel weten dat een nieuw contract van de kant van de Duitse bekerwinnaar moet komen. "Ik kan me zeer goed voorstellen dat ik mijn contract ga verlengen, maar ik ben te trots om zelf naar de club te stappen", aldus de Tsjech.

De inmiddels 34-jarige Galásek kan overigens binnenkort zijn handtekening onder een nieuw contract zetten. De bevestigde Martin Bader namens Nürnberg. "Zijn nieuwe contract ligt al lang klaar. Het enige wat hij hoeft te doen, is het te ondertekenen."

Voetbal Primeur
 
Fc Twente aast op Jan Koller

FC Twente aast op Jan Koller

FC Twente heeft haar oog laten vallen op de Tsjechische spits Jan Koller, dat meld een interne bron van FC Twente.


FC Twente zou inmiddels druk in onderhandeling zijn met Jan Koller zelf, aangezien Koller aan het eind van het seizoen transfervrij mag vertrekken bij AS Monaco. Eind vorige maand stond de spits ook nog in belangstelling van AZ, maar dit lijkt van de baan. Als FC Twente erin slaagt Koller te contracteren, dan zal dit niet voor langer dan een jaar zijn. In de Belgische krant ‘De Morgen' zei de boomlange spits namelijk nog na het EK van 2008 te willen stoppen met voetballen. "Na het EK in Oostenrijk en Zwitserland is het mooi geweest, dan stop ik met voetballen en keer ik terug naar mijn vaderland". Aldus de inmiddels 34 jarige vedette. Voor het nationale team van Tsjechie is Koller zeer succesvol geweest. Hij is daar topscorer allertijden.

bron: dagblad Tubantia
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
:lmfao: Koller naar Twente? Dat salaris kan Twente toch nooit betalen? :confused: Ajax kon zijn salaris een tijdje geleden toch al niet ophoesten?
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Galásek moet afhaken voor duel met Wales

Tomás Galásek doet niet mee in het EK-kwalificatieduel met Wales. De Tsjechische middenvelder moet de wedstrijd in het Millennium Stadium in Cardiff laten schieten vanwege een blessure.
Galásek hield aan de gewonnen Duitse bekerfinale met 1. FC Nürnberg een buikspierblessure over. Bondscoach Karel Brückner roept geen vervanger op voor de ex-Ajacied.

Voetbal International
 

Freddy2005

† In Memoriam
Fiorentina versterkt zich met Tsjechisch duo

Fiorentina heeft twee Tsjechische aankopen gedaan. Ondrej Mazuch en Jan Hable zijn gecontracteerd door de Italiaanse club. De 18-jarige Mazuch komt over van Brno. Hij speelde dit seizoen 24 duels in de kleuren van Brno.

Hable, ook een achttien jarige speler, zal overkomen van het eveneens Tsjechische Hradec. Die club komt uit in de tweede divisie.

Beide spelers zullen in Florence een contract gaan tekenen tot medio 2012. Ook Celtic en Internazionale zouden achter de talentvolle spelers aanzitten, maar Fiorentina was ze voor.

voetbalcentraal.nl


 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Grygera: 'Ik heb een geweldige tijd bij Ajax gehad'

Zdenek Grygera zal volgend seizoen niet meer in Amsterdam te bewonderen zijn. De Tsjechische mandekker verruilt Ajax namelijk voor Juventus, iets wat een maand geleden werd beklonken. De Tsjechische international kijkt tevreden terug op vier jaar Ajax.

'Bij Ajax heb ik een goede tijd gehad', vertelt Grygera op de officiële site van de hoofdstedelingen. 'In fysiek en mentaal opzicht ben ik sterker geworden. Achteraf gezien is het goed geweest om na Tsjechië naar Nederland te verkassen. Vier jaar geleden was ik nog niet klaar voor de stap naar Juventus.'

'De supporters van Ajax waren geweldig. Elke thuiswedstrijd was vrijwel uitverkocht. Wat de belangstelling voor de Europese wedstrijden betreft, is het blijkbaar anders in Italië. Daar wachten de fans liever tot de kwartfinale of de halve finale, voordat ze een kaartje kopen. Wat me zo aanspreekt aan Italië? Het leven, de cultuur, de openheid en de warmte.'

'Bij Ajax kende ik hoogte-, maar ook dieptepunten', gaat de 25-jarige verdediger verder. 'Het kampioenschap van 2004 reken ik tot het absolute hoogtepunt van mijn periode bij Ajax. De dieptepunten zijn natuurlijk de blessures die ik heb gehad, en waardoor ik telkens opnieuw moest beginnen. Alles overziend heb ik toch een geweldige periode achter de rug.'

Voetbalcentraal
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
FC Twente aast op Jan Koller

FC Twente heeft haar oog laten vallen op de Tsjechische spits Jan Koller, dat meld een interne bron van FC Twente.

FC Twente zou inmiddels druk in onderhandeling zijn met Jan Koller zelf, aangezien Koller aan het eind van het seizoen transfervrij mag vertrekken bij AS Monaco. Eind vorige maand stond de spits ook nog in belangstelling van AZ, maar dit lijkt van de baan. Als FC Twente erin slaagt Koller te contracteren, dan zal dit niet voor langer dan een jaar zijn. In de Belgische krant ‘De Morgen' zei de boomlange spits namelijk nog na het EK van 2008 te willen stoppen met voetballen. "Na het EK in Oostenrijk en Zwitserland is het mooi geweest, dan stop ik met voetballen en keer ik terug naar mijn vaderland". Aldus de inmiddels 34 jarige vedette. Voor het nationale team van Tsjechie is Koller zeer succesvol geweest. Hij is daar topscorer allertijden.

bron: dagblad Tubantia
Bron van dit alles is niet Tubantia zelf zoals V-Bal aangeeft, maar het Enschedese buurtlog van Tubantia waar iedereen (in dit geval ene Ferry uit Borne) berichten kan dumpen.
Dus lijkt me niet echt betrouwbaar...
 

Freddy2005

† In Memoriam
Siena heeft Lukas Jarolim vastgelegd voor het komende seizoen. Hij tekende een tweejarig contract bij de club die het afgelopen seizoen als dertiende eindigde in de Serie A.

Lukas Jarolim is afkomstig van Slavia Praag. De dertigjarige middenvelder deed eerder ervaring op in het buitenland bij het Franse Sedan en in Duitsland bij Greuther Fürth.

vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
'Tsjechië ziet Matthäus als opvolger Brückner'

foto_257011_mediumsquare.jpg

De Tsjechische voetbalbond ziet Lothar Matthäus als de logische opvolger van de huidige bondscoach, Karl Brückner. De Duitser werd afgelopen week nog ontslagen bij zijn club Salzburg.

Het is echter nog niet zeker of Brückner ook daadwerkelijk ontslagen wordt als bondscoach van de Tsjechen. De EK-kwalificatiewedstrijd tegen Ierland in september zal cruciaal zijn voor het lot van de huidige bondscoach.

Tsjechië sprak afgelopen week al met de Duitse oefenmeester. De Tsjechische bond benadrukt echter dat er nog geen bod is neergelegd bij Matthäus.

Tsjechië staat momenteel nog op de tweede plaats, achter de onbetwiste koploper Duitsland. Tsjechië heeft tot nu toe veertien punten uit zeven wedstrijden gehaald. Ierland, de volgende tegenstander van de Oost-Europeanen, volgt echter op slechts één punt.

voetbalcentraal.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Engels onderzoek: 17 transfers niet volgens regels

Een onderzoekscommissie van de Premier League heeft geconstateerd dat zeventien voetbaltransfers tussen 2004 en 2006 niet volgens de regels zijn afgehandeld. Daartoe behoren twee belangrijke aankopen van Chelsea, Didier Drogba en Peter Cech.

Het onderzoek, gelanceerd in maart 2006, stond onder leiding van de voormalige Londense politiebaas John Stevens. In totaal werden 362 transacties onder de loep genomen.

telesport.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nedved: 'Juventus zal middenmoot zijn'

PRAAG - Volgens Pavel Nedved is het een "absolute utopie" dat Juventus Turijn volgend jaar de titel pakt in de Serie A. De Oude Dame speelde door het Moggi-schandaal dit seizoen in de tweede klasse maar dwong via de titel meteen promotie af.
"We kunnen ons niet meten met de beste teams. Daarvoor zit er niet genoeg kwaliteit in onze kern", zegt de Tsjechische middenvelder maandag in het Tsjechische blad Pravo.

"Deze ploeg zal zijn plaats hebben in de middenmoot, misschien de subtop, maar een plaats in de Champions League halen wordt erg moeilijk", vreest de Gouden Bal van 2003, die momenteel op vakantie is in zijn thuisland. Nedved, die op 30 augustus 35 jaar wordt, beslist eind deze maand of hij nog een vervolg breit aan zijn carrière op het hoogste niveau.

sportwereld.be
 
nedved

zou het niet mooi zijn dat als jan simak weg gaat , pavel nedved terug keert naar sparta praha. denken jullie of hij misschien terug zal gaan , en koller die staat volgens idnes ook in de belangstelling van sparta omdat ongeveer evenlange libor dosek ook in duitsland in de belangsteling staat

reacties:P???
 

Freddy2005

† In Memoriam
David Rozehnal nu toch naar Newcastle United

FRANKRIJK Paris SG heeft het bod van Borussia Dortmund op David Rozehnal (ex-Club Brugge) van 3,6 miljoen euro afgewezen. Newcastle United, dat eerder met 3 miljoen euro over de brug kwam, heeft een nieuw bod uitgebracht op de 26-jarige Tsjechische international. (deg)

De manager van David Rozehnal deelde zopas mee dat hij voor vier jaar getekend heeft bij Newcastle. Over de transferprijs is niets bekendgemaakt.


Up date:
foto_David%20Rozehnal.jpg
Tsjechisch international David Rozehnal is de nieuwste aanwinst van Newcastle United; hij zal maandag de medische keuring ondergaan . De verdediger zal naar verluidt twee miljoen euro gaan kosten, aldus BBC Sport.

Rozehnal komt over van het Franse Paris St Germain waar hij met zijn team een rampzalig seizoen draaide. Het Duitse Borussia Dortmund en het Spaanse Sevilla waren ook in de markt voor de Tsjech, maar hij koos uiteindelijk voor The Magpies. Eerder speelde de 34-voudig international al voor Club Brugge. Daar won hij twee maal de landstitel mee; hij begon zijn carrière bij het Tsjechische Sigma Olomouc.

voetbalcentraal.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Pavel Nedved lijkt te gaan stoppen met voetballen

Wat er al een tijdje aan zat te komen, lijkt waarheid te gaan worden; Pavel Nedved lijkt de schoenen aan de wilgen te zullen hangen. Althans, zo is zijn beslissing op dit moment toch, er zal nog een ontmoeting met Juventus volgen om hem alsnog te overtuigen nog een seizoen door te gaan bij La Vecchia Signora.

Nedved moest de leider worden van het nieuwe Juventus in de Serie A, maar voorlopig staat zijn beslissing vast; hij stopt met voetballen. Uit respect voor Juventus zal hij eerst de ontmoeting met de clubleiding afwachten om volgende week zijn definitieve beslissing bekend te maken.

In zeven seizoenen bij Juventus, scoorde Nedved in 184 wedstrijden 42 doelpunten. Zijn mooiste jaar was 2003, toen leidde hij zijn club naar de Champions League-finale, hij mocht zelf echter niet meedoen door een schorsing en zag zijn Juve na strafschoppen van AC Milan verliezen. Een paar maanden erna werd hij verkozen tot Europees voetballer van het Jaar. Voor Juventus speelde Nedved ook nog bij SS Lazio, Sparta Praag en Dukla Praag.

voetbalcentraal.nl
 
nedved

mijn oma (die ik donderdag belde) zei dat hij misschien wel bij sparta praag zijn carriere wil beeindigen, ik kan er niks over vinden, maar misschien heb ik niet goed gekeken.
 
Bovenaan