Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Nedved Hails Jankulovski

Capture 03/06/05

Juventus star Pavel Nedved has congratulated AC Milan on the shrewd swoop for Czech Republic teammate Marek Jankulovski, who he insists is the top player on the national team. "He is the best Czech player at the moment,” he told Gazzetta dello Sport. “Better than me.”
Juventus star Pavel Nedved has congratulated AC Milan on the shrewd swoop for Czech Republic teammate Marek Jankulovski, who he insists is the top player on the national team.


Bron:soccer365.com
 
Re: Marek Jankulovski

Ja hij gaat naar Milan, groote club, maar ook veel concurrentie of hij vaak zal spelen is de vraag aangezien hij het mag opnemen tegen namen als Nesta en Maldini. Maar hij zal er zeker op vooruitgaan in zijn ontwikkelingen, ook een voordeel voor het Tsjechische nationale team dus!
Verder heeft Nedved bijgetekend bij Juventus tot 2007... zal hij dan toch nog terug komen in het nationale elftal...
 
Re: Marek Jankulovski

Nedvěd, Crespo, Stam, Nesta... allemaal topvoetballers spelend bij Juve en Milan die vroeger voor Lazio hebben gespeeld, evenals Aron Winter, Poborský en Vieri. Dat waren nog eens gouden tijden voor mijn 2e cluppie (als 1/4 Italiaan zijnde).

Forza Lazio!
grin.gif
 
Voetbal: Lukas Zelenka

kan iemand me zeggen of Lukas Zelenka nog actief is als voetballer?
Op een site staat er dat hij tot 2003 bij Sparta Praag gespeeld heeft, maar nu ... ?? En wat is zijn positie op het veld, middenvelder? Voetbalt hij ook bij het Tsjechisch nationaal elftal?
 
Lukáš Zelenka werd geboren te Praag op 10 mei 1979. Hij weegt momenteel 72kg en meet 1m75. Het is een middenvelder en hij speelt bij Sparta onder nummer 7.

Hij bracht nagenoeg zijn ganse jeugd door aan de zijde van Tomáš Rosický. Samen werden ze de grote hoop voor het Praagse voetbal en kende veel successen.
Hij verliet Sparta om te spelen voor de Belgische club Anderlecht die hem op haar beurt uitleende aan Westerlo.
Sparta realiseerde zich vrij vlug wat voor een getalenteerde speler ze verkocht hadden en deed er alles aan om hem terug te krijgen. Dit lukte in 2002.
Zelenka kwam samen met Sparta terecht in de Champions League vlak na dat hij was teruggekeerd.
Hij won voordien al twee league titles en in het seizoen 2004/2005 speelde hij beter als ooit tevoren en dit resulteerde in zijn plaats bij het nationale elftal.
Er zijn ook weer verschillende buitenlandse topclubs die op Zelenka azen en er best wel een groot bedrag voor willen neerleggen.
We gaan er vast en zeker nog van horen.

Groetjes,

Miloš
 

Bijlagen

  • Lukas Zelenka.jpg
    Lukas Zelenka.jpg
    14,1 KB · Bekeken: 456
Hij speelt nog steeds voor Sparta Praag. Lukáš Zelenka is een middenvelder.

Ik heb wel ergens gelezen dat hij contract op zak heeft bij FC Utrecht. Wanneer hij daar gaat spelen weet ik niet meer.

Op de site van Voetbal International staat ook nog wat info
 
Antonín Panenka

Hey

Ik ben op zoek naar een korte biografie over Antonín Panenka, ik vind dit niet zo gemakkelijk op het internet, kan iemand mij daar iets kort over zeggen? Ik weet dat hij heel sterk technisch was en dat hij een beslissende strafschop scoorde op het EK in 1976 tegen Duitsland. Daarna is hij bekend geworden. Hij speelde bij bohemians praag van .. tot ..? en waar nog?

groetjes
 
Stond nog niet zo lang geleden een heel artikel over hem in de VI
kijken of ik die nog kan vinden.
 
Lukáš Zelenka gaat voetballen bij het Turkse Vestel Manisaspor. Dat heeft vandaag de directie van Sparta Praag bekendgemaakt.
Zelenka tekent deze week een contract voor 3,5 jaar.

Bron: Sportovni Noviny
 

Bijlagen

  • zelenka.jpg
    zelenka.jpg
    34,7 KB · Bekeken: 5
Voor hoeveel euro wordt hij verkocht?
Ik heb al eens weest kijken op de site van sparta praag maar ik versta geen tsjechisch.
 
sylvie1987 schreef:
Voor hoeveel euro wordt hij verkocht?
De kranten schatten het in op 40-60 miljoen kronen. Zeg maar anderhalf tot twee miljoen Euro. Per jaar gaat hij daar verdienen 30 miljoen kronen netto, dat is 1 miljoen Euro.
 
Lukas Zelenka verlaat Slavia Praag en gaat aan de slag bij Manisaspor. De middenvelder tekende voor 4,5 jaar.

Zelenka genoot het grootste deel van zijn opleiding in België. De Tsjech speelde lang voor Anderlecht, om nadien naar Westerlo te verhuizen.

Manisaspor is niet de grootste club van Turkije, maar de promovendus heeft wel Karel D'Haene in zijn rangen. Het betaalde ongeveer 2 miljoen euro om Zelenka binnen te halen.

Manisaspor is momenteel elfde in de vaderlandse competitie.
www.sport.be



het nieuws van dat lukas naar utrecht ging kwam van een nederlandse sportsite, dateert van een tijdje terug.
 
ADO huurt Tsjechische doelman van Fulham

Doordat tweede doelman Cees Paauwe langdurig is uitgeschakeld met een blessure, heeft ADO Den Haag voor de tweede seizoenshelft Jaroslav Drobny gehuurd van het Engelse Fulham.

De Tsjech wordt de stand-in van eerste keus Dorus de Vries. De 26-jarige keeper kwam afgelopen zomer bij Fulham terecht, nadat hij eerder vier seizoenen actief was bij het Griekse Panionios. In het Premiership speelde hij nog geen minuut.

Bron: vi.nl
 
Petr Čech tot 2010 bij Chelsea

Petr Čech heeft woensdag zijn contract verlengd bij Chelsea. Dat meldt de website van de Londense club. De 23-jarige keeper van het Tsjechische nationale team verbond zich tot de zomer van 2010 aan Chelsea. De Tsjech kwam in 2004 over van het Franse Stade Rennes en werd in zijn eerste seizoen kampioen met Chelsea. Ook won de club toen de Carling Cup.

Čech is de tweede keeper bij de Londenaren die zijn contract verlengt. Eerder verlengde tweede keeper Carlo Cudicini zijn verbintenis tot medio 2009. De Tsjech werd door de internationale federatie voor voetbalgeschiedenis en -statistieken IFFHS uitgeroepen tot beste doelman van 2005.

Momenteel gaat Chelsea riant aan de leiding in de Premier League, met 62 punten uit 23 wedstrijden. Manchester United volgt op veertien punten.

Bron: Elsevier news
 

Bijlagen

  • cech_petr.jpg
    cech_petr.jpg
    14,6 KB · Bekeken: 56

Freddy2005

† In Memoriam
Petr Čech kan de best betaalde Tsjechische sporter ooit worden, na het tekenen van zijn contract tot 2010. De 23 - jarige speler zou 10 mijoen dollar per jaar verdienen.
 
Tomas Rosicky naar Arsenal

22.05.2006 20:20 - D o r t m u n d - Český Fotbalový záložník Tomáš Rosický je hráčem londýnského Arsenalu. Pětadvacetiletý reprezentant v klubu finalisty Ligy mistrů prošel úspěšně zdravotními testy a v pondělní v devatenáct hodin podepsal smlouvu. Jeho přestup z Borussie Dortmund je tak definitivně uzavřen, v Německu hrál pět a půl roku.

Tomas Rosicky heeft vandaag getekend bij Arsenal. Na medische keuringen heeft hij zijn contract ondertekend.
Na vele speculaties dat hij naar Atletico Madrid zou vertekken heeft hij bij Arsenal getekend waar hij een contract heeft voor 4 jaar.
Hij is verkocht voor ongeveer 10 miljoen euro

TOMAS_ROSICKY.jpg
 
Goede stap! Engels voetbal past veel beter bij hem dan het duitse.
Wordt mooi daar, Henry in de spits met daarachter Rosický :)
 
Rosicky naar Arsenal

Na het aanblijven van Thierry Henry boekte Arsenal wederom een succes op spelersgebied. Tsjechisch international Tomas Rosicky tekende een langlopend contract bij The Gunners.
Dat Rosicky Borussia Dortmund zou gaan verlaten stond al vast. De club van trainer Bert van Marwijk maakte er geen geheim van de 25-jarige middenvelder te willen verkopen, omdat het het geld goed kan gebruiken.
Dat Arsenal zijn nieuwe werkgever is geworden, is wel enigszins verrassend. Rosicky werd lange tijd in verband gebracht met Atlético Madrid. De Tsjech leek afgelopen winter al over te stappen naar Spanje.
'Dit is de beste club van Europa en ik zal alles voor de club geven', verklaarde Rosicky zijn overgang op de website van Arsenal. 'De club heeft veel potentie met veel jonge spelers. Ik denk dat we volgend seizoen zelfs nog beter kunnen zijn.' Arsenal deed nog geen mededelingen over de duur van het contract en over het transferbedrag dat het aan Dortmund moet betalen.
Manager Arsène Wenger was verheugd over zijn nieuwe aankoop. 'Tomas heeft een goede techniek, balbehandeling en passing. Hij is een ervaren speler en zijn blij dat we hem, na een voor hem hopelijk succesvol WK, bij Arsenal kunnen begroeten.' Na zijn doorbraak bij Sparta Praag speelde Rosicky vijfenhalf seizoen bij Borussia. Daarnaast kwam hij al 53 keer uit voor zijn land en scoorde tijdens die interlands 15 doelpunten.

zeer verassend, atletico en juve waren dichtbij rosicky.
 
Bovenaan