Uit eten met kleine kinderen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
cor schreef:
leg eens uit hoe bedoel je???????????????????????????
Ten eerste ben ik absoluut geen sikkeneurige oude opa, zoals Tabe schreef, maar die krijg ik nog wel te pakken(grapje). Maar als ik in een restaurant de spagetti over de tafel zie vliegen terwijl daar om gelachen wordt door de beide ouders, wordt mijn tollerantiedrempel snel ietwat lager. Gelukkig heb ik ook ouders gezien die een spelletje of een kleurboek meenamen en dit met succes dus zo kan het ook. Ik heb gelukkig geen kinderen en ik wil het zo houden, maar als je kinderen neemt voed ze dan op.
 

Tabe

† In Memoriam
Macek schreef:
Maar als ik in een restaurant de spagetti over de tafel zie vliegen terwijl daar om gelachen wordt door de beide ouders, wordt mijn tollerantiedrempel snel ietwat lager.
Macek, misschien moeten de ouders worden (her) opgevoed, en natuurlijk ben je geen oude sikkeneurige opa (denk ik)
:D
 
Beste Macek en Marcel,

Misschien hadden we dat geen kinderen moeten krijgen een paar generaties eerder moeten doen:deuk: :deuk:

Hoewel......... volgens mij was er een man in Duitsland vorige eeuw die dat bij bepaalde bevolkingsgroepen probeerde, en dat was ook niet zo'n succes.

Al lezende zie ik wel een gat in de markt voor alle mensen die in Tsjechie een eigen zaak willen beginnen. Een kinderopvang voor lastige kinderen waarvan de ouders eens rustig uit eten willen.

En mocht ik jullie nog eens in een Tsjechisch restaurant tegenkomen, dan hoop ik dat het niet mijn kinderen zijn die vervelen. Zijn ze het toch, voel je dan vrij om ons aan te spreken, dan vermanen wij de kinderen wel en drinken we vervolgens een biertje met Macek en iets anders met Marcel )wwet niet wat jij nou eigenlijk drinkt'

Groeten,

Alice K
 

Macek

Geroyeerd Lid
Lieve Alice, helaas bevestigen de uitzonderingen de regel, maar zoals ik ook schreef heb ik ouders gezien zoals boven beschreven die de kinderen laten tekenen of een spelletje laten doen. Ik verwacht niet dat kinderen als mummies cq paspoppen aan de tafel zitten, dat kan je van kinderen niet verwachten. Maar het rondrennen, bléren en schreeuwen en vervolgens het restaurant terroriseren is voor mij onacceptabel. Ik raad deze familie aan is te gaan eten in Afganistan of in Bagdad, daar zijn ze gek op lawaai.
 
Als moeder van 3 kinderen moet ik hier toch even op reageren. Ik kan jullie vertellen dat als wij met onze kinderen uit (eten) gaan, we verwachten dat ze zich gedragen (dat moeten ze sowieso altijd) en dat doen ze dan ook!! Misschien zijn ze in Tsjechie niet zo gewend dat er kinderen komen eten in een restaurant, maar ik moet zeggen dat in al die jaren dat wij er nou op vakantie gaan ik nog nooit!!! heb gemerkt dat we er niet welkom waren en ik heb nog nooit!! het gevoel gehad dat ze ons wel weg konden kijken. Vorig jaar waren we zelfs met twee gezinnen en dus 5 kinderen op vakantie en zijn elke avond uit eten geweest (kwamen steeds met zijn negenen binnen)en zo als ik al zei we waren overal welkom. Dat de nederlandse kinderen zich niet zouden gedragen en dat ouders daar niks van zeggen vind ik we een beetje erg kort door de bocht. Waar komt dit vandaan? was diegene zelf als kind niet zo netjes of weten zijn kinderen zich niet te gedragen?Wat betreft die kinderstoel, onze kinderen hebben de leeftijd dat ze die stoel zijn ontgroeid, maar ook jeren geleden was dat nooit een probleem. Het uit eten gaan (om de prijs maar ook om het lekkere eten)is één van de vele voordelen van een vakantie in Tsjechie, en daar hopen wij met onze drie kinderen nog lang van te genieten
 

Macek

Geroyeerd Lid
Dus als ik het goed begrijp krijsen uw kinderen niet, ze rennen dus niet door het restaurant en lopen ook niet het personeel voor de voeten, om maar te zwijgen van terreur.

Als dat zo is dan heb ik voor u en uw levenspartner diepe bewondering, met verontschuldigde eerbied deel ik u hiermee mede dat het eerder geschrevene in deze rubriek absoluut niet op u van toepassing is.
Als boetedoening ga ik door het stof en geef u bij deze als blijk van groot respect dit goedbedoeld traktaat:bloem: :bloem: :kus:

Het rollen door het stof heeft ook zo zijn voordelen, weer een reden om de fles aan de getuite lippen te zetten.
 
Macek,
Het is alweer een tijdje geleden dat onze wegen zich gekruist hebben.
Jammer, want ik hou van discussies met pit en argumenten.
Onverdaagzaamheid begint daar waar geen kinderen zouden welkom zijn. Mijn ervaring is dat er steeds meer kinderen in restaurants komen, zowel in Nl als in de CZ.
Dat er mensen zijn die zich storen aan het hyperaktief zijn of huilen van een kind hebben volgens mij zelf een probleem en dat is een beroerd lage tolerantiedrempel. En kom nu niet aanzetten met ADHD-taferelen of zo, de grootste schaamte die mij kan overkomen in een eethuis wordt voor 99-procent veroorzaakt door volwassen mensjes. Egotrippers en drankorgels die zichzelf beschouwen als de allerbelangrijkste op deze aardkluit.
Laat de kleintjes tot mij komen , het zou op elke deur van elk restaurant in de CZ en de Nl geblokletterd moge zijn
 

Macek

Geroyeerd Lid
Jacques schreef:
Macek,
Het is alweer een tijdje geleden dat onze wegen zich gekruist hebben.
Jammer, want ik hou van discussies met pit en argumenten.
Ja Jacques, jammer voor jou, want ik ben niet weggeweest!

Jacques schreef:
Onverdaagzaamheid begint daar waar geen kinderen zouden welkom zijn. Mijn ervaring is dat er steeds meer kinderen in restaurants komen, zowel in Nl als in de CZ.
Nergens heb ik geschreven dat KINDEREN niet welkom zijn, nogmaals ik verwacht niet dat kinderen als paspoppen gaan zitten dan zou ik pas vluchten. Maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat er hier sprake is van een groots misverstand. Als ik na flinke wandeling in het Reuzengebergte even lekker wil zitten, moet het dan echt nemen als:
1. Constant wordt gerent
2. Bleren en schreeuwen
3. Het personeel voor de voeten lopen.
4 Het smijten met bv. bierviltjes en andere voor de hand liggende voorwerpen zoals het uit blokken bestaand speelgoed.(ikzelf kreeg er twee gepresenteerd, de tweede heb ik keihard tegen de harses gegooid van papa, en toen was het stil)

Jacques schreef:
Dat er mensen zijn die zich storen aan het hyperaktief zijn of huilen van een kind hebben volgens mij zelf een probleem en dat is een beroerd lage tolerantiedrempel. En kom nu niet aanzetten met ADHD-taferelen of zo, de grootste schaamte die mij kan overkomen in een eethuis wordt voor 99-procent veroorzaakt door volwassen mensjes. allerbelangrijkste op deze aardkluit.
Laat de kleintjes tot mij komen , het zou op elke deur van elk restaurant in de CZ en de Nl geblokletterd moge zijn
Nee Jacques dit is nu projectie, zij hebben een probleem met zo'n kind ik niet, o dus het ligt aan mijn tolerantiedrempel. Ik heb last van mijn maag, ik kom even over je kotsen, ben benieuwd naar jou tolerantiedrempel. 99% door volwassenen oorzaak ........ die onopgevoede t........ kinderen

Nog even dit, misschien ben ik uitgeschoten maar neem mij zoals ik ben.
Wel wil ik mijn verontschuldigingen aanbieden aan die gezinnen met kinderen die zich wel weten te gedragen, dus absoluut geen mummies of wassen beelden menemen naar het restaurant, jullie hebben gelijk....
ik wordt een chagrijnige oude lul.
 
Macek,

Ik kan je meer dan gelijk geven. Tegenwoordig staat bij bijna alles de kinderen centraal, tot in het extreme toe.
Ja kids hebben ook vakantie of kids kun je nu eenmaal niet aan tafel laten zitten... dat soort nonsense argumenten.
Let wel: het geldt niet voor ieder kind, er zijn ouders die hun kinderen wel 'manieren' leren en dat is gelukkig het overgrootte deel. Voor de overige is het meer een brevet van onvermogen..

Dus je bent niet de enige.... ik hoor het van meer mensen. Maar het lijkt wel of je er tegenwoordig niks meer van mag zeggen....

Just my 2 cts
 
Bij zowel Willem als Macek klinkt door dat een groep van kinderen zodanig verwend is dat zij zich misdragen in restaurant.Als jullie het echt over extreem, afwijkend gedrag hebben bij kinderen dan benoem dat. En dan nog blijven het de volwassen opvoeders die zich niet juist gedragen.
Beste heren, kinderen zijn kinderen en zij hebben recht om nog niet te beseffen, wat kan en niet kan.
Ik kom dat soort "vervelende" kinderen en dat meen ik eerlijk, zelden, maar dan ook heel zelden tegen?
En als het gebeurt, probeer ik me vooral niet te storen. Het is toch te gek voor woorden dat ik zou bepalen hoe iemand anders zijn kinderen zich in het restaurant moeten gedragen.
Ik kan begrip opbrengen voor ergernis ! Ergernis ten aanzien van kinderen vind ik wel een stap te ver. Het wordt er hier niet vrolijker op als b.v mensen naar de politie stappen omdat ze last hebben van geluidsoverlast omdat er een kinderopvangplaats naast hun huis ligt!!

Woorden als ettertjes voor mensenkinderen, zeggen mij heel veel over de onverdraagzaamheid van sommige volwassenen.
Ik meen dat jullie het echt hebben over echt , sterk afwijkend gedrag en dan ben ik nieuwsgierig; wat is dat dan???
 
Bovenaan