Uit eten met kleine kinderen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Stijn schreef:
Haha, geen probleem hoor. Ik heb kunnen schrijven wat ik vond en sans racune. En om toch niet uit de gratie van mijn kinderen en kleinkind te geraken, doe ik nog heel veel andere dingen dan op forums in discussie gaan met vurige ,maar zeer boeiende mensen.
Moet je zien, hoe ik en mijn kinderen verweven zijn.Zat ik nog op de automatische log in van Stijn dit dit weekend hier is geweest.
Ik ben het hoor, zijn vader.
Sans rancune
 

Macek

Geroyeerd Lid
Jacques schreef:
Moet je zien, hoe ik en mijn kinderen verweven zijn.Zat ik nog op de automatische log in van Stijn dit dit weekend hier is geweest.
Ik ben het hoor, zijn vader.
Sans rancune
Heb je het mij al vergeven Jacques, ik wil wel lekker slapen vannacht.
 
Slapen mag geen probleem zijn! toch nog even terugkeren naar de bron discussie. De argumenten waren om over na te denken. De daarbij horende vocabulaire was om zo snel mogelijk te vergeten.
Laten we de hele discussie samenvatten. Ja, er zijn een zeer, zeer beperkt aantal kinderen die weleens vervelend doen in een restaurant.
In zo een geval kun je beter de ouders aanspreken op het "storende" gedrag van de kids.
Voor de rest horen kinderen helemaal thuis in een restaurant en al brengen ze wat drukte en leven in de zaak, dat hoort erbij en daar moeten we vooral blij mee zijn en ons niet aan storen!!
 

Macek

Geroyeerd Lid
Jacques schreef:
De argumenten waren om over na te denken. De daarbij horende vocabulaire was om zo snel mogelijk te vergeten.
Nou Jacques, het is wel duidelijk in de roedel en het is toch heerlijk om weer eens iets goed te maken, vooruit ook jij dan :bloem: :bloem:
 
Ik denk inmiddels wel dat iedereen het door heeft dat het om hetzelfde gaat. Ik heb zelf nog hele kleine kinderen en wij worden niet weggekeken. Maar dat komt omdat wij ons inderdaad aanpassen en de plaatselijke gebruiken respecteren. Het aanspreken op gedrag doe ik ook wel eens, zelfs op dit Forum, maar dat leidt helaas alleen maar tot nog meer onbegrip en geroddel. Als ik nu Nederlanders tegen kom in Tsjechië hou ik gewoon mijn mond, of spreek Tsjechisch. Het is zo triest dat wij geen kritiek kunnen verdragen, of verantwoording willen nemen voor ons gedrag. Ik schaam me heel vaak voor ander Nederlanders.
Dus, inderdaad ja..... houd je koters beter in de hand. Mensen die persé kinderstoeltjes, speelhoeken, en oppas nodig hebben..... Ga AUB naar MacDonalds, of blijf in Center Parcs. Anderen die een fijne avond willen mét kinderen..... neem gewoon wat speelgoed mee naar het restaurant. Een kleurboek of zo.... Je zult zien mensen reageren heel anders.
 
Ik heb ook niet veel restaurants gezien zonder kinderstoel.
Wat ook makkelijk is: een opvouwbare hoge kinderstoel, die hebben wij gekocht bij de Vrijbuiter. Dat ding stond altijd achter in de auto als we op stap gingen, dus makkelijk te pakken in geval van nood.
 
Bovenaan