Uit eten met kleine kinderen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
Tabe gelukkig was dit een incident, maar dat onthoud je. Ik heb diverse malen met kinderen in Tsjechië zitten praten die vertelde hoe leuk Adršpach was, het "muizenhol, mysi dyra" was het klapstuk. Ik ga graag met kinderen om(zie foto) maar door deze ommissie ben ik inderdaad enige objectivieteit uit het oog verloren. De meeste gezinnen gaan "normaal met hun kinderen om" deze vallen dus helaas ook niet op, het zijn helaas de asoos die een film op je gedachten achterlaten, maar de Pivonist is ook een mens met zijn beperkingen en zijn tekortkomingen, Ik ga maar weer even rollen.
 
Het onderwerp is zeer boeiend en nuanceren is een kunst. Wanneer echter scheldnamen van etterbakjes tot asos, als we het over kinderen hebben, de boventoon voeren, denk ik dat we op argumenten uitgediscussieerd zijn.
 

Macek

Geroyeerd Lid
:lees: Asoos waren de ouders oliebol, de waarheid is soms hard ja, hou er rekening mee dat ik een gedeelte van de kinderbijslag betaal dus wel dergelijk mijn bek mag opentrekken als een gedeelte van mijn geld verkeerd wordt besteed. Veel succes met je welopgevoede lieve kinderen.
 

Tabe

† In Memoriam
Jacques schreef:
Het onderwerp is zeer boeiend en nuanceren is een kunst. Wanneer echter scheldnamen van etterbakjes tot asos, als we het over kinderen hebben, de boventoon voeren, denk ik dat we op argumenten uitgediscussieerd zijn.
Och Jacques, ieder vogeltje zingt zo ie gebekt is. Ook ik zelf maak me wel eens schuldig aan zachtgezegd onparlementair gedrag. Maar alles wordt niet zo bedoeld als het gezegd wordt! Mijn kindertjes waren vroeger ook wel eens "etterbakjes " maar dat kan dan ook lief en aardig worden bedoeld ? Onze Gerben heeft wat streken in zijn leven uitgehaald . Lees topic Verhalen vakantie 1990. Hij is trouwens heel goed terecht gekomen.

Iedereen kan volgens mij nuanceren en/of relativeren. Dat geldt ook voor de overige forumleden in deze discussie. Dat er verschillende meningen zijn is toch niet erg?

Mijn vraag aan jou is of jij je wel eens stoort aan kinderen, of dat je alles maar als vanzelfsprekend accepteert. ( zo zijn kinderen nu eenmaal)En laten we dat bij dit onderwerp houden, dus stoor/erger jij je NOOIT aan Nederlandse kindertjes/ kinderen/ pubers in een Tsjechisch Restaurtant ?
 
Macek schreef:
:lees: Asoos waren de ouders oliebol, de waarheid is soms hard ja, hou er rekening mee dat ik een gedeelte van de kinderbijslag betaal dus wel dergelijk mijn bek mag opentrekken als een gedeelte van mijn geld verkeerd wordt besteed. Veel succes met je welopgevoede lieve kinderen.
ik kan me er toch niet van ontrekken dat alle uitspraken van jouw toch enigszins ongenuanceerd zijn.waarom.?heb ik eigenlijk niet ontdekken omdat het veelal een herhaling van eerdere formuleringen is.begint toch een beetje te lijken op een van die oude mopperende mannetjes op het balkon van de muppetshow.echt het merendeel van de kinderen en ouders gedraagt zich zoals een gemiddelde ouder dat doet daarom hoeven al die ouders met kinderen toch niet aan de schandpaal genageld te worden?:( :( :( .
 

Marcel

Moderator
jacques, macek, tabe, willem, allen vallen in de herhalingen.
maar telkens toch weer een paar woorden toevoegend, genuanceerd of niet.
maar al met al zit ik telkens de aanvullingen met groot vermaak te lezen. allen hebben ze gelijk én ongelijk, 'tis maar net in welk "kamp" je zit.
 
Dames en heren,

Ik heb 1 bericht van een zeker iemand (kijkt geheel toevallig Macek's kant op :?: ) plus wat reakties daarop verwijderd.
Er is niets mis met een stevige discussie, maar het is niet de bedoeling dat we elkaar persoonlijk nare dingen gaan toewensen.
Dus mensen, veel plezier verder met de discussie, maar hou het vriendelijk, OK? :)
 

Macek

Geroyeerd Lid
cor schreef:
ik kan me er toch niet van ontrekken dat alle uitspraken van jouw toch enigszins ongenuanceerd zijn.waarom.?heb ik eigenlijk niet ontdekken omdat het veelal een herhaling van eerdere formuleringen is.begint toch een beetje te lijken op een van die oude mopperende mannetjes op het balkon van de muppetshow.echt het merendeel van de kinderen en ouders gedraagt zich zoals een gemiddelde ouder dat doet daarom hoeven al die ouders met kinderen toch niet aan de schandpaal genageld te worden?:( :( :( .

Ik probeer het nog één maal, ouders van kinderen die zich wel gedragen vallen helaas niet op en, dat geef ik toe, komt de objectiviteit niet ten goede. Helaas vormen de uitzonderingen de regel en deze blijven bij mij als een film in mijn gedachten, vreemde afwijkende dingen onthoud ik maar dagelijkse normale dingen worden bij mij niet lang opgeslagen in het hoofd, heb ik nu een afwijking:confused: ? Natuurlijk is het zo dat de meeste ouders leuke kinderen hebben die zich wel gedragen en aan al deze ouders bied ik dan hierbij mijn verontschuldigingen aan:bloem: :bloem: , het stukje door mij geschreven over de familie "terreur" is niet aan u besteed. Leuk detail, ik kwam een dag later de familie weer tegen bij de lift naar Cerna hora, uiteraard waren deze heerlijke kinderen weer aan het huilen en bleren, leuk hé zo'n vacantie heb ik nog tegen pappa gezegd, ik kon het niet laten. Maar terug bij het onderwerp, ik hoop dat nu de lucht geklaard is en kom vooral bij me zitten met de kinderen als u me mocht ontmoeten, want ik heb een luisterend oor voor spannende kinderverhalen en ik hou van kattenkwaad en leuk ondeugend mag ik ook wel.
En speciaal voor Cor, ik zit graag op een balcon met kinderen:deuk:
 

Macek

Geroyeerd Lid
PuNkEnStEiN schreef:
Dames en heren,

Ik heb 1 bericht van een zeker iemand (kijkt geheel toevallig Macek's kant op :?: ) plus wat reakties daarop verwijderd.
Er is niets mis met een stevige discussie, maar het is niet de bedoeling dat we elkaar persoonlijk nare dingen gaan toewensen.
Dus mensen, veel plezier verder met de discussie, maar hou het vriendelijk, OK? :)
Geen probleem Fred, ik schiet weleens door, dus ook hierbij mijn verontschuldigingen aan diegene die ik misschien iets te hard heb "aangepakt". In het echt val ik wel mee, ik ben bijna een echt mens, zachtaardig, gastvrij en gezellig. Ik sluit u allen in mijn hart, ook degene die regelmatig met mij in de clinch gaan, u is mij dierbaar.
 

Freddy2005

† In Memoriam
een bakkie, nog ergens gehoord.........
food-smiley-021.gif
 
Macek schreef:
Geen probleem Fred, ik schiet weleens door, dus ook hierbij mijn verontschuldigingen aan diegene die ik misschien iets te hard heb "aangepakt". In het echt val ik wel mee, ik ben bijna een echt mens, zachtaardig, gastvrij en gezellig. Ik sluit u allen in mijn hart, ook degene die regelmatig met mij in de clinch gaan, u is mij dierbaar.
Het is al goed, Macek! Soms kan er in het vuur van "de strijd" wel eens een ongelukkig uitschietertje tussenzitten toch? :)
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik hoop niet dat ik Jacques erg heb aangepakt, dus bij deze Jacques sorry, ik bedoelde het niet zo, ook jij bent bij mij met kinderen welkom en dan drinken we samen wat.
 
Haha, geen probleem hoor. Ik heb kunnen schrijven wat ik vond en sans racune. En om toch niet uit de gratie van mijn kinderen en kleinkind te geraken, doe ik nog heel veel andere dingen dan op forums in discussie gaan met vurige ,maar zeer boeiende mensen.
 
pzPOMUP0002.jpg
Misschien zijn er nog wel meer muppets onder ons.
Kinderen vinden vaak de knorrige types erg leuk.
En of je het gelooft of niet ze houden van duidelijkheid.
Dus neem je kinderen mee naar het restaurant en wees duidelijk in wat wel en niet kan.
Als een volwassene vervelend doet zeg ik er ook wat van. Dus bij kinderen ook.

Kies je eigen muppetversie en laten we er een gezellig virtueel restaurantfeestje van maken.

Hilde
 
Bovenaan