Tennis

Topic in 'Tsjechische Topsport' gestart door Freddy2005, 02-01-2009.

1. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Davis Cup: Tsjechië verliest kwalificatieronde van Nederland

Eerder op de dag kwam Nederland op een 2-1 voorsprong dankzij de winst van Haase en Jean-Julien Rojer in het dubbelspel. Ze versloegen Jiri Vesely en Lukas Rosol in een bloedstollende wedstrijd na drie matchpoints te hebben overleefd: 7-6, 3-6 en 7-6.

Vanmiddag kwam Nederland in Ostrava op een beslissende voorsprong van 3-1 dankzij een zwaarbevochten zege van Robin Haase op de Tsjechische tiener Jiri Lehecka, die noodgedwongen zijn debuut moest maken: 6-4 2-6 6-3.

De 17-jarige Lehecka werd kort voor het begin van de vierde wedstrijd naar voren geschoven als vervanger van Jiri Vesely. De kopman van de Tsjechen heeft last van een voetblessure. Hij maakte eerder op de dag nog wel zijn opwachting in het dubbelspel.

Bron: nos.nl

bruinh vindt dit leuk.
  2. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Kvitova in rechtbank: 'Ik kon mes van indringer wegduwen van mijn nek'

Tweevoudig Wimbledon-winnares Petra Kvitova heeft woensdag bij een rechtbank in Tsjechië een uitgebreide verklaring afgelegd over de man die haar met een mes aanviel in december 2016. Ze vertelde onder meer over hoe ze het mes vastpakte en weghield bij haar nek.

De 28-jarige Kvitova sprak volgens Tsjechische media op gedetailleerde wijze over de indringer, die zich voordeed als klusjesman die het warme water in haar huis kwam controleren.

"Hij vroeg me om het warme water aan te zetten en plotseling voelde ik een mes tegen mijn nek", aldus Kvitova. "Ik pakte het mes met beide handen vast en kon het met mijn linkerhand wegduwen. Daarna viel ik op de grond en lag er overal bloed."

De Tsjechische beschreef daarna hoe ze probeerde te bellen met haar mobiele telefoon, maar dat deze uit haar handen geslagen werd door de man. Kvitova vertelde de indringer vervolgens dat ze naar het ziekenhuis moest en probeerde hem geld te geven. "Hij vroeg me hoe veel ik had. Het was omgerekend zo'n 400 euro. Hij zei 'ok' en ik gaf hem het geld. Toen ging hij weg en heb ik een ambulance en de politie gebeld", zei Kvitova.

'Ik begon te trillen toen ik al het bloed zag'
    De mondiale nummer twee voelde naar eigen zeggen geen pijn toen het mes in haar hand sneed. "Ik begon wel te trillen toen ik al het bloed zag. In al mijn vingers van mijn linkerhand zat een snee en de zenuwen in mijn duim en wijsvinger waren door. Ik kan ze nu nog steeds niet volledig bewegen. De topjes van die vingers hebben ook geen gevoel meer."

Kvitova keerde in mei 2017 terug op de WTA Tour en bereikte vorige maand bij de Australian Open haar eerste Grand Slam-finale sinds haar terugkeer. Daarin verloor ze van de Japanse Naomi Osaka.

De 33-jarige man krijgt maximaal een celstraf van twaalf jaar als hij wordt veroordeeld. In een andere zaak kreeg hij al een celstraf opgelegd van 2,5 jaar.

Bron: nu.nl

bruinh vindt dit leuk.
  3. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Wildcard voor Berdych in Rotterdam-Ahoy

Tomas Berdych heeft een wildcard toegewezen gekregen. De 33-jarige Tsjech komt voor de twaalfde keer naar Rotterdam. In 2014 wist hij het toernooi op zijn naam te schrijven. In de eindstrijd troefde hij Marin Cilic af. Een jaar later was hij verliezend finalist.

Tomás Berdych ANP
    "Berdych is er afgelopen seizoen met rugproblemen een tijd uit geweest, maar nu is hij weer terug", zegt Krajicek over de Tsjech die bij de Australian Open de vierde ronde haalde. "Het is mooi om een oud-winnaar terug te zien in Rotterdam."

Het tennistoernooi in Ahoy wordt gehouden van 9 tot en met 17 februari. Het is de 46ste editie.

Deze dagen neemt Berdych deel aan het ATP-toernooi van Montpellier (Fra). In de kwartfinale won hij zijn partij tegen de Servier Filip Krajinovic met 7-6, 6-7 en 7-5. In de halve finale speelt hij vandaag tegen de Fransman Pierre-Hugues Herbert.
    
    Bron: nos.nl

bruinh vindt dit leuk.
  4. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Finalisten in Fed Cup 2018, Tsjechië en Amerika, direct uitgeschakeld

De Fed Cup krijgt dit jaar weer eens een andere winnaar.

Titelhouder Tsjechië moest in Ostrava met 3-2 buigen voor Roemenië. Zaterdag won Karolina Pliskova haar partij tegen Mihaela Buzarnescu met 6-1 en 6-4 en moest Katerina Siniakova haar meerdere erkennen in Simona Halep, die won met 4-6 en 0-6. Zondag verloor Pliskova van Halep met 4-6, 7-5 en 4-6. Siniakova won vervolgens van Buzarnescu met 6-4 en 6-2 en moest het dubbelspel de uiteindelijke beslissing gaan brengen. Het koppel Krejcikova/siniakova verloor van Begu/Niculescu in een 3-setter met 7-6, 4-6 en 4-6. De verliezend finalist van 2018, de Verenigde Staten, vloog ook uit het toernooi.

bruinh vindt dit leuk.
  5. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Tomas Berdych. © AFP
    Berdych door naar tweede ronde in Rotterdam-Ahoy

ABN AMRO WTTTomas Berdych zit bij het ABN AMRO World Tennis Tournament bij de laatste zestien spelers. De 33-jarige Tsjech won dinsdag in de eerste ronde in Ahoy van de één jaar oudere Fransman Gilles Simon: 7-6 (8), 6-4.

Berdych doet in Rotterdam mee met een wildcard. De tennisser won het toernooi in 2014, een jaar later verloor hij de finale. Berdych, die met rugproblemen een tijdje aan de kant stond, neemt het in de tweede ronde op tegen Denis Shapovalov. De Canadees versloeg eerder de Kroaat Franko Skugor

Bron: ad.nl

bruinh vindt dit leuk.
  6. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Oud-winnaar Berdych al onderuit

Denis Shapovalov mag zich tot de beste 8 tennissers van het ABN AMRO World Tennis Tournament rekenen. De Canadees, die in Rotterdam als 10e is geplaatst, versloeg woensdag in de 2e ronde de Tsjech Tomas Berdych: 6-4 6-3.

Berdych deed in Rotterdam mee met een wildcard. De Tsjech won het toernooi in 2014, een jaar later verloor hij de finale.

bruinh vindt dit leuk.
  7. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Kvitova naar derde ronde in Dubai

De Tsjechische Petra Kvitova heeft de derde ronde van het toernooi in Dubai bereikt.

De als tweede geplaatste Kvitova rekende in drie sets af met haar landgenote Katerina Siniakova. De finalist bij de Australian Open won de wedstrijd met 6-7 (3) 6-4 6-4.

bruinh vindt dit leuk.
  8. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Ook Karolina Pliskova door naar derde ronde in Dubai

Nadat eerst Petra Kvitova zich had geplaatst voor de derde ronde was het nu de beurt aan Karolina Pliskova. Zij won haar partij in 3 sets tegen de Slowaakse Dominika Cibulkova met 6-2, 3-6 en 6-3

9. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Tsjechische dames bereiken kwartfinales

In Dubai laten Petra Kvitová en Karolína Plísková zien waarom ze hoog genoteerd staan op de wereldranglijst, want beiden bereikten er de kwartfinale. Karolína Plísková deed dit door winst op de Amerikaanse Alison Riske met 7-6 en 7-6 in de sets.
    Petra Kvitová won haar partij van de Amerikaanse Jennifer Brady met 7-5, 1-6 en 6-3.

bruinh vindt dit leuk.
  10. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

WTA Dubai: Hsieh verrast Karolina Pliskova
    Aan verrassingen geen gebrek tijdens de eerste dagen van het WTA-toernooi in Dubai. De organisatie raakte al Kiki Bertens, Daria Kasatkina en Angelique Kerber kwijt en donderdag volgde ook de aftocht van Karolina Pliskova. De als vierde geplaatste Tsjechische moest buigen voor Su-Wei Hsieh uit Taiwan.

De 33-jarige nummer 31 van de WTA-ranking was eerder al verantwoordelijk voor de uitschakeling van Angelique Kerber. Donderdag startte ze goed aan haar kwartfinale tegen Pliskova, maar de Tsjechische stelde in de tweede set orde op zaken door deze met 6-1 naar haar toe te trekken. Hsieh bleef echter geloven in de goede afloop en werd beloond. Na bijna twee uur spelen stapte Su-Wei Hsieh als winnares van de baan: 6-4, 1-6, 7-5.

Bron: sportdome.nl

Kvitova door naar halve finale
    Petra Kvitová (Tsj,2) heeft haar kwartfinale partij gewonnen tegen de Slowaakse Viktória Kuzmová met 6-4 en 6-0. in de halve finale moet zij het nu opnemen tegen Su-Wei Hsieh, die in haar beurt Pliskova op een nederlaag trakteerde.

Laatst bewerkt: 22-02-2019 om 06:34
    bruinh vindt dit leuk.
  11. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Petra Kvitová bereikt finale in Dubai

Kvitová, winnares in 2013, begon slordig tegen Hsieh Su-Wei, maar overrompelde de Taiwanese daarna. Hsieh beet zich echter vast in het duel en Kvitová moest in de derde set haar beste tennis laten zien. Dat deed ze: 3-6,6-2,6-4.
    In de finale speelt ze tegen de Zwitserse Belinda Bencic, die haar halve finale won van de Oekraïense Jelina Svitolina.

Deel deze pagina