Tennis

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Karolina Muchova ondergaat polsoperatie

PRAAG (ANP) - Tennisster Karolina Muchova heeft een operatie ondergaan aan haar pols. De 27-jarige Tsjechische liep de blessure vorige zomer al op. "Na mijn blessure op de US Open en een uitgebreide revalidatieperiode bleek een medische interventie noodzakelijk", schreef Muchova op X.


"Dus hier ben ik, moe en verdrietig, maar ik weet dat het nu goed met me komt. De operatie is geslaagd en ik ga er alles aan doen om jullie snel weer op de baan te zien", aldus de huidige nummer 10 van de wereld, bij een foto met haar arm in het verband.

Muchova haalde vorig jaar de eindstrijd op Roland Garros en op de US Open reikte ze tot de laatste vier. Op Roland Garros verloor ze in de finale in drie sets van de Poolse Iga Swiatek.

Bron: anp.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Tsjechische tennistiener Mensik (18) naar finale in Doha

DOHA (ANP) - De Tsjechische tiener Jakub Mensik heeft op het ATP-toernooi van Doha de finale bereikt. De toernooiverrassing, 18 jaar oud pas, was bij de laatste vier ook te sterk voor Gaël Monfils: 6-4 1-6 6-3.


anp230224211 1


De Tsjech is de jongste finalist op een ATP-toernooi sinds Carlos Alcaraz in 2021 de eindstrijd haalde in Umag. Mensik, de nummer 116 van de wereld, beleeft een topweek in Doha. De afgelopen dagen versloeg hij ook al Andy Murray en Andrej Roeblev.

Zaterdag staat Mensik in de eindstrijd tegenover de Rus Karen Chatsjanov.

Bron:anp.nl
 
Bovenaan