Sneeuw: winterseizoen 2006-2007

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
sneeuwhoogtes in pec van dit moment, nou als je het stukje van arjenne (zij zit daar op dit moment) leest net boven je dan blijkt wel dat er niet echt veel sneeuw ligt. achter op de berg is een lift open en daar kan je alleen komen door middel van de benenwagen of een taxi. het is helaas gewoon pet. je zal ws moeten gaan skieen in janske lazne. maar ja het is nog geen 17 jan. hoor net dat het vandaag regende dus het schiet niet echt op.
 
ja hier is bekend dat het vanaf 20 januarie gaat sneeuwen.. en als jullie 17 feb gaan dan is het totaal geen probleem zeggen ze hier.. want februarie word top maand zeggen ze dan he.. en tja ik geloof het dan maar want van het tsjechie's nieuws kan ik weinig verstaan..
 
Daar komt tie dan.....

Het weer weer.

.....

Tsjechië heeft een landklimaat. ..... De lentes en de zomers zijn warmer, de neerslag is minder en stormen zijn minder krachtig. De winter kent strenge vorst en veel sneeuw.

Hoe kan het dan dit jaar zo anders zijn? Hierover wordt druk door hooggeleerden gespeculeerd. Gespeculeerd??? Ja, gespeculeerd.

Men weet het eigenlijk niet. De ene roept met overtuiging dat we het zelf schuld zijn, terwijl de ander roept dat het gewoon de natuur is. Tja, de toekomst zal het leren.....

Feit is, dat wij in Europa zitten met een onverwoestbare westcirculatie. Dit betekend dat wij constant aanvoer hebben van depressies ovder de oceaan. Deze aanvoer komt door de straalstroom. Die ligt momenteel te hoog op het noordelijk halfrond om een winter te brengen. Tevens kunnen hogeluchtdrukgebieden Europa bereiken en verhinderen de doorstroom van koude lucht uit het noorden. Er zou als het ware een soort blokkade moeten komen tussen Europa en de V.S. (verenigde staten)

.....

De vooruitzichten voor wat betreft sneeuw en temperatuur.

Tsjechie:

Tot en met zaterdag voor de skigebieden in Noord en Zuid. (ze verschillen heel weinig)

Temperaturen klimmend naar rond +5 overdag op zondag. Van donderdag op vrijdag stevige wind kracht 6 a7. Regen op donderdag en vrijdag. De sneeuwgrens zakt van Zondag 800 meter naar volgende week woensdag 200 meter.
22,23 en 24 Januari sneeuw. Nog niet genoeg om serieus te skiën, maar alle beetjes helpen.

.....

En dan even een afsluiter:

Als in januari de vorst niet komen wil , dan verschijnt ze stellig in april.
 
Er zou volgens GFS (weermodellen computer) een 10 centimeter moeten liggen op dinsdag al. Meeste sneeuwval op Maandag en dinsdag. Overigens zal het zondag in de hogere delen ook al een beetje sneeuwen.
 
Hallo Alien,

Je vorige voorspelling van wanneer het in Tsjechie zou gaan sneeuwen klopte volgens mij toch wel aardig. De meesten hadden echter op meer sneeuw gehoopt/gerekend.
 
Serieuze Sneeuw !!

Beste wintersportliefhebbers,

Ik houd het even kort, maar....

Vanaf komende maandag boven de 100 meter sneeuw ! Vanaf Dinsdag avond serieuze vlokken voor geheel Tsjechië.

Verwacht sneeuwdek Donderdag a.s. in de skiegebieden Reuzengebergte en lipno: 25-35 cm !!!!!!!!

:sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw: :sneeuw:

Aliën.
 

Maria

Geroyeerd Lid
doe even normaal Corrie, we hebben het over Tsjechie hoor, niet Westvoorne!!!! (hoewel er van mij persoonlijk in NL ook een dik pak mag vallen en ik ook wel weer es een elfstedentocht wil meemaken).
Gun ons nou dat pleziertje om straks de skies onder te kunnen binden!
 

Maria

Geroyeerd Lid
niet huilen, nog 5 weken te gaan, er kan nog van alles gebeuren...
overigens wil ik hier ook sneeuw!!!
 
Ik heb mn Winter/Sneeuw vakantie CZ al achter de rug. En die was allesbehalve WIT. Dus pas op met wat men zegt, anders ga ik gillen *nu dan ff niet, want ben mn stem al 2 dagen n beetje kwijt*.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan