Sneeuw: winterseizoen 2006-2007

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maria

Geroyeerd Lid
Sneeuw: januari 2007

als ik de webcams zo bekijk regent alle sneeuw weg.
volgens weeronline echter gaat het vanaf vanmiddag weer sneeuwen.
ik hoop 't maar voor alle vakantiegangers.
 
het is te hopen,al duurt het nog 2 weken,wij beginnen ons al aardig zorgen te maken.ook via zoover en dan weer wordt er veel sneeuw voorspeld dus we gaan er maar vanuit.meer kunnen we ook niet doen
 
Hier nog steeds regen. Wij hopen ook dat de voorspelling dat er sneeuw gaat vallen, uitkomt.
Onze gasten, totaal een stuk of 25 wijken morgen uit naar Janske Lazne, zoals zovele anderen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Recordtemperaturen in Praag

Vandaag op de eerste dag van het nieuwe jaar zijn in Praag recordtemperaturen opgetekend. In het Praagse Klementinum zijn, vanmiddag om 14 uur, temperaturen gemeten van 12,5 graden. Deze temperatuur lag hiermee een tiende hoger dan in 1860 en 1921.

radio.cz

De eerste temperatuuropmetingen gebeurden in het Klementinum in 1775 en gaan er tot op vandaag nog steeds door.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Nadat het gisteren hier in Javornik e.o. bijzonder warm was en de neerslag als regen uit de lucht kwam vallen, wordt het vandaag toch weer een beetje anders :D In janske lazne is er 5 cm sneeuw bijgevallen en is het nu rond de -5 graden. http://www.holidayinfo.cz/kamera.php?lang=1&rg=2&loc=4&prg=0
Zou het nou toch echt gaan veranderen.......Op het tsjechische nieuws gisteravond hadden ze het erover dat er morgen misschien wel 12 cm bij gaat vallen :confused:
 
dat klinkt al weer als muziek in de oren.ik heb vandaag een mail naar de verhuurder van de vakantiewoning gestuurd.ik hoop dat hij snel reageerd zodat we toch betere vooruitzichten zullen krijgen
 
Het ziet er somber uit!

Hi...natuurlijk hoop ik dat het een dezer dagen gaat sneeuwen maar helaas denk ik dat het niet het geval is. Mijn familie zit nu in Frymburk en vanmorgen is er een heel klein beetje sneeuw gevallen...maar nu loopt de temp gewoon weer op dus zal dat kleine beetje 'hoop', snel weer groen worden. De locals geven aan dat het veel te warm is en dat er de komende 4 (?!) weken met zekerheid gezegd kan worden dat er niets zal vallen.
De sneeuwkanonnen zijn inmiddels ook al uitgezet want zonder lage temp is het dweilen met de kraan open!

Maar ja...laten we maar gewoon doorgaan met duimen, niet?:snik:

:sneeuw: vriendelijke sneeuwgroet van SuuSki
 
Jorik geeft skiles in janske Lasne en daar zijn alle pistes open en je kunt tot beneden skieen. Mlade Buky en Svoboda ligt praktisch niets. Heel apart om van Janske Lasne naar Cerny Dul in een helemaal witte wereld te rijden en dan 1 km. verderop alleen maar groene weiden te zien. Vanuit ons pension zien we nu ook eindelijk witte vlaktes in Spindlruv Mlyn, welke pistes daar open zijn weet ik niet. Maar het gaat de goede kant op gelukkig.
Akkelien
 

Maria

Geroyeerd Lid
volgens weeronline blijft 't nu echt wel de hele week sneeuwen, met temperaturen rond het vriespunt ('s nachts eronder, overdag er boven).
 
laten we allemaal maar hopen voor degenen die gaan de komende tijd dat er toch wat sneeuw zal zijn.volgens de meeste weersites is het inderdaad sneeuw,sneeuw en nog eens sneeuw.
 
In Dolni Lanov is het nu ook echt begonnen......het wordt buiten al wit. Afgelopen week was het nog motsneeuw, maar nu zijn het echte sneeuwvlokken.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Hier sneeuw, sneeuw, sneeuw en vrolijke gasten na een dag winkelen willen ze morgen allemaal gaan skiën :D
 
Ach ja.. Dat de huidige vakantiegangers er dubbel van mogen genieten.. Wellicht is het volgend jaar minder druk omdat velen het risico niet nog eens willen lopen,..
 
hahaha...ach mensen kop op...Ook wij hebben de pech gehad , maar we waren niet teleurgesteld! Des te meer hebben we kunnen genieten van de Pivo en de Slivovice ;)
en nogmaals Tsjechie zonder sneeuw is nog altijd beter dan nederland....toch???;););)
 

Maria

Geroyeerd Lid
vind ik ook (denk ik)(nooit meegemaakt), maar thuis blijf je altijd bezig met 'things-to-do', en als je op vakantie bent kan dat lekker niet, en ga je ondanks regen, geen sneeuw en andere tegenslagen toch leuke dingen doen! en Monique: je hebt nu de sfeer geproefd en kan volgend jaar (krokusvakantie?) in de herkansing!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan