Sneeuw: winterseizoen 2006-2007

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
indeed niks mis met groen tjechie. Gambrinus is wederom in aanzien gestegen. Snezkou was wel erg koud en wat een sufferd is de uitbater van het restaurantje op de top dat ie niet personeel aan neemt. Zou zijn omzet verviervoudigen, nu wachtrij van 30 minuten voor een kop koffie, mensen vragen maar niet om meer.
 
als je perse nog wil skieen kan dat nog altijd in een overdekte hall zoals in Bottrop (Duitsland) is wel lang niet zo leuk als in de mooie natuur in Tsjechie...maar hey...that's life!!!
Er zijn ergere dingen in het leven dan geen sneeuw in Tsjechie.....
Zoals ik al zei hebben ook wij heerlijk genoten van restaurantjes en wandelingen...
Nee krokusvakantie zit er niet in voor ons...ik denk dat het laat dit jaar wordt (zomertijd) en ook weer in de winter.....:D
Tsja eenmaal in Tsjechie geweest, dan kun je niet meer zonder....;)
 
na al zijn voorspellingen, zal hij nog durven terug te komen.........:deuk:
Maar zijn wel benieuwd hoe zijn kaarten er nu voor liggen.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Volgens mij is Alien nog op vakantie hoor, hij had het toen over 2 weken, dus zal van het weekend, na lekker geskied te hebben :D wel weer huiswaarts keren :oeps:
Ach ja en de voorspellingen, het is gewoon heel moeilijk, de ene dag zeggen ze dit, de andere dag dat, de natuur doet wat'tie wil of wij het er nou mee eens zijn of niet :?:
Ondertussen hebben onze gasten deze week best redelijk kunnen skiën in Janske Lazne. Tuurlijk was het niet optimaal, maar met wat gevallen sneeuw en de kunstsneeuw hebben ze toch aardig wat pistes en liftjes kunnen laten draaien. Helaas is een van onze gasten flink gevallen gister, en ja als dan de sneeuw niet zo veel is, komt de val wat harder aan. Zij hebben ook veel mensen afgevoerd gezien met de bekende bananen. Dus luitjes blijf voorzichtig!
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik neem even aan dat je dan de pistes van Herlikovice bedoeld :confused: Ja, daar is nog maar 1 lift open, je kunt ook naar Janske Lazne rijden, daar zijn 8 liften open, of in Spindl zijn aan de ene kant 4 liften open en aan de andere 3. Beetje rondkijken en je vind vast een mooi plekje om even te skiën. Veel vakantieplezier gewenst :D
 
ok Jan, bedankt voor je info!
Hopelijk gaan er nog wel meer liften open de komende week...krijg eerst 3 dagen skiles, in Herlikovice volgens mij
 
Jorik geeft daar al een aantal dagen skiles en er waren in Vrchlabi drie liften open en meer liften hebben ze daar ook niet. Misschien dat ze verkeerde informatie hebben doorgegeven.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ok, nou zo zie je maar dat de info van Holidayinfo dus ook niet altijd helemaal up-to-date is :oeps: Beter meer open, dan minder, denk ik dan maar :D
 
.......en hoe zit het met de sneeuw in herlikovice en spindlruv mlyn, op de piste, bedoel ik dan, is er goed te skien, of zijn je ski's gelijk rijp voor de vuilnisbak?????Want morgenavond gaan er weer een paar die kant op........kan iemand mij daar nog iets over vertellen....bijvoorbaat dank:?:
 
Hier in Lipno (800 m hoogte) sneeuwde het vanochtend nog, maar vanmiddag is de sneeuw overgegaan in regen :( En het regent nu nog door... hierdoor is de sneeuw flink bagger geworden, een en al drap.

De sneeuwgrens ligt vannacht en morgen op ongeveer 1250 meter hoogte, dus ik denk dat op de meeste plaatsen de neerslag als regen zal gaan vallen. En van de vooruitzichten word ik ook niet echt al te vrolijk, het blijft gewoon (net als in NL) te warm voor de tijd van het jaar.
 
En neem voor de zekerheid een paraplu mee......kun je ook gebruiken als het sneeuwt. Vanmorgen in de regen broodjes gehaald voor de gasten.
Op de piste van Vrchlabi is op dit moment nog maar een lift open. Helaas zijn de andere twee vandaag niet gaan draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan