Sneeuw: winterseizoen 2006-2007

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan de andere kant, in karpa cz , was vanmorgen niets wit. zelfs de sneeuwpop was weg.
Heel hoog op de kopa was het nog iets wit
Het was + 5 graden.
 
Nou,ik hoop dan maar dat er 1/2 feb.sneeuw ligt in Harrachov.We gaan voor het eerst skieen met de meiden,zal wel sneu zijn als er dan geen sneeuw ligt.
 
nou het is dus op zijn hollands gezegt kloteweer in vrchlabi, het regent en het is dus 2 a 3 graden, dus met recht ...........weer.Er zijn wel wat mensen aan het skien maar ja da's jezelf voor houden dat het een leuke skivakantie is, hopen maar dat het morgen in spindlruv mlyn, wat beter is.:traan:
 
Oh wat erg he? Dit jaar is mijn wintersport niet doorgegaan.
Skien blijft toch lastig zonder sneeuw ;)
Maar wat sneu voor die mensen die toch nog hoopvol richting Tsjechie gaan. Potverdrie..en dan valt het momenteel met bakken uit de hemel in de Franse Alpen.
Ligt het aan mij of is het allemaal een beetje oneerlijk?:confused:


Op naar volgend jaar (in feb wellicht?)

SuuSki :sneeuw:
 
mieke1 schreef:
Nou,ik hoop dan maar dat er 1/2 feb.sneeuw ligt in Harrachov.We gaan voor het eerst skieen met de meiden,zal wel sneu zijn als er dan geen sneeuw ligt.
Hoop houden, wij gaan voor de 4e keer met carnaval naar Harrachov (nu 16 feb) en we hebben altijd nog volop sneeuw gehad. In 5 1/2 week kan er nog veel veranderen...
 
ja dat hoop ik ook, dat er in februari nog sneeuw valt want dan gaan we nog met het gezinnetje naar vysoke nad jizerou :oeps: en daar is verder echt niet veel anders te doen dan wandelen!!!!!!!!!!:traan: Maar ja het weer daar verandert niemand wat aan........
 
Skifanaat schreef:
Hoop houden, wij gaan voor de 4e keer met carnaval naar Harrachov (nu 16 feb) en we hebben altijd nog volop sneeuw gehad. In 5 1/2 week kan er nog veel veranderen...
wij gingen nu voor de 5e keer met kerst en ook voor de 1e keer geen witte nu..
Maar ik hoop met je mee
 
We blijven gewoon afwachten,we hebben nu nog iets van 5 weken ofzo,dus het kan allemaal nog.

Ook wij vertrekken hier 16 feb.
 
Weet iemand hoe de stand van zaken in Harrachov is?
We rijden daar donderdagnacht naar toe.
Wij komen net terug uit Harrachov, was deze hele week iets te warm, viel wel wat sneeuw maar te weinig om te skieen. Vooral gistere (6 jan) toen we weg reden regende het super veel. Terwijl in harrachov alles dicht is, oke op deze site staat dat er kunstsneeuw ligt en het gedeeltelijk open is, er was 1 klein sleepliftje op 100 meter sneeuw met een wachtrij van een half uur!) Hebben wij toch heel de week goed kunnen snowboarden in Rockytnice. das ongeveer 20 minuutjes rijden van Harrachov en ligt een stuk hoger. Daar ging deze week een splinternieuwe stoeltjeslift open en dat was echt super fijn boarden. Hoop voor jullie dat er nog wat vvalt maar andes heb je zeker iets aan deze tip!!
 
nou heb net mijn dochter gesproken die voor drie maanden in pec pod zit en die vertelde (snikkend :grinnik: ) dat de tsjechen zelf pas sneeuw eind januari verwachten. sneu dus voor iedereen die zeer binnenkort gaat maar nog erger voor de tsjechen (en arjenne) die er hun geld mee moeten verdienen.
 
Och, het is net als de strandtenthouders in Nederland. Het ene jaar hebben ze een goeie zomer en het jaar daarop draaien ze met verlies. It's all in the game als je voor je inkomsten grotendeels afhankelijk bent van het weer.
:oeps:
 
afgelopen vrijdag teruggekomen uit lichkov (oost-bohemen).
perfecte vakantie gehad, enkele dagen lichte sneeuw (temp 's avonds min 6), 's ochtends de afdrukken van hertenhoefjes in de sneeuw in de voortuin ! ook enkele dagen regen gehad, dat deerde ons verder niet we zijn geen skieers, veel stadjes bekeken.
ook enkele malen de bergen in geweest daar stonden veel mensen op de latten, ricky was volop open en cenkovice beperkt.
als niet-skieer weet ik niet of de sneeuwkwaliteit goed was het zag er in ieder geval winters uit en daar ging het ons om.
oud en nieuw met de "locals" in plaatselijk buurtcafe gevierd en dat was een belevenis op zich !
eind februari reizen we weer af voor een weekje en de verwachting is dan (volgens de geleerden) dat er een pak sneeuw ligt !
 
Hoi, wij zitten nu in svaty petr. Hmmm hele dag regen gehad:P maar nog wel lekker geskied. Bovenop sneeuwt het.
 
Sommige beheerders van pistes zijn wel heel optimistisch :

Zadov 0 cm wet 3.6 °C limited

Dat limited is volgens mij wel heel erg beperkt als er geen sneeuw meer ligt.
 

Maria

Geroyeerd Lid
kan misschien best wel, achter een sneeuwscooter aan? geeft je zoon daar ook les in? leuke bijscholing anders!
 
Ik hoop voor iedereen die nog op wintersport gaat dat er nog een hoop sneeuw gaat vallen. Wij zijn dit jaar in Oostenrijk geweest. Kleine troost ook daar was niet veel maar wel genoeg. Twee jaar geleden waren wij in maart in Janske Lazne met heeeeel veeeeeel sneeuw. Dus hou allemaal goede moed

Groetjes Thea
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan