Horeca Je favoriete restaurant of kroeg in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

de saloon

wij hebben heerlijk gegeten in de saloon een grillreataurant net buiten klatovy
we kwamen er op een avond binnen en zijn er de rest van de dagen (4) ook maar gaan eten
heerlijke grill en neem ook eens een cowboy schotel als je echt een volle buik wil hebben
verder hebben we in pilzen heerlijk gegeten bij een soort schuur alwaar je binnen komt denk in een grot terecht gekomen te zijn
goed en goedkoop eten
kees
 
Soms willen we wel eens iets anders dan traditioneel Tjechisch eten. En na de Vietnamesche 'Chinees' en pizza is Hlinena Basta dan een verademing. Voor Tjechie wel wat aan de prijzige kant maar af en toe moet kunnen. Vlakbij Praag (Pruhonice) dus voor ons 5 minuten met de auto. Vis, vlees, vegetarisch, alles kan hier en voortreffelijk klaargemaakt. Vriendelijk personeel (ook als het druk is) geen poeha en nauwelijks verloop. http://www.hlinenabasta.cz/en/index.php
O ja, het restaurant is destijds voor een groot deel opgebouwd uit de resten van een vuilnishoop :).
 
natuurlijk!

in Teplice: t svejk restaurant U petra, mn man kookt er.
normale heerlijke tsjechische keuken.

en houdt je meer van "normaal" normaal, misschien een lekkere steak? in bulldog steakhouse, in t kuuroord gedeelte.

mjam mjam krijg er honger van...neeeeeee de zwangerschapskilo's zijn er nog niet af.....
 
Afgelopen zomer zijn we natuurlijk weer naar Tsjechie op vakantie gegaan.
We hadden een huisje gehuurd in de buurt van Nove Mesto nad Metuij.

Hier hebben we verschillende keren in hetvolgende restaurantje gegeten.
Vriendelijke bediening en heel lekker gerechten.
Echt een aanrader.
Het restaurantje ligt op het marktplein.

Restaurant Dům č. 14

U Zázvorky 1214, 54901 Nové Město nad Metují, Czech Republic
491 471 355‎
 
kantine Podskali

De kantine in podskali,Klucenice.....
Gewoon, heel eenvoudig, smoeselige tafelkleedjes,volle asbakken op tafel en wij als enige NLers met de CZers.
Wel een menukaart, maar op verzoek maakt de :kok: dat wat je eten wilt, mits ze de ingredienten daarvoor hebben.
Geweldig, eerst lekker eten met een pivo, daarna nog meer pivo met af en toe een bechertje of fernet met de Tsjechen.:cheers:
als ik eieren had, at ik eieren met spek,als ik spek had.
 

char

† In Memoriam
Het beste restaurant van het jaar 2010 is met een overmacht aan stemvorken uitgebracht op HET restaurant in Krasna Lipa!


Kukel,.....ik ben het helemaal met jou eens!!..

Daar te mogen eten, klinkt inderdaad als muziek in de oren....

Char.

______________________________________________
Char. ...prikt graag een vorkje mee...
 
we zijn net weer thuis van 2weekjes tsjechie.
En zo als altijd was het weer geweldig.:top:
Maar ik wilde vragen of iemand weet hoe het met het restaurant in horni branna is.Daar waar je het kruiwagentje kunt eten.
We zijn er een paar keer langs geweest om te eten maar steeds gesloten.Er hangt wel een briefje op met de datum 1-6-2009.
Maar meer weten we ook niet:confused:.Hoop niet dat het gesloten.
Zou mijn broers graag in feb ermee naar toe willen nemen om lekker te smullen.:eten:
Dus als iemandt hier iets over weet hoor ik het graag.
 
u bulinu prg 2 (metro namesti miru(tram jana masaryka)

bij u Bulinu heb ik een paar jaar geleden (voor de verbouwing) regelmatig gegeten.

ben er toen een tijdje niet meer geweest vanwege het feit dat een ober de rekening veranderde naar een hoger bedrag.

ben er nu weer een stuk of vier/vijf keer geweest en niets anders dan positief.

gezellig correcte bediening dus dit restaurant hoort voor mij weer bij de aanraders.

ben in praag 1 bij een italiaans restaurant tegenover winkelcentrum Paladium geweest (Pizza Nuova).

voor iets minder als 300 czk eet je zoveel pizza en pasta als je wil, ze komen om de 8 a 10 min weer met iets anders langs best leuk voor een keer.
 
Statenicky Mlyn

Voor degene die in de buurt van Praag zijn, is 'Statenicky Mlyn' een aanrader! Heerlijk eten en een leuk restaurant met een terras aan het water(tje).Ik kan het vanuit mijn keukenraam zien en we gaan er zeker 1 x per week eten. In de winter zijn ze op do-vr-za en zondag open, de zomer heb ik hier nog niet meegemaakt.
Statenice is in Praag west.
http://www.statenickymlyn.cz/index_en.htm
 
Bovenaan