Horeca Je favoriete restaurant of kroeg in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De biefstuk in pepersaus is niet verkeerd en erbij de aardappeltaartjes met daarin verwerkt stukjes lenteui en prei. of de varkenshaas in een wijnsausje. het is eigenlijk allemaal lekker wat ze daar hebben.
 
Wij hebben twee toprestaurants in Tsjechië gevonden. En beide zijn ze hier maar 1 keer genoemd. Het zijn traditionele Tsjechische restaurants, met leuke prijsjes en een supergezellige sfeer en leuke bediening!

1. Restaurant Rezek, in Rezek (vlakbij Rockytnice N.J.)
www.hotel-rezek.cz/ubytovani-na-rezku.aspx

2. Restaurant Salamandr, Male Svatonovice in de buurt van Upice (Nederlandse kaart, maar zeker niet overspoeld door NL'ers)
www.salam-and-dr.cz
 
sterker nog, Ik ben er nu! ik heb de websites net gegoogled, daar kijk ik nooit op. Maar in Rezek heb ik deze week nog gegeten. Morgen naar Salamandr, mijn schoonzus is daar in maart nog geweest.
 
Vandaag gegeten bij Restaurant Radnice in Jilemnice, zie ook de eigen foto's

Ietsjes duurder dan gemiddeld (Kc 300 pp voor een voor- en nagerecht + drankjes) maar absoluut een aanrader.

1116095_10201269091923941_1415752810_o.jpg
 

kuurgast

Donateur
Afgelopen week op zoek geweest naar bijzondere eetgelegenheden in de omgeving van Klatovy.

Restaurant Pension Princ aan de Tyršova 132 in Klatovy heeft traditionele Tsjechische gerechten met naast de gewone kaart een Polední menu/lunchmenu dat ook later op de dag aangeboden wordt. De Jídelní a nápojový lístek/menukaart + drankenkaart is ook in Duits.
De serveerster was heel aardig en sprak redelijk Engels voor vertaling van het dagmenu. Lekker eten voor een goede prijs, met als vermelding dat de Tartarská Omáčka vers gemaakt is en super smaakt.
Er zijn 2 ruimtes, links niet-rokers en rechts = rokers. Het rechterdeel is gezelliger en met de deur open was er niet veel te merken van de rokerslucht.

Zámek Hrádek u Susice heeft een Denní nabídka/dagelijks menu voor leuke prijzen die de ober vlot vertaalt in het Duits.
De gewone menukaart is wel in Duits en Engels. Dit weekend is er een speciaal asperge-menu.
Het eten was heel goed en het terras op de binnenplaats heeft fijne tafels en stoelen. Binnen is het rookvrij en er is een invalidentoilet, maar zijn wel opstapjes om het gebouw in te komen.

In Mlázovy is Country Saloon restaurace U podkovy. Eenvoudige Tsjechische kaart met serveerster die alleen Tsjechisch spreekt, maar wel heel behulpzaam en zo slim om iemand anders te vragen wat de vertaling van iets was. U podkovy is alleen open van donderdag t/m zondag. De gebakken kaasplak smaakte prima. Dit restaurant is niet aan te raden voor niet-rokers.

In het centrum van Plzeň vind je guruvillage.cz aan het plein in een doorgang naast museum Loutek.
Prettig terras in de binnenstad met een heerlijk geurend Indiaas restaurant waar ze lekkere pittige vegetarische gerechten serveren. De kaart is in Tsjechisch, maar de gastheer vertaalt het graag in Engels. Prima plek voor een late lunch (kleine schotel) of vroege maaltijd (grote schotel), want het restaurant is open van 11:00 tot 19:00 uur.

Tip:
Vooraf kan je via internet de Tsjechische dagmenu's eenvoudig vertalen, zodat je al een idee krijgt wat ze zoal serveren.
 
Bovenaan