Horeca Je favoriete restaurant of kroeg in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ons favoriete restaurant is na 4 jaar nog steeds "Pension Maya" in Nova Paka (reuzen gebergte)

Vooral de gevulde aardappelpannenkoeken en hun eigen specialiteiten zoals de reuzengebergte spies. Deze wordt hangend aan een haakje geserveerd.

Verder zoeken wij altijd de eenvoudige motorest op. Je eet veel, lekker en goedkoop

We zijn hier vorige week nog wezen eten en dit restaurant scoort op alle punten. Snelle en goede bediening, heerlijk eten en je betaalt er minder voor het overheerlijk eten dan je in nederland al kwijt bent aan parkeergeld.
We waren hier jaren geleden ook al en de service en de kwaliteit zijn nog steeds erg goed.
 

Vodnik

† In Memoriam
Mijn favoriete restaurant? M'n eigen keuken!!

Maar als ik geen zin in koken heb, in Praag ben, dan ga ik graag naar rerstaurace U Glaubicu aan Malostranske Namesti.
Waar in centrum Praag kan je nog een Pislner Urquell drinken voor 29 czk (halve ltr!) ?
Én gezellig én goede bediening.
Ze hebben ook een website: www.restaurant-uglaubicu.cz
 
Ik ben net terug van een week Praag en heb de eerste avond gegeten bij www.grosseto.cz/en/marina.
Alhoewel dit hun duurdere locatie is, betaalde ik voor wijn, pasta, hoofdgerecht en tiramisu na, iets van 32 euro, wat ik voor de locatie een redelijke prijs vond en dan heb je er een prachtig uitzicht vanuit de boot over het water bij.
De boot is gelegen links van het Rudolfium aan de Karluv most en reserveren is gewenst omdat ze zo goed als altijd volgeboekt zijn.

Een paar dagen later heb ik bij Grosetto aan de Namesti miru gegeten voor 22 euro, dus de andere locaties van grosetto zijn een stuk voordeliger, maar dan mis je wel het prachtige uitzicht over het water.

Ook heb ik weer een aantal keren in het centrum gegeten bij www.restauracebredovskydvur.cz/restaurace wat al een tijdje tot een van mijn favoriete restaurants in Praag behoort. Ze hebben er ongepasteuriseerd bier van de tankova van Pilsner Urquell; niet goedkoop voor 36 cz, maar wel erg lekker.

Ook heb ik weer in Zizkov in een aantal hospoda's gegeten. Goed en heel betaalbaar, vooral 's middags podolni menu's voor onder de 100 cz. Bijvoorbeeld bij www.uhoudku.websnadno.cz/Restaurace-u-Houdku.html. Voor het bier betaalde ik op een plaats slechts 20 cz voor een halve liter Kozel (blonde), maar op de meeste plaatsen betaalde ik iets meer, zo rond 23/24 voor halve liter Gambrinus, wat zeer betaalbaar is.
 
Ik stuitte toevallig op deze link, héél veel restaurants (enkele met recensies) in het IJzer-, Reuzengebergte en Cesky Raj. (Semily, Liberec, Ceska Lipa en Jablonec NN, juiste regio aanvinken) Keuze zat voor de toerist! Vaak met route, openingstijden en verwijzing naar eigen website. Voor de restaurants zonder recensie betekent het niet dat ze niet oké zijn, zag hele goede recensie-loze restaurants in de lijst voorbij komen.
 
wij hebben dit jaar niet 1 restaurant gehad ,wat wat minder was we hebben echt alle dagen toppie gegeten,
oke er zijn wel 2 uitschieters bij U BULANKA ,echt super die knoflooksoep daar ohhhhh dat is echt de lekkerste en luxte die ik ooit op heb,
en dan ja restaurant SALAMANDR in het gehucht waar we zaten,
kom je aan na een lange autorit dus gaan we lekker makkelijk naar het enige restaurant wat ons gehucht te bieden heeft(waarvan een vlieg er nog voorbij vliegt)staan er ook andere nederlandse auto,s,nou ja denk je dan er is in dit hele dorp maar 1 vakantiehuis waar komen die nederlanders vandaan?
en wat denk je hebben ze gewoon een nederlandse menukaart
 
Ons favoriete restaurant is U Karlü in Rumburk vlak bij de Duitse grens. Leuke vriendelijke bediening en wat je ook bestelt het is lekker! Onze kleinzonen zijn vooral gek op het dessert van pannekoeken met ijs, vruchten en héél veel slagroom. Al die heerlijkheden zijn ook nog eens spot goedkoop!
 
Bovenaan