Horeca Je favoriete restaurant of kroeg in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
vlakbij het voetbalstadion van FC Sleszky Opava zit een uitstekend restaurantje
aan de noord-zijde ? west-zijde ? oost-zijde ? zuid-zijde ?
De voetbalkantine wordt bedoeld Marcel. ;)
GEVONDEN!!... Ja,..alleen het eerste restaurant natuurlijk!!..
Hoe??.. Heel simpel!!.. Onze zoon had daar een uitwedstrijd met FC Voorschoten..(gewonnen met 1-3) En ik was dat weekend aan de beurt om even te rijden.
Het Restaurant staat aan de meest zuidelijke hoek van het stadion, aan een (parkeer)plein en recht tegenover de witte kerk. ( Kostel Sv Trojice ).
Naam: Restaurace Na Střelnice...
De kogelbiefstuk was geweldig!!..

Char.
 

char

† In Memoriam
GEVONDEN!!... Ja,..alleen het eerste restaurant natuurlijk!!..
Hoe??.. Heel simpel!!.. Onze zoon had daar een uitwedstrijd met FC Voorschoten..(gewonnen met 1-3) En ik was dat weekend aan de beurt om even te rijden.
Het Restaurant staat aan de meest zuidelijke hoek van het stadion, aan een (parkeer)plein en recht tegenover de witte kerk. ( Kostel Sv Trojice ).
Naam: Restaurace Na Střelnice...
De kogelbiefstuk was geweldig!!..

Char.

Ik kreeg kort hierna een PM van Freddy... Hij was volgens mij de enige die mijn grap (de laatste 2 zinnen) begreep!!...

Hij schreef letterlijk:..maar dan moet je wel enig verstand van de Tsjechische taal hebben.

Freddy!!..Een mooier compliment kon ik mij niet wensen!!..

Char.
 
We zijn nu sinds een week in Praag en bovengenoemd restaurant wat ik genoemd heb, is helaas verdwenen. Nou ja, het pand staat er nog wel, maar niets meer te zien van ons favoriete restaurantje. De website bestaat nog wel dus we keken raar op toen we vol verwachting de straat inliepen.... Helaas.
Even voor de duidelijkheid; ik ben Elly ( zie hierboven) want het lukt me niet om op mijn eigen naam in te loggen en deze account is van mijn man Arno.
 
Nee joh, albert is de account van Arno en Elly is die van mij. Arno schrijft niet zo veel op het forum zoals je kan zien. Maar ik kan nu niet in mijn email vanaf Praag en gelukkig wel in de Albert account. Is het zo nog te begrijpen?
 
Restaurant Mlada Boleslav

Hallo Allemaal,

Ik ben net terug vanuit Mlada Boleslav...en wij hadden een leuk restaurant gevonden. Het was onze favoriet gedurende onze vakantie.

Het is de Graal Club, Ptacka 314 Mlada Boleslav

Het restaurant is uitgehouwen uit een rots.
Het personeel is er vriendelijk. Ze zeggen Engels te spreken, maar dat gaat niet altijd goed. Bij ons wilden ze ook dat wij alles in het Engels bestelden...:lmfao: Ze begrijpen het dan niet helemaal..., maar wat wij voorgeschoteld kregen was overheerlijk.

De menu kaart is volledig Tsjechisch, maar een doorgewinterde toerist kan een hoop uit de kaart halen. De ingredienten staan erbij :top:.

Voor 4 personen waren wij nog geen 1600 kroon kwijt inclusief voor/nagerecht en de nodige (alcoholische) versnaperingen.

Aan het einde van het restaurant was ook een bassin met vissen. Het bassin was achter een glazen schuifwand. Op de kaart staat geen vis, dus je krijgt geen verse vis uit het bassin.

Nu heb ik een aantal foto's in mijn fotogallerij gezet, maar ik krijg ze nu niet in mijn bericht.
 
Toprestaurant

Heb er nu voor de 3e keer gegeten en dit kasteelrestaurant is echt ongelooflijk goed .:top:

De koks hebben al de nodige prijzen gewonnen:kok: en de hele entourage is superchic .
Eindelijk is een restaurant waar fatsoenlijk door correct gekleed personeel uitgeserveerd word en dus niet een beker met bestek op tafel gezet word.
.Ontsjechisch goed :wow: Kan zich meten met de beste restaurants in Europa :ja:
www.zamekhradek.cz is hun site

Ze hebben ook een sommelier die je de beste wijnen aanbeveeld :champ: dus zorg voor een bob of neem de taxi

Goedkoop is het niet reken op ca 2500-.3500 kronen als je een 4 gangen diner voor 4 man besteld.

Dit is ook niet het soort restaurant dat je met spijkerbroek en t-shirt betreed .
 
Ik las al meer reacties over dit restaurant, maar Restaurace Maja aan de Vrchovina 1 in Nova Paka staat bij ons op eenzame hoogte op nummer 1.

Vier jaar geleden tijdens de vakantie in Pribyslav (N. Paka) meerdere malen geweest, drie jaar geleden vanuit Jivka naar Maja gereden en vanavond vanuit Harrachov na een dagje Vrchlabi.
Elke keer weer wist het personeel ons positief te verrassen. Mooie, schone inrichting, heel vriendelijk personeel, snelle bediening en een heerlijk vol bord met verrukkelijk eten. We zijn al bijna de hele kaart door;).

Aanrader!
 

Tabe

† In Memoriam
Er zijn in de omgeving van Klatovy een aantal leuke restaurantjes. Onze voorkeur gaat uit naar restaurant/pension Blizanovy of zoals wij zeggen bij Frau Anna.
http://www.blizanovy.cz/main_a.html .............
http://www.tsjechie.net/board/f23/frau-anna-in-blizanovy-7417.html

Vanavond hebben wij, Tabe, Doety, Loek en Ria en nog een paar vrienden wederom een bezoekje gebracht aan dit sfeervolle familierestaurant. Elk jaar komen wij daar echt wel een paar keer. De laatste maal was met Freddy na de Pochod van Zbyslav op 21 augustus 2010.

Eigenlijk merkte ik al direct bij binnenkomst dat het "anders" was. De amicale ober/mede-eigenaar Jirka begroette ons wel, maar die spontaniteit van vroeger was er niet. Toen ik vroeg hoe het met hem ging, schokschouderde hij een beetje.

En dan het eten: al kwam je met tien man; altijd kwam bijna voor iedereen het eten gelijktijdig op tafel. Nu had de helft van ons het eten al op voordat de andere helft kwam. Enig ongenoegen uiteraard. Maar het eten was ook niet wat wij gewend waren bij Frau Anna. Doety zei al dat ze er voor de laatste keer geweest was. Slecht, veel gepaneerd en niet op zijn Frau Anna's. Ook Jirka de ober was er kennelijk niet helemaal met zijn hoofd bij. Altijd als wij in het restaurant kwamen, kwam Frau Anna eventjes uit de keuken om ons te begroeten. Nu dus niet! Eigenlijk allemaal een grote teleurstelling. Jammer.

Bij het afrekenen kwam de aap uit de mouw. Frau Anna (niet haar echte naam) is in januari dit jaar aan borstkanker overleden. Jirka heeft eventjes geprobeerd het restaurant voort te zetten, maar heeft uiteindelijk besloten om er per 1 september er mee op te houden. Kan het niet meer opbrengen.

Dus, helaas, geen bezoekjes meer aan het restaurant van Frau Anna waar we veel, heel veel goede herinneringen aan hebben. Zoals die keer toen onze zoon 14 werd, speciaal voor hem een groot bord spaghetti maakte. De terrasjes daar, voor een pivootje of een ijsje. De laatste keer met Freddy, G&l en Loek en Ria. Allemaal verleden tijd. Herinneringen blijven.
 
Bovenaan