Horeca Je favoriete restaurant of kroeg in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nee, heer Punk, dat is het niet.

Want anders was ik heel verdrietig geweest en zou ik terstond mijn verdriet moeten weg drinken.

Er zijn meerdere Krasna Lipa's.
Ik heb het over Krasna Lipa bij Sindelova.

En deze 2 dorpjes liggen vlak naasr elkaar.
Grote stadjes in de buurt zijn Nedjek en Kraslice.

Het geheel bevindt zich in het aller mooiste gebied van Tsjechie:
HET ERTSGEBERGTE.

Een goeie groet van Kukel.
 
Het 1e wat we altijd doen als we de cz ingaan en binnenkomen in Zelezna Ruda [www.spicak.cz] is het restaurant tegenover de russische kerk nemen.Als je binnenkomt bots je tegen een wijncollectie aan die een Michelin* restaurant waardig is, het eten en de bediening is van dezelfde klasse,Wat verderop in Radinovy zit het restaurant Vitek [de gerant verstaat hollands heeft mij als vriend] simpel interieur maar koks uit het hoogste instituut wat de cz heeft.Superromantisch is le baron in Susice, naast geweldig eten heeft deze tent met zijn prive-gedeeltes iets wat menig vrouw in de stemming brengt
 
Pivnice Dacicky in Kutna Hora

Nog leuker vinden wij de Dačický Bar. Deze zit op een pleintje parallel aan de Husova, de hoofdstraat, aan de kant van de Hrad. Vanaf de stenen fontein schuin rechts naar beneden. Dit is een echte biertent, waar je ook kunt eten. In de zomer kun je ook buiten in de "tuin" zitten. Regelmatig is er daar in het weekend lifemuziek in de tuin.
Wat leeftijd betreft gemengd publiek en veel rustiger dan de andere 2 genoemde barretjes.
Veel plezier in Kutná Hora.
 
Hoi Keesi,

bedoel je die "oude" biertent, in een steeg? Ik ben de naam kwijt, maar ik vond het echt authentiek: Een echte oude biertent, leuk ingericht, tuin met biertafels en heftige Tsjechische maaltijden. Helaas heb ik de naam niet onthouden, maar gezellig was het er wel. De "hoofdruimte" had mooie kroonluchters en de bar was oergezellig. Je ging een gang door en kwam dan in de "tuin".
 
Ja, hoor. Dat is hem.
Ik moet wel zeggen, dat de maaltijden de laatste jaren heel wat beter en meer gevarieerd geworden zijn.

Ik heb van de ingang een foto van Gatekeeper op het forum gevonden.

Tsjechie_5-2008_73_[1].jpg
 
Niet direct in Jablonec, maar een paar kilometer verderop, in Vysoké nad Jizerou. Daar zit restaurant Sachty. Als je van Jablonec via Trič naar Vysoké rijdt, dan kom je vlak over de brug, nog in Jablonec, ook een leuk restaurantje tegen. Wij zijn nog niet in de gelegenheid geweest om er te eten, maar aan de buitenkant ziet het er netjes en gezellig uit!
 
Restaurant
Vinárna U Drašnarů
T. G. Masaryka 396
Nové Město nad Metují

Geweldig restaurant, onze vaste stek als we daar zijn.
Wij gaan niet naar huis zonder eerst 1 of meerdere keren bij Marcel te zijn geweest.:cheers:
 

char

† In Memoriam
Waar is dat restaurant, ongeveer, langs die lange straat [14] richting het centrum? Nog voor, of voorbij de die grote kerk, die aan de linkerkant staat?...

Char.
 
lekker en gezellig restaurant

Wij zijn weer een weekje in Rokytnice nad Jizerou geweest en hebben weer heerlijk gegeten bij
Restaurace v Zelený.
Vooral de "trautenberg teller" is een aanrader en de "smokkelaar".:top:maar ook de knoflook soep en de hermelin kaas ...eigenlijk alles :wow:

Erg gastvrij restaurant en heerlijk eten en goede sfeer!

groetjes!!!!!!
 
Gisteren gegeten bij krcma in Pisek.
Goed eten, niet echt goedkoop maar in een zeer gezellige sfeer!
Buikdanseres, band uit de middeleeuwen, bedelaars, vuurspuwer enz.
Aan te bevelen als je echt een avondje uit wilt!
 
Wij zijn ook net terug ook Rokytnice en hebben de hele week heerlijk gegeten bij Penzion Roky in het centrum. Zowel ontbijt en diner was perfect!! Goede bediening, de meiden en de eigenaar waren heel aardig en met Jan Smit op de achtergrond....SUPER!
 
Jan Smit op de achtergrond?? :stout: Een restaurant voor Noekie!!
Doet me denken aan de muziek op de piste van Rokytnice afgelopen winter:
:lala:we hebben een L, we hebben een A
LALALALALALA etc etc. :fool:
Oké, ik geef toe, gezellig was het wel, maar persoonlijk ga ik meer voor het aanbevolen restaurant van Paula, één post eerder, alleen jammer dat het zo'n eind van ons vandaan is.
 
Bovenaan