Hond naar Tsjechië - muilkorf, inenten, tips en regels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie heeft hier ervaring mee: welke hondenbezitter laat zijn hond in Tsjechie inenten? Daarmee bedoel ik de jaarlijkse coctailprik.
In CZ is dit veel veel goedkoper, maar zit er wel hetzelfde in? Mijn dierenarts in NL was er nogal sceptisch over, maar wat zijn jullie bevindingen?:confused:
 
Wij hebben een jaar of 5 geleden een Alaskan Malamute meegenomen uit Tsjechie, heeft daar gewoon alle inentingen gehad dus lijkt me een beetje overdreven om daar sceptisch tegenover te staan.
Als wij een hond meenemen daarheen moet je toch een paspoort meenemen met inentingen, is hier ook zo.
 
Wij laten ze uiteraard altijd in Tsjechie inenten, je kunt gewoon de stickers met inentstof uit het hondenpaspoort laten zien en dan geven ze die inenting, geen probleem maar wel veel goedkoper.
Met rabbies weet ik niet hoe het zit, ze krijgen hier nog steeds elk jaar een inenting, in Nederland is dat volgens mij eens in de 3(?) jaar.
Maar deze is wel voldoende om te reizen dus zal wel in orde zijn.
 
In NL betaal je al bij de dierenarts als je met een voet (of pootje) binnen staat. De dierenarts is Tsjechie is, in vergelijking met Nederland, vele malen goedkoper. Onze hond was onlangs aangevallen door een andere hond en moest met spoed naar de dierenarts (donderdagavond laat). Narcose, 9 hechtingen, een drain, injekties, pijnstillers en antibiotika voor omgerekend Euro 80! Hij moest terugkomen op zaterdagochtend. Wonden nagekeken, drain schoongemaakt en niets hoeven te betalen!
 
Elk jaar als wij naar tsjechie gaan , maken wij een afspraak met de dierenarts voor onze apk keuring en jaarlijks onderhoud van onze yorkshere terrier die nu 10 jaar oud is , het scheelt heel veel geld en hun aandacht voor ons hondje is veel beter en goedkoper dan in holland.
Voorbeeld: wij betalen voor tandsteen verwijderen onder narcose , coctailprik voor 1 jaar , nagels knippen , anaalklier schoonmaken en oorhaar verweideren totaal € 45 ,- = +/- kc 1125 dus ga maar na wat het in nederland kost .
Wat pauline zegt is echt waar , de stickers krijg je ook in de paspoort van de hond en we kregen ook een soort penning mee die aan haar halsband kon als bewijs dat ze ingeent is met de naam van de dierenarts en zijn telefoonnummer er ook op.
Die penning noemt men geloof ik een : lizetka .
Wat ik ook benoemenswaardig vind is dat de arts en assistente aan ons hondje werkt en als we haar ophalen zit ze niet opgesloten in zo`n plastic bak met tralies maar vaak bij de assistent die op ons wacht, dit is mogelijk omdat je een afspraak maak en dan te horen krijg in hoeveel uur je terug moet zijn , in tegenstelling van de hollandse artsen waar wij ervaring mee hadden die dan praten over dagdelen zoals , smorgens brengen en `s avonds ophalen en als je dan komt dat de assistente hier in nederland vraagt hoe je hond heet die je op komt halen.
Om een lang verhaal kort te maken : als je de kans heb om het in tsjechie te doen , gewoon doen .
Maar dat is onze ervaring van 10 jaar.
 
Inenten, coctail + rabbies betalen wij Kc200 voor een Yorkshire terrier. Ik weet niet of je voor een grotere hond meer moet betalen maar dat zal nooit veel zijn.
Ik kijk morgen wel in hun paspoort of ik daar kan zien wat ze precies krijgen!
 
Heb 4 honden en 4 katten die allemaal bij een Tsjechische dierenarts lopen. Chippen en inentingen zijn hetzelfde als in Nederland alleen veel goedkoper. Operaties worden zelfs beter uitgevoerd dan in Nederland, nazorg is ook fantastisch.

De chip is zelfs geregistreerd bij een internationale databank waarop in Europa vele dierenartsen zijn aangesloten.
 
Bovenaan