Hond naar Tsjechië - muilkorf, inenten, tips en regels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vandaag weer met onze hond naar de dierenarts geweest omdat zij last heeft/had van de een of andere allergie. Totaal zijn wij 4x geweest, heeft de hond 4x een injectie gehad, heeft zij twee flesjes gekregen tegen oormijt ( zij heeft grote oren ), heeft de dierenarts een echo gemaakt en zijn de nagels geknipt. Vandaag afgerekend en totaal was het Kc 484. Met Kerst zijn wij ook nog met onze kat 3x bij de dierenarts geweest vanwege een vergiftiging. De kat heeft 3x een injectie gekregen, maar omdat hij de vergiftiging niet heeft overleefd, wilde de dierenarts daar geen geld voor hebben.
 
Goeiemiddag

Wij willen heel graag een Duitse Herder van een vriend van ons meenemen op vakantie naar Tsjechie. deze hond heeft een europees paspoort.
is een muilkorf verplicht?
is een autogordel verplicht?
moeten er buiten de regulieren injecties nog andere worden toegediend?

mocht er nog iets zijn, dan hoor ik dat graag van de kenner.
bij voorbaat dank
met vriendelijke groet, Sonja
 
Wij willen deze zomer (begin juni) naar Tsjechisch Zwitserland.
Via dit forum heb ik al verschillende leuke wandelingen en activiteiten opgezocht, ook heb ik al een idee over de camping waar we wellicht naar toe willen (Ceska Brana).
We willen onze twee labradors meenemen en hiervoor willen we graag wat tips krijgen. Waar moeten we (behoudens een muilkorf) rekening mee houden? Wie heeft er leuke ideeen om juist wel of niet te doen met de honden, etc.
Ik hoor graag van jullie!
 

Tabe

† In Memoriam
Wij hebben dit voorjaar een Engelse stafford (Fido) meegehad naar Tsjechie. Toch een vervaarlijk uitziende hond. Zonder muilkorf. Er is ook nooit naar gevraagd of op gewezen. We hebben Fido buiten ons erf wel altijd aangelijnd gehad.
 
Een hond is een hond. Soms heb je honden die er als een afschrikwekkende waakhond uitzien, maar erg lief zijn en soms heb je een soort schoothond(je) dat niet te vertrouwen is. Dus dat verschil is toch wel moeilijk.
 
Bovenaan