Hond naar Tsjechië - muilkorf, inenten, tips en regels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Maar bij grotere honden telt een gewaarschuwd mens toch voor 2
Lion
Zoals CP al zegt, een hond is een hond en die weet niet hoe groot hij is. Dat dus grote honden bij voorbaat de bijters zijn is flauwekul. Sterker nog, een grote hond wordt in principe beter opgevoed, wist je dat? Zij hebben niet de voorkeurspositie die kleine honden wel hebben, bv om op de bank te mogen liggen, (nou ja, sommige baasjes vinden dat dit wel kan :D) wat echt niet bevorderlijk is voor hun onderdanigheid. Als een grote hond blaft maakt dat meer indruk, terwijl een kleine blaffende hond jou precies hetzelfde probeert te vertellen. Maar dat begrijpt een mens pas wanneer ook die kleine hond zijn tandjes laat zien. :D Ook kennen grote honden beter hun plek in huis, een grote hond ligt immers meer in de weg. De grote honden die ik ken zijn allemaal goedzakken. Dat kan ik van de kleine hondjes niet zeggen.
Voor de honden die geen muilkorf kunnen dragen vanwege de vorm van de snuit zijn er speciale (klitte-)bandjes in de handel.
 
ik begrijp hier niets van..!!
aanlijnen,muilkorven ik ken dat allemaal niet..
ik mag overal naar binnen, nooit enig probleem..
wat ik wel vaak doe is onder de tafel liggen maar dat heeft meestal een andere oorzaak..:zat:
 
Honden in het Reuzengebergte

Beste mensen,

Heel veel reacties op mijn vraag! Dank allemaal!
Op zich niets vreemds gelezen. Als je normaal, fatsoenlijk en verantwoord omgaat met je viervoeters dan zullen honden geen problemen opleveren - is een beetje de bottom line.
Het enige wat duidelijk anders is als wat ik gewend ben, is dat jagers honden af mogen schieten in bepaalde omstandigheden. Dat ken ik niet van andere vakantieoorden waar ik geweest ben.
Nou, onze honden zullen niet in die omstandigheden terecht komen, zelfs als ze los lopen, zijn ze altijd dicht bij ons in de buurt. En daar gaan we echt om denken!!
Wat restaurants betreft: tijdens wandelingen gaan ze inderdaad mee naar een restaurant, maar daar zullen we altijd een plek zoeken waar ze geen overlast veroorzaken, en ze liggen altijd onder/naast de tafel of blijven eventueel in de kennels in de auto. En gaan we "uit eten" dan blijven ze in/bij de tent.
Kortom, ik heb er zin in!
 
En veel restaurants hebben ook een terras buiten, daar wordt het nog gemakkelijker van. Veel plezier, jullie en de honden gaan zich zeker prima vermaken in de mooie Tsjechische natuur.
 
Wij zijn jaren geleden in een wandelgebied in het Rezengebergte geweest waar we entree voor ons en een kleinigheidje voor de hond moesten betalen. Kregen we er een mooi poepzakje bij!
 
Misschien heb ik eroverheen gekeken, maar zag niks over het meenemen van een hond.
Op internet zag ik dat alleen het bewijs van rabies-inenting en chip-bewijs genoeg is.
Nu las ik net in het ANWB-boekje: "Actief en anders" dat er ook nog een gezondsheidsverklaring (niet ouder dan 3 dagen) mee moet...
klopt dat?
En worden honden (klein hondje) in restaurants toegelaten?

Graag info :top:
 
Gelukkig staat er genoeg op dit forum over het meenemen van honden naar Tsjechie.
Goed opgevoede honden kun je rustig meenemen naar een restaurant. (toch laten wij ze liever thuis, een in de bench en de ander gewoon los)
De rabiesinenting is verplicht. Informeer eens bij je dierenarts, hij weet precies de wetgeving!
 
Bovenaan