Hoe gaat het met "onze" kopschoppers?

Topic in 'Nieuws & Actualiteiten' gestart door camyl, 07-08-2018.

1. niet normaal is dit soort gedrag van 5 ongure types, maar misschien in nl nu wel ...
    tijden veranderen. Wie dit wel normaal vindt van onze Nederlandse Haagse broers Armin en Arash N.,
    is denk ik niet welkom in cz.

Kohout, smileyfromcz en PuNkEnStEiN vinden dit leuk.
  2. dat hun gedrag alle perken te buiten gaat ben ik met je eens, maar ben je wel in CZ welkom als je je gewoon door een kelner op je bek laat slaan? En dat je dit dan toe moet laten en normaal vindt? Vraag het maar even voor de zekerheid.

3. Kobus, volgens mij wil je het gewoon niet snappen. Jij verlegt namelijk steeds de schuldvraag. Geen idee waarom, maar dat doe je wel. Deze heren kwamen met hun eigen drank deze horecagelegenheid binnen. Daar begint alle narigheid. Simpel toch? :confused:

4. volgens mij wil jij het niet snappen, als ik met eigen drank een kroeg in gaat is dit nog geen reden om mij een paar klappen te geven,

Dat ze terecht uit de tent zijn gezet, oke. En dat de reactie buiten iedere verhouding staat en extreem heftig was ben ik ook met je eens.
    Maar we blijven terugkomen op de vraag wie de EERSTE klap uitdeelde. En daar staat de vraag waarom buiten.

5. Dat laatste ben ik niet met je eens. We weten niet wat zich daarvoor heeft afgespeeld, hoe onze fijne landgenoten in eerste instantie gereageerd hebben op het verzoek om die tent te verlaten. Gezien hun asociale, gewelddadige gedrag zou het mij niet verbazen dat ze die klap hebben uitgelokt. Maar, zoals je zelf al zei, laat de rechter het maar uitzoeken.

6. als ik de kelner was en er 5 grote ongure types dit gedrag vertoonden ,dan sla ik de grootste meteen op zijn bek.
    (als ik wat jonger en groter was....)
    hoop dat ze 18 jr krijgen.

7. Natuurlijk, goed plan. :toppie:

8. nou nee, maar het geeft wel aan hoe groot mijn ergernis is over deze medelanders.....

9. Foei toch, dat heet tegenwoordig etnisch profileren en dat is in het vreselijk(e) politiek correcte, lange tenen en ernstig gekwetsten landschap van ons, erg fout.
    Misschien waren dit wel hele zachtaardige heren, die na een dagje oude dames helpen oversteken, even een biertje wilde halen.
    Weet jij veel met je "5 ongure types"opmerking..:)

zapalky en curious vinden dit leuk.
  10. Mijn persoonlijke mening is, dat dit "draadje"nu wel volledig is uitgeplozen en tot vezels is vergaan.

Sleets, noemde mijn moeder dat.

Het is er nog wel, maar je hebt er niets aan. Het waait weg in de wind.

Dit onderwerp dus maar gewoon sluiten, lijkt mij, en overgaan naar de dingen van de dag.
    Tenzij je het onderwerp voor één keer nog maar eens uitgemolken wilt zien:

https://tpo.nl/2019/04/05/praagse-o...kunnen-18-jaar-krijgen-voor-poging-tot-moord/

Laatst bewerkt: 05-04-2019
    Olivier en kobus vinden dit leuk.
  11. Laat nog maar even open tot na de rechtzaak. anders wordt er weer een topikerover geopend. Daarna kan het wat mij betreft op slot.

12. kuurgast

kuurgast Donateur

Morgen is de rechtszaak in Praag.
    Het is dezelfde rechter die eerder de zaak van zanger Randy Blythe van de metalband Lamb of God behandelde.

13. Voor de volgers van dit topic:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Randy_Blythe

Mag het hierna op slot?
    :beleefd:

14. Waarom zou er een slotje op moeten? :confused:

kobus vindt dit leuk.
  15. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Veel belangstelling zaak mishandelde ober

De Tsjechische rechtbank had aanvankelijk drie dagen achter elkaar uitgetrokken voor de inhoudelijke behandeling van de zaak. Maar omdat een getuige deze dagen niet kan, gaat de zaak waarschijnlijk volgende maand verder. Deze week zal er dan ook geen strafeis geformuleerd worden.

Arash N. en Armin N. worden verdacht van poging tot moord. Als ze schuldig worden bevonden, kunnen ze tot achttien jaar gevangenisstraf krijgen. De broers zitten sinds hun arrestatie april vorig jaar in de cel.

De Tsjechische rechtbank had aanvankelijk drie dagen achter elkaar uitgetrokken voor de inhoudelijke behandeling van de zaak. Maar omdat een getuige deze dagen niet kan, gaat de zaak waarschijnlijk volgende maand verder. Deze week zal er dan ook geen strafeis geformuleerd worden.

Bron: telegraaf.nl

16. het volgende commentaar vond ik wel passend op nu.nl

Of het u nu interesseert of niet: de man is half-dood geslagen door een stel sportschoolfiguren en dat lijkt me een tamelijk ongelijke strijd. De beelden zoals ze vanmorgen op TV te zien waren, spreken voor zichzelf en misschien kijkt men er in Tsjechië wel anders tegenaan dan in Nederland, waar uitgaansgeweld een natuurverschijnsel is geworden.

smileyfromcz en PuNkEnStEiN vinden dit leuk.
  17. Je hebt wel haast om het in de doofpot te stoppen.:stout: Als de speculaties uit de media kloppen, kunnen we dit draadje nog 18 jaar open houden. :lmfao::lmfao:

zapalky en curious vinden dit leuk.
  18. kuurgast

kuurgast Donateur

Naast de Journalist nieuwsdienst AD is de Rechtbankverslaggever De Telegraaf aanwezig in de rechtszaal, te volgen via hun tweets.
    Ober Mirek wil dus 100.000 euro schadevergoeding.
    Om dat te kunnen eisen zal hij voor 30 april een medisch dossier bij de rechtbank moeten overleggen.
    Had al een tijdje niets gehoord van zijn woordvoerder Jiří Brych, maar die heeft een interview gegeven op irozhlas.cz.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De ober vroeg voordat hij de rechtszaal binnenging of de verdachten konden vertrekken. Helaas was zijn wens niet bevredigd.
    "Ik heb maar twee keer meegemaakt, dat de benadeelde zelf een persconferentie heeft gehouden en vervolgens niet in de rechtszaal aanwezig wil zijn, "zei Tomáš Kubovec, voorzitter van de rechtbank.

Daarna werd de kelner Miroslav ondervraagd:
    "Die dag was een klassieke omschakeling, had een pauze, Ik rookte met mijn collega. Ik zag een groep van zeven leden komen.
    Ik zag een collega naar hen toekomen en lange tijd met hen communiceren, wat niet gebruikelijk was, anders gaan ze meteen zitten.
    Toen ik het zag ik wist dat er een probleem was en ik zou vragen wat er aan de hand was. Ik kreeg te horen dat de groep alcohol had. Al op dat moment hoorde ik vloeken, er was ruzie, het escaleerde, ze begonnen op ons te spuwen. Dan een van hen, een man in het zwart met een rugzak, hij schopte tegen de tafel en het porselein viel.
    Er waren verschillende gasten in het restaurant, moeders met kinderen, begonnen in paniek, huilend.
    We probeerden de groep het terras uit te krijgen als er iets gebeurde, want er zijn geen camera's, we wilden ze eruit duwen. Ze maakten ruzie, spuugden nog steeds en scholden ons uit, en gingen toen tussen de gasten.
    Maar dan hoor ik het geluid en ik zie sommige aanvallers een collega aanvielen. Ik kwam binnen en probeerde het te kalmeren. Maar ik voelde dat ze het niet wilden verlaten, ze bevonden zich in een vechtpositie. Ik voelde dat het niet goed zou komen. Ik rende naar hen toe, het was zo'n reflex. Dan herinner ik me alleen de wonden en viel flauw."

Het beeldmateriaal zal door een expert moeten worden beoordeeld en het zal gebeuren op 30 april, wanneer forensisch expert Jiří Hladík, een gerechtsdeskundige, zal worden opgeroepen.
    goochelvertaling van Bron expres.cz.

De rechtszaal was maandagochtend op het Gemeentelijk gerechtshof vol. Behalve Tsjechische journalisten waren buitenlandse media die in de zaak geïnteresseerd waren ook ter plaatse. Ook aanwezig waren vertalers voor de verdachte.

De Nederlandse broers hadden eerder financiële bijstand aan de ober aangeboden. Naast de verontschuldigende brieven die de ober nooit beantwoordde, boden ze hem 7.000 euro (ongeveer 179.000 kronen) voor hem en zijn gezin aan. Miroslav weigerde echter hun geld. Het wil niet dat buitenlanders geleidelijk uitkeren, maar eenmalige compensatie. Bron idnes.cz.

Morgenvroeg gaat de rechtszaak verder.

Laatst bewerkt: 15-04-2019
  19. Snap ik ook niet, vind het nogal dom om dat nu al een paar keer te vragen. Als je het niet verder wil lezen, dan doe je dat toch gewoon niet...

Deel deze pagina