Hoe gaat het met "onze" kopschoppers?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

waarom? Voer eens een reden aan voor dit betoog? De kelner leeft nog, is niet invalide, en was ook vast niet heilig.
Als je dit vergelijkt met iemand die in een tram in het rond schiet en 3 mensen vermoord en dan waarschijnlijk over 13 jaar al weer buiten staat vindt ik 18 jaar in verhouding zelfs zeer veel.
 
Ik snap de reactie, maar zie het omgedraaid.
Na 13 jaar buiten staan voor het rondschieten in de tram is in verhouding zeer weinig.
 
Hoe ik het zie heb ik gisteren gepost en maar weer verwijderd. Daar ik het gevoel hebt dat dit door de meerderheid als te extreem wordt gezien. En aangezien je toch al niets meer mag zeggen vond ik het beter om dat dan ook maar niet te doen.
 
Een strafeis van 18 jaar voor zware mishandeling (ik geloof nog steeds niet dat een zinnig denkende rechter mee zal gaan in de tenlastelegging poging tot moord) vind ik behoorlijk stevig. Zeker in vergelijk met andere soortgelijke vergrijpen hier in Tsjechië.
Mannen die hun vrouw op regelmatige basis met een dronken kop door het huis slaan (en ja, dat komt hier helaas veelvuldig voor) krijgen bij uitzondering hooguit een paar maanden vrijheidsstraf of een taakstraf. Meestal doet de politie en het OM überhaupt niets.

De ober zelf was bepaald geen heilige, heeft de typische Praagse horeca-onbeschoftheid tegen toeristen laten zien (nee, geen reden hem in elkaar te slaan!) en ga dat dan maar eens tegen elkaar afwegen.

Mijns inziens wil men hier een voorbeeld stellen. En ik durf te wedden dat als dit een Tsjechische ruzie onderling geweest was, er weinig publicatie aan was gegeven. NOVA had er een nieuwsuitzending oppervlakkig aandacht aan besteed maar dat was het dan wel. Maar nu het buitenlanders zijn en dan ook nog wat meer gepigmenteerde buitenlanders is het hek van de dam.
De xenofobie en het navelstaren van dit prachtige land laat hier zijn lelijke gezicht zien.

De kopschoppers mogen stevig aangepakt worden, maar met 18 jaar voor een dergelijke mishandeling, ontneem je hen het universele recht op de vaak verguisde tweede kans. En dat kan niet. Ook niet in Tsjechië.
 
En aangezien je toch al niets meer mag zeggen vond ik het beter om dat dan ook maar niet te doen.

Daar ben ik het niet mee eens.

Hier kan, en mag je alles schrijven wat je wilt.

Dat heb je altijd al gedaan en dat moet je gewoon blijven doen.

Als "Men" of "Iemand" daar iets tegen heeft dan komen vanzelf de pro- of contra reacties vanzelf bovendrijven.
Overigens: "Men" is vaak terminaal ziek en is "Iemand" al jarenlang dood.

Vaak ten gevolge van een overdaad aan een sociaal wenselijke attitude of een beperkt en niet realistisch wereldbeeld.
Een totaal gebrek aan feitenkennis en (oppervlakkige) kennisstromen komen ook wel eens voor.

Jezelf inlezen in de materie lijkt wel een soort van Terra Incognita te worden. Stel je voor!

En mocht je een keer helemaal "doorschieten", dan vind je wel een moderator die je op netjes op je schrijfgedrag attenteerd en een correctie voorstelt,............. of je er gewoon uitmietert:lache:

In Conclusio: Gewoon Doorgaan.

Zapalky groet u!
 
Laatst bewerkt:
Mis wel een comentaar van Corry. vraag me af of de "gerechtigheid" nog steeds op zijn plaats is.

hoe was dat spreekwoord ook alweer over dat schaap met veel herry en weinig wol?
 
En toen bleek dat het "slachtoffer" begonnen is.
Wel jammer dat op beeld niet te achterhalen is of de nederlandse "heren" eerst wellicht nog wat fijnzinnig opmerkingen aan het adres van de ober(s) geplaatst hebben. Mij zou dat niet verbazen, gezien de omstandigheden. Dus wie er begonnen is, lijkt mij nog geen uitgemaakte zaak.
 
opmerkingen zullen er zeker gemaakt zijn, maar ze stonden al buiten toen er 1 in de rug geduwd werd. Dit was ook onnodig.
Zoals ik het zie heeft Mirek deze keer de verkeerde gekozen om paar klappen uit te delen. En dan ook nog juist degene die het met een sisser af wilde laten lopen. En beginnen is de eerste klap uitdelen.
 
Ik weet niet wie er begonnen is; ik was er niet bij. Ik weet wel dat iemand verrot geslagen en getrapt is terwijl hij al op de grond lag.
 
Klopt, wat dat betreft hebben ze schuld. Maar ook in nederland is het niet normaal dat, als je al eruit gezet bent, je buiten nog even een paar klappen moet vangen. Een uitsmijter zal altijd proberen om het zonder geweld op te lossen. en dit was ook gelukt, pas buiten moest er ineens geduwd en geslagen worden. Maar laat de rechter lekker uitzoeken wie er fout was, Mirek was in ieder geval niet zo onschuldig als hij wil doen voorkomen.
 
dat hun gedrag alle perken te buiten gaat ben ik met je eens, maar ben je wel in CZ welkom als je je gewoon door een kelner op je bek laat slaan? En dat je dit dan toe moet laten en normaal vindt? Vraag het maar even voor de zekerheid.
 
Kobus, volgens mij wil je het gewoon niet snappen. Jij verlegt namelijk steeds de schuldvraag. Geen idee waarom, maar dat doe je wel. Deze heren kwamen met hun eigen drank deze horecagelegenheid binnen. Daar begint alle narigheid. Simpel toch? :confused:
 
volgens mij wil jij het niet snappen, als ik met eigen drank een kroeg in gaat is dit nog geen reden om mij een paar klappen te geven,

Dat ze terecht uit de tent zijn gezet, oke. En dat de reactie buiten iedere verhouding staat en extreem heftig was ben ik ook met je eens.
Maar we blijven terugkomen op de vraag wie de EERSTE klap uitdeelde. En daar staat de vraag waarom buiten.
 
Dat laatste ben ik niet met je eens. We weten niet wat zich daarvoor heeft afgespeeld, hoe onze fijne landgenoten in eerste instantie gereageerd hebben op het verzoek om die tent te verlaten. Gezien hun asociale, gewelddadige gedrag zou het mij niet verbazen dat ze die klap hebben uitgelokt. Maar, zoals je zelf al zei, laat de rechter het maar uitzoeken.
 
dat hun gedrag alle perken te buiten gaat ben ik met je eens, maar ben je wel in CZ welkom als je je gewoon door een kelner op je bek laat slaan? En dat je dit dan toe moet laten en normaal vindt? Vraag het maar even voor de zekerheid.
als ik de kelner was en er 5 grote ongure types dit gedrag vertoonden ,dan sla ik de grootste meteen op zijn bek.
(als ik wat jonger en groter was....)
hoop dat ze 18 jr krijgen.
 
Bovenaan