Forumleden omg. Krasna Lipa-Rumburk-Sluknov-Mikolasovice?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij waren er afgelopen donderdag samen met Cor en Gea[ook een stel die een huis in Brtniky hebben], en verder waren er alléén Carla en Wim.....karig hoor....ook jammer voor hen.En het weer was die ochtend ook al niet al te optimistisch!
We zijn sinds gisteren weer thuis....Koud! En gistermiddag, nog zo'n 90km te gaan, zomaar een half uur, drie rijen dik en de motor uit, helemaal stil gestaan op de snelweg...weten niet eens waardoor dat kwam. Maar geweldig genoten deze keer,echt buitenweer, zon, warmte en weer leuke mensen ontmoet. Volgende maand gaan we weer!Bye bye, Yolanda.
 
Hallo.
Allemaal wel leuk een ontmoeting in Venezia, maar wij zijn er eigelijk nog niet waar dat nou percies is.
Misschien een beetje dom maar zolang komen we nou ook weer niet in tsjechie.

groetjes
 
Afgelopen donderdag waren wij (Henk en Yolanda) er dus samen met een ander stel uit Brtniky. Behalve Carla en Wim waren er dus helemaal geen anderen! We hadden er speciaal een afspraak voor verzet, maar meerdere personen die zich hadden aangemeld kwamen dus vervolgens doodleuk zonder enig tegenbericht niet opdagen. M.a.w. een doodsteek voor dit soort bijeenkomsten. Wij kunnen onze (toch al beperkte) tijd eerlijk gezegd ook wel beter gebruiken in Tsjechië, dan ergens heen te rijden waar vervolgens bijna niemand komt opdagen. Ook geen visitekaartje voor het andere Nederlandse stel denk ik zelf. Wij gaan dus niet meer. Carla en Wim, wij zien zien elkaar in juni weer, maar dan gewoon bij ons thuis. Afgesproken!
 
Hallo
Ziet er mooi uit en de foto's erg smakelijk, maar denk niet dat wij er aan toe komen donderdag, maar we zullen best nog een keer in de gelegenheid zijn om daar een kopje koffie te gaan drinken.
Wel zijn we regelmatig te vinden om heerlijk te eten bij Rest. Hochmann dat is bij ons om de hoek op Zidovska in Sluknov
 

Vodnik

† In Memoriam
............................ maar meerdere personen die zich hadden aangemeld kwamen dus vervolgens doodleuk zonder enig tegenbericht niet opdagen.....................!

Wie hadden zich dan aangemeld?
Kom ik in dit draadje niet tegen, behalve dat ik gemeld dat er 4 stellen (4x2) in Jirikov neergestreken zijn.
Deze 4x2 kennen elkaar en hebben vaak contact maar waren die op de hoogte van dit draadje?

Pieter
 
Hi kerel,

Hier René uit IJmuiden (ja van CT). Op dit moment zitten wijn in Rohoznice u Miletin. Verblijven hier een aantal weken. Leuk je langs deze weg eens aan te spreken. Geen idee waar jullie verblijf ligt. Wij zijn nu in het Reuzengebergte. De eerst grote plaats is Hradec Kralove.

Groetjes uit Rohoznice. We horen van jullie.
 
Hallo Rene
Ons huis staat is het uiterste noorden van Tsjechie, als we er zijn en je bent in de buurt kom je gewoon ff een bakkie doen.
Wij zijn er hoogst waarschijnlijk vanaf 24 mei weer een aantal dagen.
Voor het adres moet je maar ff een email adres en tel. geven

groetjes
Sjirk en Thea
 
Hoi Rene,

Wij hebben een huis in Jirikov. Leuk te zien dat jullie huis ook leitjes heeft ,daar zijn wij dol op. Zelf hebben we ook leitjes maar ons huis is wel aanzienlijk kleiner dan het huis op je avatar. Wij zijn nog een paar weken hier dus als je contact wilt stuur je maar een persoonlijk bericht.
Groeten Carla
 
Wij zijn in het bezit van een mooi huis in Sluknov en willen graag met andere Nederlanders in contact komen die in de buurt wonen.
Hoi Sjirk en Thea,

We hebben een huis in Mikulasovice en dus vlak bij jullie.
Het lijkt ons ook leuk om andere die in deze omgeving een huis hebben te ontmoeten.
We hebben onlangs, vorige week toen we in Tsjechië verbleven een Vlaams stel ontmoet, zei gaven ook aan dat er meer Nederlanders in deze omgeving een huis hebben en elkaar regelmatig ontmoeten.

Volgende week zijn we ook weer in Tsjechië, als jullie er ook zijn elkaar dan even ontmoeten?

Groeten Willem en Wilma
 
Hallo Willem en Wilma
Leuk dat jullie ook reageren, maar wij zijn pas hopelijk rond de 20 ste weer in Sluknov.
Als jullie willen reageren kan dat gewoon via PM.
Wij zouden het leuk vinden om inderdaad kontakt te hebben met meerdere stellen in en om Sluknov
gewoon informatie uitwisselen.

Groetjes
Sjirk en Thea
 
Hallo Carla en Wim,

Ik heb jullie deze week 2x een PM (conversatie) gestuurd, maar ik denk dat jullie deze niet lezen. Dus dan maar zo. Spreken we deze week nog wat af of zijn jullie er nu niet?

Groeten,

Henk
 
Hallo Henk,

Jeetje sorry, ik heb inderdaad de meldingen niet gelezen. We hebben op dit moment storing met ons vodafoonkaartje. Zit nu op internet via de telefoon dat gaat veel beter.

Ja hoor we zijn tot a.s. zondag in Jirikov. Wanneer komt het jullie het beste uit?

Groetjes Carla
 
Het kan elke middag deze week tot en met donderdag. Half 3 a 3 uur is prima voor ons. Kijk even op "conversaties", want daar schrijf ik mijn mobiele nummer even op. Dan kun je ook altijd eerst even belllen of sms'en. Ik hoor het wel wanneer jullie komen.
 
Hallo Willem en Wilma
Wij zijn net weer terug uit Tsjechie en gaan hopelijk rond de 23 / 24 Aug. weer daar te zijn.
Het lijkt me leuk om elkaar een keer te ontmoeten rond een bakkie koffie.
Jullie kunnen ons bereiken op +31 **********

groetjes Sjirk en Thea
 
Hallo Carla en Wim,

Wij zijn van 22 t/m 29 december in Brtniky. Misschien is het leuk om eens een keer wat anders te doen dan Vanezia in Rumburk. Bijvoorbeeld bij Otto in Kopec (midden in het bos en plusminus 2 km van ons huis af). Dan kunnen we eerst wat drinken en voor wie het leuk vindt aansluitend wat eten. Bijvoorbeeld 's middags. De mensen kunnen zich dan verzamelen bij ons in Brtniky en dan wandelen we gezamenlijk naar Kopec (mooie wandeling). Of gewoon bij Otto parkeren (niet al te veel plaats) en eerst even een stukje wandelen in het bos voor de liefhebbers. Iedereen moet het dan wel op tijd aangeven bij mij, want ik denk dat ik eerst wel even bij Otto wat moet reserveren (is namelijk binnen niet al te groot). Dan mail ik wel even met Walter (zijn buurman). Het moet dan voor of na de Kerst gebeuren denk ik. Bijvoorbeeld zondag- of maandagmiddag voor de Kerst? Ik hoor het wel.

Groeten,

Henk en Yolanda
 
Bovenaan