Forumleden omg. Krasna Lipa-Rumburk-Sluknov-Mikolasovice?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat leuk allemaal :).

Wij zijn enorm benieuwd naar jullie ervaringen en komen als we er wonen graag een x langs:). Toch zal dit dus nog wel een paar maandjes duren. Maar als jullie het leuk vinden en op de hoogte willen blijven van alle ontwikkelingen rond Camping de Regenboog dan kan dit altijd via onze Facebook genaamd Camping de Regenboog. De website moet nog gemaakt worden maar voordat dit kan moet er eerst nog een aantal dingen met de huidige eigenaar besproken worden. We hebben veel zin om in Sluknov te komen wonen en de camping te beheren.
 
Goed nieuws. Ik had begrepen dat de camping opgehouden had te bestaan, maar het gaat dus toch weer verder. Het is ook een hele mooie camping waar volgens mij ook behoorlijk wat werk en geld is ingestoken. De camping in Kunratice (bij jullie om de hoek) is na 4 jaar alweer opgehouden. Het gebouw en het terrein zijn inmiddels verkocht. Het was een ANWB camping, maar volgens mij heeft er nooit een tent of caravan gestaan. Ina en Wim (Belgen) hebben de hospoda in Stare Krecany overgenomen. Zij gaan daar ook wonen vanaf juli en willen daarnaast een minicamping beginnen. Ze staan op dit forum. Misschien is het leuk om contact met hen op te nemen en ervaringen uit te wisselen. Eens in de zoveel tijd kwamen alle Nederlanders en Belgen bij elkaar in Rumburk (Venicia). Het is misschien wel een leuk idee omdat voortaan te organiseren bij jullie. Carla en Wim namen hier in het verleden het initiatief wel eens voor. Er zijn echt een hele hoop Nederlanders en Belgen die een huis hebben in de omgeving, dus succes verzekerd. In mei zijn we er weer. Misschien komen we dan wel even langs en je bent natuurlijk altijd welkom, al zijn we er niet meer zo vaak als we zouden willen.

Yolanda en Henk

PS
Ooit stond hier op het forum een prachtverhaal van de Realist. Een tot over zijn oren verliefde jongeman die zijn Tsjechische schone uit Sluknov (ongevraagd) achterna reisde. Het was een soort soap die jammer genoeg eindigde op (ja heus) camping de Regenboog, in een piepklein tentje en moederziel alleen. Je kunt er boek over schrijven. Dus als je tijd hebt; lezen! Het staat op dit forum.
 
Okeii!!Ik heb naar het verhaal gekeken maar voor als nog zijn we erg druk met andere dingen! We zijn gister officieel eigenaar van CAMPING DE REGENBOOG! 20 mei 2016 zijn we open! Dus als je zin hebt kun je altijd langs komen om een kijkje te nemen! Momenteel zijn we erg druk met alles klaar zetten en van alles te regelen! Als er mensen zijn die het leuk vinden om mee te helpen? Alle hulp is welkom! We zoeken ook nog vrijwilligers voor zowel de zomer als daarvoor! Zie voor meer info onze website en dan onder contact en dan vacatures. Groetjes Priscilla!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ad Verschoor

Donateur
In 2017 willen wij tijdens onze volgende rondreis door Tsjechie de plaats Mikulasovice aandoen. Mijn oog is gevallen op pension U Vladaru en haar restaurant. Deze plek wil ik gebruiken om de omgeving wat nader te verkennen en een dag met de trein naar Dresden te gaan (Volgens mij is het opstappen in Bad Schandau het makkelijkst) Dit topic laat zien dat er veel Nederlanders wonen rond Mikulasovice. Kent iemand dit pension en zijn er adviezen voor de dagreis naar Dresden ?
 
wij hebben intussen ook het huis in Horni Poustevna 116 in "bezit genomen"
we zijn begonnen met het uitmesten, poetsen, veeeel poetsen, schilderen etc.
de contacten m.b.t. verwarmingsysteem ed zijn gelegd.
Mooie offerte voor vervangen oude ramen door nieuwe ontvangen.

wij zitten er elke schoolvakantie en ik veel vaker, pensioen he.
 
Wij wonen in Rumburk en hebben het plan opgevat om een Hollandse avond te organiseren.
We hebben een club bereid gevonden om ons te ontvangen. Deze is vlak bij het plein in het centrum van Rumburk.
Als dit een beetje aanslaat, willen we dit 1x per maand organiseren.
De entree is vrij, maar de drank vanzelfsprekend niet.
Een avond met Nederlandse muziek en mogelijk zelfs live muziek (met de pet rond).
Hoe staan jullie hier tegenover? Laat eens weten.
 
Dag Ed,

sinds kort zijn wij voor een groter deel van het jaar in ons huis in de buurt van Liberec. Al eerder een oproep gedaan op dit forum om met Nederlanders in contact te komen. Tot nu toe maar 2 reacties.
Jouw initiatief, goed maar mogelijk toch niet helemaal passend bij wat wij zoeken. Geen nostalgische gevoelens naar Nederland, niet alleen omdat we er pas weg zijn maar we zijn gewoon anders gebakken wat dat betreft. Dus een Nederlandse avond is niet hetgeen we zoeken, maar wel contacten over praktische dingen die het wonen in Tsjechië met zich brengen. Uitwisselen van ervaringen, "tips en trucs". Het mag gezellig zijn/worden!!! Daar hebben we een rit van een uur best voor over.
 
Bovenaan