Bier & Wijn Favoriete Tsjechische bier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Denk 't ook !!

Even een klein zijsprongetje. Ik kreeg onlangs een blikje "Pivson" gekocht in (waarschijnlijk de plaatselijke Lidl van) Trutnov.

Wat mij betreft het meest onsmakelijke bier dat in CZ is te verkrijgen. :vies:
 
Persoonlijk had ik altijd voorkeur voor Zlatopramen, Březňák vond ik altijd te zoet. Zlatopramen wordt in Krásné Březno gemaakt, een wijk van Ústí nad Labem, terwijl Březňák uit het stadje Velké Březno komt dat aan de andere oever van de Elbe ligt. Als het goed is, hebben ze daar ander water.

Ik kreeg onlangs een blikje "Pivson" gekocht in (waarschijnlijk de plaatselijke Lidl) in Trutnov.

Wat mij betreft het meest onsmakelijke bier dat in CZ is te verkrijgen. :vies:
Pivson of Lahváč zijn roepnamen voor bier in fles, ik verwacht dat het bier iets van 7 graden was (bijna water dus, minder dan 2 procent alcohol).Merkloos bier dus. Ik zag Lahváč in de winkel liggen voor 3,50 CZK, dus statiegeld kost bijna evenveel als de inhoud...
 
Als we nog steeds ons favoriete bier mogen benoemen...ik vind het brandnetelbier van de Pivovarsky Dum in Praag echt geweldig (moet er eerlijkshalve wel bij vermelden dat ik meer een wijn- dan een bierdrinker ben).
 
Breznak groot succes

Hallo allen ,

Wij waren (mijn vrouw en ik) vorige week 25 jaar getrouwd ik had de Breznak koud staan en iedereen moest het drinken (die bier drinkt) ik had alleen Breznak.
Het was een groot succes en geen kater dat heb ik normaal wel als gelegenheids drinker.
Prima biertje

groeten sjef
 

Macek

Geroyeerd Lid
BŘEZŇAK is indedaad een van mijn favorieten, maar sinds enige tijd hebben ze bij mij aan de overkant, in U LIPY, ook Svijani een heerlijk biertje, na zdravi!

svijany2.jpg
 

char

† In Memoriam
Tsja, Zdenda... Dat is natuuurlijk wel waar!.. Maar ook onzin!!..

Op bijna elke boerderij kun je niet gepasteuriseerde melk drinken...

Maar het gaat om het eindprodukt... in de fles,.. of in het vat!!....:cheers:

Char.
 
geef mijn maar een tapbier....

BTW om bij het onderwerp te blijven:

---------------------------------------------

ER IS MAAR EEN ECHTE!!!! (kijk bij mijn avatar)

----------------------------------------------

:cheers:
 
Bovenaan