Bier & Wijn Favoriete Tsjechische bier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Fluitjes worden gedronken door wijkverpleegsters, kraamvrouwen, dansers en types zoals Albert Verlinden, Gerard Jolig en zijn vriend Karton. Wij, Pivonisten zetten halve liters aan de getuitte lippen en verder niet meer ouwehoeren over fluitjes en zo!
En voor mij, die alles met mate doet. :stout:
Ik ben niet zo'n natnek en dan wordt mijn bier te lauw. En als ik iets vies vind is het lauw bier. :lmfao:

Kennen jullie Královedvorský TAMBOR 11"?
Afgelopen mei zag ik in ons favoriete restaurant dat veel mensen speciaal voor dit bier naar het restaurant kwamen om het te drinken.
 
Zoals ik al zei; gewoon naar Duitsland een kratje of wat scoren; normaal 13 a 14 € voor 20 halve litertjes. Soms in de aanbieding voor ca 11 € ........

Trouwens ik was vorige week bij een LaPlace in Utrecht, wat hebben ze daar voor bier... een Pilsner Urquell, wel een kleintje (0.33 l) naar toch.. 2.75 pffff maar ja, je moet er wat voor overhebben he..

Update: Komende week bij Real hypermarkten in Duitsland: Pilsner Urquell of de Budweiser voor € 12.99 (20 halve liters).
Is wel reclame maar ook een toevoeging toch........
 
Aad Piekaar schreef:
ik was vorige week bij een LaPlace in Utrecht, wat hebben ze daar voor bier... een Pilsner Urquell, wel een kleintje (0.33 l) naar toch.. 2.75 pffff maar ja, je moet er wat voor overhebben he..
Joh.... die ben ik dus nog nooit tegengekomen bij La Place...
 
Sinds vorig jaar is mijn favoriet het Praagse Branik, volgens tsjechische familie het "schuttersbier" ( je weet wel goedkoop eigen merkbier van de prijsstoppers supermarkten ) van CZ, maar ik vind het heerlijk. ;-) Na Shledanou.
 
Tja, er zijn inderdaad veel andere lekkere biertjes in Tsjechie. Maar ik vind zelf de Urquell toch prima te drinken hoor. En kijk, ik ben al een jaar niet in Tsjechie geweest dan is dit toch wel erg lekker hoor.
Deze Urquell is trouwens in Duitsland gekocht (ik meld wel eens vaker dat ik ze daar koop) en ik heb nog eens goed op de fles gekeken en deze is inderdaad in Tsjechie gebrouwen en niet zoals wel eens een keer is opgemerkt dat deze speciaal voor de export zijn gemaakt en via Nederland in Duitsland terecht zijn gekomen.
Maar hij smaakte weer voortreffelijk.
 
Ik heb altijd de grootste moeite om in Tsjechië een wit biertje te krijgen, zoals bijv. je in duitsland een Hefe Weisen of zoiets kan bestellen kijken ze je in Tsjechië met grote ogen aan en bestel ik altijd maar weer een gewone pils. Ook altijd lekker natuurlijk, maar toch op een warme dag....?

Gr, jan
 
Bovenaan