Bier & Wijn Favoriete Tsjechische bier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Martin Bursík, voorzitter van de Tsjechische groene partij lust ook een niet Tsjechisch biertje.

JAN2b9d75_REPO_EVR.JPG
 

char

† In Memoriam
Dat vind ik een Wereldreactie, Punk!!!:lmfao:....

Ach!!... En die arme Baan is dik twee uur bezig geweest om al die flessen weer op een rijtje te krijgen!!!...

En dat valt niet mee!!... Want soms loopt er wel eens eentje weg,..:lmfao:

Char.

________________________________________
Char. ...leeft van het statiegeld...
 
Top 4

Hallo allemaal.

Na er niet al te lang over te hebben nagedacht tot de volgende persoonlijke top 4 gekomen.

Pardal (het meest smaakvolle biertje)
Krusovice cerne (het lekkerste donkere biertje)
Budvar (lekker iets bitter donker biertje)
Kozel (heerlijk biertje voor de grote dorst)

Het woord biertje slaat uiteraard niet op een fluitje, maar op een normale halve liter.

Gr.
Ruud
 

Macek

Geroyeerd Lid
Het woord biertje slaat uiteraard niet op een fluitje, maar op een normale halve liter.
Fluitjes worden gedronken door wijkverpleegsters, kraamvrouwen, dansers en types zoals Albert Verlinden, Gerard Jolig en zijn vriend Karton. Wij, Pivonisten zetten halve liters aan de getuitte lippen en verder niet meer ouwehoeren over fluitjes en zo!
 
Da's wel waar, Gorrit, maar als ik in Nederland moet kiezen dan toch maar een fles Krakonos. Alleen jammer dat dat spul niet zo lang houdbaar is; binnen een paar weken moet ie op zijn. En dan zit je zonder. Dan maar weer naar Duitsland om een kratje Urquell of Budweiser te scoren!
 
Mee eens!! Maar dan wel uit de tap

Zeker alleen uit de tap!

Da's wel waar, Gorrit, maar als ik in Nederland moet kiezen dan toch maar een fles Krakonos. Alleen jammer dat dat spul niet zo lang houdbaar is; binnen een paar weken moet ie op zijn. En dan zit je zonder. Dan maar weer naar Duitsland om een kratje Urquell of Budweiser te scoren!

Laat dat bier toch daar Aad, de meer rede je hebt om naar Tsjechie af te reizen.

maar ik begrijp je wel hoor :D
 
Da's wel waar, Gorrit, maar als ik in Nederland moet kiezen dan toch maar een fles Krakonos. Alleen jammer dat dat spul niet zo lang houdbaar is;

Dat lijkt me nou totaal geen probleem....

Even wat anders.... Ik kocht afgelopen maand een paar flessen Urquell in Duitsland... Kijk ik op het etiket..... Importeur uit Nederland.

Beetje krom niet ? Bier wordt geïmporteerd naar Nederland, vervolgens geëxporteerd naar Duitsland en dan ga jij vanuit Nederland naar Duitsland om het te halen... :)
 
Bovenaan