Bier & Wijn Favoriete Tsjechische bier

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
Als Pivonist moet ik hier even ingrijpen! Zullen we ophouden met het geouwehoer over witbier, donkerbier zijkthee (heineken!) maar ons concentreren op het echte Tsjechische produkt de Pivo! Gambrinus, Breznak, Lobcowitsche, Staropramen, Svijany, Velke Popovice Kozel, en nu vergeet ik er nog zoveel....................... na zdravi, genoeg slap geluld!
 
Via deze site werd ik geattendeerd op http://www.pivovarskydvur.cz/
Zo dronk ik afgelopen april in een cafe in Zvivkov hun 14% kvasnicové pivo speciál černé van het vat. U leest het goed dunkles Spezialhefeweizen mit 14 % Stammwürze. Dit is een regelrechte aanrader. Op diverse biersites tref je ook niks anders dan lof aan. Normaal ben ik geen weizenbier-man, maar dit is anders. Overigen totaal niet te vergelijken kwa smaak met Duits Weizenbier.
 
..... Op diverse biersites tref je ook niks anders dan lof aan. .....
Waardeloze biersites dan! :kwaad:
Als ik lof wil, ga ik wel naar de groenteboer!

Maar goed, terug naar de actualiteit. ;)
Ik wilde alleen maar even melden dat ik momenteel aan de Breznak zit (meegenomen uit een Duitse Trinkhal - samen met een krat Staropramen en een fles Becherovka), en daar word ik bepaald niet bedroefd van! :wow:
 
Ik hoopte dat het misschien een kalmerende gedachte zou zijn om te weten dat er een gerenommeerd drankorgel uit de Haagse regio met je meeleeft! Weet je wel hoe vaak ik al onvrijwillig Amstel in mijn overlevingspakketje heb gehad? *kijkt afgeleefd*
 
Ik ben al weer wat rustiger! *Overlevingspakket aanspreekt* *plop*

Ontopic:

Sinds ik dicht bij onze stee in Tsjechië geen Krakonoš meer kan krijgen is Svijanský Máz 11° toch wel de nieuwe favoriet.

SvijanskyMaz11.jpg
 
Vertel mij wat! Svijany heb ik door en door leren kennen mijn Vselibice-periode. Getsie, wat was dat lekker! :cheers:

Trouwens opmerkelijk dat je daar geen Krakonos, en wel Svijany kan krijgen; je zou toch eerder andersom verwachten?
 
Bovenaan